Afsted på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.872 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

Sisley

Så har jeg 6 arbejdsdage tilbage inden barsel wuhuu! Jeg elsker at gå på arbejde, men hold da op hvor jeg trænger til at blive hjemme og passe min store mave!

Jeg har spekuleret på, om jeg burde "give noget" min sidste dag på jobbet - altså morgenbrød, kage, frokost e.a. Vi har tradition for at give pizza, når der sker noget godt nyt i vores liv, så den dag jeg fortalte min arbejdsgiver og kolleger, at jeg er gravid, gav jeg selvfølgelig pizza.

Måske er det mig der er forvent, men jeg synes på en eller anden måde, at det er dem der skal give mig noget, når jeg har sidste dag...

Vi har ikke sendt andre på barsel før, så jeg kan ikke rigtig holde mig til hvad andre har gjort.

Hvad gør I?

Sisley
34+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

Snuffler25

Jeg kan GODT forstå du glæder dig til barsel - og det er også helt naturligt at du gør det, selvom du er glad for dit arbejde. Tankerne er bare lidt et andet sted nu i dit liv og maven er stor og rund - det bliver dejligt for dig bare at få lov at gå og være gravid Sådan havde jeg det i hvert fald. Har været på barsel siden 12.3 nu

Jeg ville gerne have noget med til sidste dag. Vi er ca. 60 mand i min afdeling på arbejdet, så jeg havde købt en maaasse Toms Chokolade skildpadder og lagt dem i en kurv og så gik jeg rundt i afdelingen og bød på en skildpadde og en kort sludder Så fik jeg sagt farvel til de fleste og lige set folk i øjnene. Går jo alligevel noget tid før jeg ser dem igen og før jeg vender tilbage til jobbet Det var en rigtig hyggelig dag.
Og så spiste jeg morgenmad med de tætteste kollegaer, det gav firmaet - så det var rigtig fint

Det bliver en god dag for dig, men sikkert også en smule underlig hihi

/Mette 38+2

Anmeld

30. marts 2010

Sisley

Jeg glæder mig også helt vildt - jeg har en masse idéer til hvad jeg skal lave, men lad os nu se hvor meget jeg når

Vi er kun 5 inkl. mig på kontoret, så jeg kan sagtens give et eller andet. Jeg har bare allerede givet en gang og derfor kan jeg ikke rigtig finde ud af, om jeg skal give igen. Tænker at det måske er mere rigtigt, at de giver mig en barselsgave, men man giver måske først gaver, når baby er kommet til verden...

Anmeld

30. marts 2010

MariaJ

Jeg gik på barsel i fredags og havde også bare glædet mig for vildt til det, selvom jeg egentlig er glad for mit arbejde. Jeg kunne bare ikke rigtig rumme det længere, hverken fysisk eller mentalt og havde bare så meget lyst til at få tid til at passe lidt på smig selv og forberede mig til baby kommer.

Jeg gav ikke noget, og havde faktisk slet ikke tænkt på at gøre det. Vi havde tilfældigvis afdelingsmøde på min sidste arbejdsdag, så jeg fik set alle. Jeg regner jo med sat komme på besøg med babyen, når jeg har født og kan næsten bedre forestille mig fx at tage kage med eller noget lignende der. Fredag var også tilfældigvis en meget travl dag for alle i min afdeling, med flere møder mast oveni hinanden samt at jeg selv skulle gå midt på dagen, så der havde knapt været tid til at sidde ned og gøre noget hyggeligt.

Maria 37+0

Anmeld

30. marts 2010

Sisley

MariaJ skriver:

Jeg gik på barsel i fredags og havde også bare glædet mig for vildt til det, selvom jeg egentlig er glad for mit arbejde. Jeg kunne bare ikke rigtig rumme det længere, hverken fysisk eller mentalt og havde bare så meget lyst til at få tid til at passe lidt på smig selv og forberede mig til baby kommer.

Jeg gav ikke noget, og havde faktisk slet ikke tænkt på at gøre det. Vi havde tilfældigvis afdelingsmøde på min sidste arbejdsdag, så jeg fik set alle. Jeg regner jo med sat komme på besøg med babyen, når jeg har født og kan næsten bedre forestille mig fx at tage kage med eller noget lignende der. Fredag var også tilfældigvis en meget travl dag for alle i min afdeling, med flere møder mast oveni hinanden samt at jeg selv skulle gå midt på dagen, så der havde knapt været tid til at sidde ned og gøre noget hyggeligt.

Maria 37+0

Det der med kage, når man kommer på besøg med baby, synes jeg egentlig også lyder som en god løsning. Det virker bare så underligt at stoppe BUM uden der ligesom er gjort noget "særligt" ud af det. Men måske er det bare mig, der synes det er noget "særligt" hehe  Jeg vil bare heller ikke have, at de synes jeg er en fedterøv - men igen, jeg har givet tidligere.

Anmeld

30. marts 2010

Livsmor

Jeg holder ferie og derefter direkte på barsel, så her får de morgenbrød som vi plejer når man har ferie. Vi er en 15-18 stk. alt efter om alle er på job.

Jeg er begyndt at tælle ned, har nu 25 arbejdsdage tilbage :O)

Anmeld

30. marts 2010

Lotus86

Men hvis i kun er 5, og du ikke vil have de skal synes du er en fedterøv, hvorfor tager du så ikke bare noget med? Det behøver jo ikke handle om hvor vidt du har givet noget før, det handler vel om at få en sidste hyggelig stund sammen, og så er det jo meget passende at have kage eller lignende med.

Anmeld

30. marts 2010

Sisley

npn skriver:

Men hvis i kun er 5, og du ikke vil have de skal synes du er en fedterøv, hvorfor tager du så ikke bare noget med? Det behøver jo ikke handle om hvor vidt du har givet noget før, det handler vel om at få en sidste hyggelig stund sammen, og så er det jo meget passende at have kage eller lignende med.

Ja, det tænker jeg jo også lidt...

Anmeld

30. marts 2010

LinLin

Hos os er det stort set næsten altid kage - uanset anledningen Arbejder i en vuggestue, så pauserne er mellem 12 og 13 ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.