Nyt job og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

zille_87

Sagen er den at jeg har søgt et sommerferie vikariat (ca fra midt april til slut august) og er gravid..

Jeg regner stærkt med at blive kaldt til samtale her inden for det nærmeste, men så er mit spørgsmål, har jeg pligt til at sige jeg er gravid?  (jeg er i uge 10) jeg når jo og stoppe med vikariatet inden jeg overhovedet skal på barsel...

Har tænkt på at sige det til samtale (og håbe på at de vil have mig alligevel) jeg kan jo alligevel ikke skjule en graviditet så længe, og de vil måske føle at jeg så har "snydt" dem ved at undlade at fortælle dem det til samtalen...

Åhh ved ikke om jeg skal sige noget eller lade være, hvad gør jeg?

Det er jo ingen hemmelighed at det kan være meget svært og få job når man er gravid (pga. sygemelding osv. osv.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

loralilly

Så vidt jeg er informeret, har man ikke pligt til at fortælle det. Men min HK-dame sagde til mig, at bare jeg ikke skrev det i mine ansøgninger, men fortalte det til en evt. jobsamtale, så var det fint.

Jeg tror som sagt ikke, du SKAL sige det, men der er nok ikke mange, der har lyst til at sidde og "lyve" til jobsamtalen. Jeg ville i hvert fald sige det.

Og jeg har hørt flere steder, at ofte bliver folk ansat uanset graviditet, og ofte har de fået jobbet igen efter endt barsel. Så alle arbejdsgivere er altså ikke nogle idioter ;-)

Anmeld

5. april 2010

XXSS

Hejsa du har først pligt til at oplyse om din graviditet 3 måneder før du skal føde og ikke før...  Håber det kan bruges.

Knus Tanja

Anmeld

5. april 2010

ønskebørn74

Tanja78 skriver:

Hejsa du har først pligt til at oplyse om din graviditet 3 måneder før du skal føde og ikke før...  Håber det kan bruges.

Knus Tanja

samme sagde hk til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.