Jeg undres ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

Sulajma

Der er bare nogle ting her i livet jeg virkelig ikke forstår.

Jeg kender et par(kender faktisk et par stykker), der max har været kærester i 3 uger og allerede nu kalder de ham far, for hendes barn, som hun har med en anden mand.

Synes bare det er så forkert, de aner jo ikke om de er sammen om 3 uger eller 4 år, og når barnet vokser op og kan begynde at forstå hvad en far er, har det 2 fædre at barnet skal forholde sig til, eller ikke at skulle forholde sig til, eftersom at den far som er inde i billedet, og som bor sammen med barnet - er der måske ikke mere?

Er det total volapyk det jeg skriver?

Jeg har ikke ondt i røven over at to personer elsker hinanden og ønsker at have en kernefamilie - meeen skulle man ikke lige tage en slapper, for at barnet ikke bliver total forvirret?

Jeg kender iøvrigt til flere par, som har handlet så hurtigt og hvor kæresten(manden) allerede optræder som far, overfor hendes barn.

Hvad er jeres meninger om sådan noget - hvor længe skal der gå før en eventuel ny far kommer ind i billedet?

Go' aften d'Damer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

ekzunz

Sulajma skriver:

Der er bare nogle ting her i livet jeg virkelig ikke forstår.

Jeg kender et par(kender faktisk et par stykker), der max har været kærester i 3 uger og allerede nu kalder de ham far, for hendes barn, som hun har med en anden mand.

Synes bare det er så forkert, de aner jo ikke om de er sammen om 3 uger eller 4 år, og når barnet vokser op og kan begynde at forstå hvad en far er, har det 2 fædre at barnet skal forholde sig til, eller ikke at skulle forholde sig til, eftersom at den far som er inde i billedet, og som bor sammen med barnet - er der måske ikke mere?

Er det total volapyk det jeg skriver?

Jeg har ikke ondt i røven over at to personer elsker hinanden og ønsker at have en kernefamilie - meeen skulle man ikke lige tage en slapper, for at barnet ikke bliver total forvirret?

Jeg kender iøvrigt til flere par, som har handlet så hurtigt og hvor kæresten(manden) allerede optræder som far, overfor hendes barn.

Hvad er jeres meninger om sådan noget?

Go' aften d'Damer

Helt firkantet, så har et barn en mor og en far - og det er det - og jeg synes ikke der er andre der skal overtage den titel.

Selvfølgelig er der undtagelser, men de kommer åbenlyst ikke i spil her..

Anmeld

29. marts 2010

Sulajma

Znuzke skriver:

Helt firkantet, så har et barn en mor og en far - og det er det - og jeg synes ikke der er andre der skal overtage den titel.

Det er præcist det jeg også mener!

Anmeld

29. marts 2010

Gittemor09

Jeg kunne ikke være mere enig...

et barn har EN far og EN mor..!!! medmindre der er et fornuftigt grundlag for andet..!!

mig og Sofie's far har på forhånd aftalt at det skal være sådan.. hun skal ikke kalde nogen papmor eller papfar..!!

Anmeld

29. marts 2010

Malthesmoar

Znuzke skriver:

ku ikke sige det bedre selv

Anmeld

29. marts 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Præcis og helt enig. En mor og en far er der kun en af og den rolle som er en mor og fars kan kun de to varetage....en mors eller fars kæreste skal finde sin rolle og jeg mener ikke det på nogen måde skal handle om at indgå som noget barnet allerede har.

Men altså, vi er jo alle forskellige og gør hvad vi finder rigtigt eller måske hvad vi selv har oplevet. Personligt mener jeg der skal gå den første forelskese før man præsenterer børnene...

Men ja, enig..

Anmeld

29. marts 2010

Sulajma

OppeLoppeHop ^

Anmeld

30. marts 2010

Barbamama

Det kan oså give mig knopper. Det er noget mærkeligt noget at moderen får sit barn til at kalde den nye kæreste for far. Et eller andet sted ser jeg det som en slags overgreb. Det ville det være for MIG. Min mormor og morfar er skilt og jeg har ALDRIG kaldt deres mand og kone for andet end deres navn og de har været sammen altid! Min mor og far er skilt og deres kærester har aldrig heddet andet end deres navn. Jeg har EN mor og EN far og det samme gælder mine bedsteforældre!!!! Heller ikke efter jeg har fået barn er de blevet til oldeforældre. Det er så oldefar og .... og Oldemor og ...... Så jeg kan heller ikke have det. Og igen så ved de ikke hvor længe det forhold holder og skal barnet så til at kalde en ny en for far. Hvor mange skal barnet forholde sig til på den måde. Grunden til at det provokerer mig er nok også at der i ordet "far" ligger en tæthed som man kun kan have med sin far!

Anmeld

30. marts 2010

Sulajma

OP!

Anmeld

30. marts 2010

Soap

Det kan jeg så også kun undre mig over 

Jeg har aldrig forstået den tendens der åbenbart er med at børnene skal møde ALLE mors kærester og helst i går 

Jeg forstår ikke travlheden og hvorfor man ikke kan vente til man er sikker på det er noget begge parter gider inden børnene skal inddrages i det 

Og så mener jeg iøvrigt også at man kun har 1 mor og 1 far og at man ikke bør kalde en anden mand for far medmindre der er adoption eller lign ind over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.