Hjælp - erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

Lunae

Hej tøser!

Jeg står med et lille problem! Min kæreste og jeg bor i en 2,5 værelses lejelighed I Århus C. Det er en fantastisk lejelighed med to stuer en suite og et soveværelse samt køkken og bad - i alt 71 kvm.

Nu er det så, at vi venter barn til august og derfor har vi snakket meget om at flytte til en større lejlighed. Vi har netop fået tilbudt en 3 værelses lejelighed i Højbjerg ca 5 km fra Århus C! Det ville jo være rigtig dejligt med det ekstra værelse!

Situationen er så, at vi synes det er umådelig hårdt, at skulle flytte fra vores fantastiske lejlighed og ud af byen :-(

vi har forsøgt, at rykke lidt rundt i lejligheden og med lidt god vilje kan vi bruge den ene af stuerne som soveværelse og så er der jo også et værelse til den lille ny, når den tid kommer!

Er der nogen der har erfaring med at bo 3 msk i en 2 værelses lejelighed og hvordan er/var det?

Til jer andre - hvad ville i gøre i vores situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Halbschön

Lunae skriver:

Hej tøser!

Jeg står med et lille problem! Min kæreste og jeg bor i en 2,5 værelses lejelighed I Århus C. Det er en fantastisk lejelighed med to stuer en suite og et soveværelse samt køkken og bad - i alt 71 kvm.

Nu er det så, at vi venter barn til august og derfor har vi snakket meget om at flytte til en større lejlighed. Vi har netop fået tilbudt en 3 værelses lejelighed i Højbjerg ca 5 km fra Århus C! Det ville jo være rigtig dejligt med det ekstra værelse!

Situationen er så, at vi synes det er umådelig hårdt, at skulle flytte fra vores fantastiske lejlighed og ud af byen :-(

vi har forsøgt, at rykke lidt rundt i lejligheden og med lidt god vilje kan vi bruge den ene af stuerne som soveværelse og så er der jo også et værelse til den lille ny, når den tid kommer!

Er der nogen der har erfaring med at bo 3 msk i en 2 værelses lejelighed og hvordan er/var det?

Hej smukke..

Vi bor dog i en tre'er, men på samme størrelse som jeres... Vi ville også ha en tre'er, og det er egentlig også meget rart... Men det eneste vi bruger Nicolais værelse til er hans puslebord og så hans kommode med legetøj... Vi har legehjørne til ham i stuen, for det er der vi altid er... Og badeværelset er så småt at der ikke er pusleplads der.. Havde der været det, så kunne vi nok godt ha boet i en to'er lidt endnu.. Men tror at det er rart med det ekstra værelse nu når han blir lidt større...

Håber I finder ud af det

Knus

Anmeld

29. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977

Nu synes jeg ikke ligefrem at Højbjerg er "ud af byen" Men vi boede i en 2 vær. på 72 m2 i 9 mdr og jeg var SÅ træt af det. Vi manglede et sted som var vores - nemlig et soveværelse uden babyting/stue/kontor. Så det var lykken at få et værelse mere.

Anmeld

29. marts 2010

Siber

Hej,

Da vi fik ALma boede vi i en 2-værelses i KBH, og jeg vil sige at det første stykke tid sov hun alligevel i vores soveværelse, så det var ikke noget problem. Alt kan jo lade sig gøre, hvis man gerne vil det.

Hvis det betyder meget for jer at bo i byen ( det gjorde det også for mig det første stykke tid) så havde jeg ventet med at flytte og set tiden an, tænk nu hvis I bliver tilbudt en lejlighed i byen om ½el 1 år, man kan altså godt overleve at bo tæt sammen, man finder bare på andre løsninger.

jeg ville følge min mave fornemmelse, og blive

Knus og pøj pøj

Siber

Anmeld

29. marts 2010

4xGreve

Lunae skriver:

Hej tøser!

vi valgte at flytte til noget større da vi syntes det er utrolig vigtigt at der er nok plads for et barn bruger utrolig meget plads

Anmeld

29. marts 2010

LinLin

Højbjerg ligger da ok tæt på byen...

Men... Vi boede i et 2 værelses rækkehus på 67 Kvm da David blev født, men kunne da heldigvis flytte ind i et 4 værelses (100 Kvm) da han var 3 mdr!

Jeg syntes der var for lidt plads. Kunne slet ikke se hvordan vi skulle have haft plads til en tremmeseng i soveværelset (han kunne nøjes med en lile vugge på hjul i den tid vi boede der) Og et par mdr senere havde han allerede mange ting; bl.a. aktivitetstæppe, diverse legetøj i kasser og skråstol.

Så jeg ville vælge at flytte til noget større!

Anmeld

29. marts 2010

Lunae

Tusind tak for alle jeres svar! Jeg ved godt at højbjerg ikke er så langt ude, men det er det, når man bor i centrum :-) jeg tror også det ender med, at vi flytter, men det er virkelig hårdt! En anden positiv ting ved flytningen er da også at vi på nuværende tidspunkt giver 6000 kr eksl forbrug, og i den nye lejlighed skal vi kun betale 4200 eksl forbrug!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.