2mdr. og spiser for lidt : (

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.679 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

Mullemus86

Hej alle sammen..
Jeg har en lille dreng på 2mdr. Han er flaske barn og spiste i starten mere end han skulle ifl. hans vægt.. Det var helt fint, for han voksede rigtig hurtigt, så vægt og længde passede fint sammen.. Nu er han dog blevet lige "modsat".. Han spiser faktisk omkring 300-400ml. for lidt i døgnet.. Han sover 9-11 timer i træk om natten, og har snakket med sp om at vække ham, så han ikke springer et måltid over.. Vækker jeg ham, spiser han dog bare mindre portioner, så slutresultatet er det samme.. Han er blevet kontrolvejet en enkelt gang, og da havde han taget på, dog ikke så meget som han plejede, hvilket jo som sådan intet gør.. Bliver dog bekymret over denne udvikling, især da jeg synes han fortsat bliver længere..

Nogle af jer skønne mødre, som har nogle tricks til at få baby til at spise mere??

Han får 6 ml. lactulose om dagen og har afføring hver-hver anden dag.. (virker ikke rigtig generet af dette) Han har fra fødslen haft en yndlingsside og har det stadig.. Overvejer om alt dette kan hænge sammen og om en kraniosakral-terapeut evt. vil kunne hjælpe.

Nogle der har prøvet dette??

Blev lidt langt, så tak hvis du læste med hele vejen
Alice

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

mor-til-vanessa

Mullemus86 skriver:

Hej alle sammen..
Jeg har en lille dreng på 2mdr. Han er flaske barn og spiste i starten mere end han skulle ifl. hans vægt.. Det var helt fint, for han voksede rigtig hurtigt, så vægt og længde passede fint sammen.. Nu er han dog blevet lige "modsat".. Han spiser faktisk omkring 300-400ml. for lidt i døgnet.. Han sover 9-11 timer i træk om natten, og har snakket med sp om at vække ham, så han ikke springer et måltid over.. Vækker jeg ham, spiser han dog bare mindre portioner, så slutresultatet er det samme.. Han er blevet kontrolvejet en enkelt gang, og da havde han taget på, dog ikke så meget som han plejede, hvilket jo som sådan intet gør.. Bliver dog bekymret over denne udvikling, især da jeg synes han fortsat bliver længere..

Nogle af jer skønne mødre, som har nogle tricks til at få baby til at spise mere??

Han får 6 ml. lactulose om dagen og har afføring hver-hver anden dag.. (virker ikke rigtig generet af dette) Han har fra fødslen haft en yndlingsside og har det stadig.. Overvejer om alt dette kan hænge sammen og om en kraniosakral-terapeut evt. vil kunne hjælpe.

Alice

har ikke sådan så meget forstand på det med flaske. men tænker at hvis han stadig tager på og ikke er undervægtig og ser ud til at trives så er alt vel helt normalt. så længe han ikke taber sig.

men det er jo en naturlig bekrymring, sådan har jeg også haft det meget selv.

Anmeld

29. marts 2010

Mullemus86

Tak for svar
Ja, er da selvfølelig mere kritisk nu og her, hvis han taber sig, men.. Min bekymring går på, at hvis han bliver ved at vokse i længden, men nedsætter vægtforøgelsen, så vil han jo blive undervægtig med tiden.. Vil jo gerne have, at hans vægt følger med længden.. Er i forvejen ikke en tyk dreng..

Anmeld

29. marts 2010

SAL

Mullemus86 skriver:

Hej alle sammen..

Alice

Åh, det er ubehageligt når de ikke vil spise... 

Men nej, har ikke prøvet det på den måde...Min søn havde møb da han var 4 måneder og kunne derfor ikke amme - han fik i en lang periode slet ikke nok og tog ikke nok på! Men det var jo sygedomsbetinget!

Jeg ved ikke hvad du kan gøre...hvis han ellers virker frisk og tilpas når han er vågen, er det jo ikke akut...men det er lige lovlig lidt han får på et døgn, kan jeg godt se....

kan det være mælken han ikke bryder sig om?? Er der noget i "spisesituationen" der er ændret for ham, så han er utryg eller noget??  Havde du haft ham til lægen - kan han have ondt så det er ubehagelig at spise/synke?? Bare lige nogle tanker....

Håber det snart bliver bedre med appetitten! Kh. Louise

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Mullemus86 skriver:

Hej alle sammen..

Alice

Det svinger meget hvor meget de spiser.

Nogle vokser i ryk, lidt i vægt og så i højden - eller omvendt.

Så længe han er frisk, trives, er til at komme i kontakt med osv. skal det nok komme..

Frederic var godt nok bryst barn, men han har og ligger stadig lavt med vægt - høj i højden. Han kunne vokse 5 cm den ene mdr og ikke taget noget på. Han kunne vokse 3 cm og tage 300 g på - vokse 7 cm og tage 350 g - vokse 2 cm og tabe sig 100-500g. Han kunne have flere mdr hvor han voksed i længde men stod stille i vægt. Han er snart 19 mdr 86,5 cm og vejer 9,9 kg -hvilket han har vejet siden han var 12 mdr. 

Anmeld

29. marts 2010

Mor.sander

Måske det her ville kunne hjælpe lidt på din bekrymring.

Min datter var heller ikke stor spiser da hun var mindre og hendes længte samt vægt hammoniret slet ikke sammen. På kurven lå hun højer end gennesnittet på længten og under gennemsnittet i vægt. Altså hun var en lang tynd pind. Det vigtigtste er han følger sin kurve, men det kan også forandre sig i takt med at han bliver ældre.

I dag er min datter 11 år , hun ligger stadigvæk over gennesnittet i højden og under vægt gennesnittet i vægt, altså stadigvæk en lang tynd pind

(på billedet er hun er hun 4 år)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. marts 2010

Mullemus86

LouiseN skriver:

Åh, det er ubehageligt når de ikke vil spise... 

Men nej, har ikke prøvet det på den måde...Min søn havde møb da han var 4 måneder og kunne derfor ikke amme - han fik i en lang periode slet ikke nok og tog ikke nok på! Men det var jo sygedomsbetinget!

Jeg ved ikke hvad du kan gøre...hvis han ellers virker frisk og tilpas når han er vågen, er det jo ikke akut...men det er lige lovlig lidt han får på et døgn, kan jeg godt se....

kan det være mælken han ikke bryder sig om?? Er der noget i "spisesituationen" der er ændret for ham, så han er utryg eller noget??  Havde du haft ham til lægen - kan han have ondt så det er ubehagelig at spise/synke?? Bare lige nogle tanker....

Håber det snart bliver bedre med appetitten! Kh. Louise

Hmm.. Havde ikke lige overvejet, at han skulle have ændret smag for mælken.. Kunne da være man skulle prøve at skifte mærke.. Har ikke haft ham ved lægen, da han ellers er rigtig frisk og med..
Han virker som om han hygger sig ved måltiderne- vil gerne smile,grine og pludre, hvis han får øjenkontakt med mig..

Anmeld

30. marts 2010

Mullemus86

Har haft sp i dag.. Han har på 12 dage taget 200g. på, hvilket ikke er særlig meget i forhold til normalt.. Han er dog også kun vokset 1 cm., så det passer heldigvis meget godt sammen stadig.. Hun synes han er rigtig vågen, utrolig meget med og lidt hurtig med det motoriske.. Hun synes ikke der var grund til at jeg bekymrer mig så meget -endnu.. Vil jeg så prøve at lade være med
Men, mange tak for jeres svar.. Hvis I skulle komme på "lokke-mad-i-baby"-tricks, må I dog meget gerne vende tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.