Det der ikke måtte ske er sket!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

otlitrom

Berg skriver:

Da jeg er på barsel ved jeg ikke hvordan situationen er pt. så jeg kan ikke forklare hvorfor du skal vente, men jeg må indrømme at jeg ikke syntes at 1 1/2 måned er lang tid.

Ikke desto mindre kan jeg godt forstå at du er ked af det, det føltes som en evighed. Har selv haft problemer og fik en periode hormoner da det træk godt ud med at lave barn nr. 2. Det lykkedes dog ikke før jeg gav op og droppede hormonerne.  

Så du skal også have et stort , min kommentar skulle ikke støde dig blot forklare hvad jeg syntes er en rimelig "ventetid". Kan i øvrigt tilføje at i midten af 90èrne var ventetiden normalt over 5 år! (Ikke at du kan bruge det til noget syntes bare det var lidt hårdt at kritisere pga 1,5 måned (undskyld)

Jeg tager bestemt ikke dit indlæg ilde op! Slet ikke!

2 mdr. er nok ikke så lang tid. Men som Sofiedk beskriver det, så skal der bare intet til at få bægeret til at flyde over. Og det der er mest irriterende lige nu er at vi stod med en plads 1 km fra, hvor vi bor, 18.05.. Nu står vi med en plads 45 km væk, 26.05... Men vi tog jo valget med den overbevisning, at vi ville komme hurtigere til.

Det er lidt for nemt at gå i selvsving og ynke over sig selv. Men jeg ér sårbar, jeg ér træt af at vente, og jeg ér bare ked af det...

5 år tør jeg slet ikke tænke på! Så priser jeg mig nærmest lykkelig for 2 mdr...

Ved bare at andre er kommet meget hurtigt til derude, og derfor synes jeg det er så træls.. Men måske vi er røget bag i køen, fordi vi er unge og ingen af os fejler noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

otlitrom

Sofiekdk skriver:

Måske det ikke er helt nemt at sætte sig ind i tankerne på en barnløs kvinde og hvordan man har det for alle, men det er fuldt forståeligt at det hele virker uoverskueligt for dig nu. Det handler jo ikke kun om den halvanden måneds ventetid, det handler om alle de lange seje måneders kamp der ligger forinden, om tanken om at hvis det tar 1½ måned inden første samtale - hvor lang tid tar det så før man kommer i behandling.

Der skal ikke meget til at få bæret til at flyde over når man endelig har taget en af de største beslutninger om at få hjælp til noget så naturligt som at få børn.

Føler rigtig meget med dig og synes altså at 1½ måned er lang tid taget i betragtning at jeg ventede 14 dage fra min henvisning fra lægen til jeg var til første samtale på min klinik.

Tak søde... Det beskrev det rigtig godt.... Der skal nemlig intet til at vælte hele korthuset, når man erkender at man bare ikke kan klare det selv...

Det er altid noget vi står sammen og håber for hinanden, og kommer med trøstende ord.. Det betyder uendelig meget!!

Anmeld

29. marts 2010

Honningblomst

Øv...hvor træls. Jeg prøeved det samme, eller ikke med det men bare med min syge søn som skulle undersøges for den sygdom han måske havde. Der var to måneders ventetid og var der over en måned kunne jeg få et andet sted. Ringede og fik snakket med gentofte, ingen ventetid, skulle dog køre 120km hver vej, men ville hurtigt igang fordi han havde det skidt. Da jeg fik brev fra Gentofte skulle jeg vente 6 uger mere end på det hospital hernede og 15 km fra os. Så frustrerende...

Knus..

Anmeld

29. marts 2010

MM1987

Jeg synes det er helt fair at du synes det er rigtig hårdt.

For selvom 2 mdr ikke er lang tid i forhold til 5 år, så er det lang tid i forhold til "ingen ventetid"...

Det er en rigtig hård tid, og du har været igennem det alt for længe. Jeg håber inderligt at i snart kan afslutte jeres kamp med en dejlig graviditet og en skøn lille baby...

Jeg tænker på dig...

Knus Mia Maia

Anmeld

29. marts 2010

otlitrom

Mia Maia skriver:

Jeg synes det er helt fair at du synes det er rigtig hårdt.

For selvom 2 mdr ikke er lang tid i forhold til 5 år, så er det lang tid i forhold til "ingen ventetid"...

Det er en rigtig hård tid, og du har været igennem det alt for længe. Jeg håber inderligt at i snart kan afslutte jeres kamp med en dejlig graviditet og en skøn lille baby...

Jeg tænker på dig...

Knus Mia Maia

Tak søde

Jeg er snart tom for ord... Men 2 mdr er for os 2 mdr for meget... De skal lægges til de andre 26, og så bliver tallet en anelse for uoverskueligt...

Jeg håber snart vi begge bliver velsignet med de børn vi "mangler"..

Anmeld

29. marts 2010

Mettemus

Hold da k*** hvor er det ringe service! Det er da på ingen måde fair! I forvejen er det jo mennesker "der ligger ned" der kommer til dem i håb om at få noget hjælp - det kan da ikke være rigtigt at i også skal sparkes til!?!?

Synes som alle de andre at du skal hidse dig op, banke i bordet osv. Du er sikkert heller ikke den første de hører det fra, hvis deres standartsvar er, at de ikke har ventelister.

Sender et kæmpe kram og håber, håber, HÅBER at i snart får en lille smule medvind (har fulgt dig lidt på sidelinjen og kan se at i har kæmpet længe og absolut ikke har fortjent det her)

Anmeld

29. marts 2010

oo

ærgeligt med de bemærkninger om, at "andre har haft det værre end dig"...1) man kan ikke bruge det til ret meget når ens hjerte bare gør ondt, 2) dette forum (barnløshedsgruppen) skulle netop være et sted hvor man mødte forståelse, sympati og varme kram og ikke et sted hvor man blir dunket i hovedet og skal have dårlig samvittighed over ikke at have det "hårdt nok".

øv!

søde Kitty Woo, det ER strengt at de lover dig ingen ventelister og du derefter kommer på en! det SKAL de sgu svare for! også selvom andre har ventet længere end du skal nu. og det GØR ondt på jer lige nu, for I havde jo 18. maj som maks tidspunkt for en samtale, og nu er det pludselig udskudt og I står og føler det er jeres egen skyld for at I sprang fra det ene sted til det andet. Og alle tankerne, som I ikke kan gøre en pind med, for I ved ikke hvad de vil sige til samtalen, hvilken behandling de vil tilbyde jer eller hvornår I kan begynde. og man er bare på stand by til man VED noget. det er pissehamrende strengt at stå i, og så er det fuldkommen ligegyldigt om andre har stået der længere eller kortere tid - vi kan vel alle blive enige om, at man er dybt ulykkelig og dybt frustreret i situation?!

øv, altså, jeg bliver virkelig ked af det over at du skal have sådan nogle gok, lille missekat

Anmeld

29. marts 2010

oo

kitty skriver:

Tak søde

Jeg er snart tom for ord... Men 2 mdr er for os 2 mdr for meget... De skal lægges til de andre 26, og så bliver tallet en anelse for uoverskueligt...

Jeg håber snart vi begge bliver velsignet med de børn vi "mangler"..

de børn I bærer i hjertet og som bare skal falde ned i maven (det har jeg altid sagt)

Anmeld

29. marts 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

ærgeligt med de bemærkninger om, at "andre har haft det værre end dig"...1) man kan ikke bruge det til ret meget når ens hjerte bare gør ondt, 2) dette forum (barnløshedsgruppen) skulle netop være et sted hvor man mødte forståelse, sympati og varme kram og ikke et sted hvor man blir dunket i hovedet og skal have dårlig samvittighed over ikke at have det "hårdt nok".

øv!

søde Kitty Woo, det ER strengt at de lover dig ingen ventelister og du derefter kommer på en! det SKAL de sgu svare for! også selvom andre har ventet længere end du skal nu. og det GØR ondt på jer lige nu, for I havde jo 18. maj som maks tidspunkt for en samtale, og nu er det pludselig udskudt og I står og føler det er jeres egen skyld for at I sprang fra det ene sted til det andet. Og alle tankerne, som I ikke kan gøre en pind med, for I ved ikke hvad de vil sige til samtalen, hvilken behandling de vil tilbyde jer eller hvornår I kan begynde. og man er bare på stand by til man VED noget. det er pissehamrende strengt at stå i, og så er det fuldkommen ligegyldigt om andre har stået der længere eller kortere tid - vi kan vel alle blive enige om, at man er dybt ulykkelig og dybt frustreret i situation?!

øv, altså, jeg bliver virkelig ked af det over at du skal have sådan nogle gok, lille missekat

Tak... Nu triller tårene... Men de har også godt af at komme ud...

Du forstår bare alt... Og kan skrive det, så det går lige i hjertet...

Tak

Anmeld

29. marts 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

de børn I bærer i hjertet og som bare skal falde ned i maven (det har jeg altid sagt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.