hvornår er man misbruger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

Anonym trådstarter

ja hvornår syntes du man kan betegne en person som misbruger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Gittemor09

Anonym skriver:

Jeg vil kalde en person for misbruger når det er vigtigere end familie og venner... og at man faktisk bruger det meste af sit liv og hverdag på det..!!

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

Jeg vil kalde en person for misbruger når det er vigtigere end familie og venner... og at man faktisk bruger det meste af sit liv og hverdag på det..!!

kender en der ryger lidt hash, men han kan godt undværre det, og ryger da også kun i hjemmet, eller ude hos "drengene".. men nu er en af hans venner kommet på behandlings hjem fordi han ikke kunne styre detog var begyndt på lidt hårde stoffer, så der ville jeg kale det et misbrug. han har så lige meddelt at han ikke kan være sammen med andre misbruger mere. ? syntes ikke min ven er misbruger, og han ville sagens kunne varsammen med ham uden at ryge eller nævne det..

Anmeld

29. marts 2010

Lone Jakobsen

når det er det første man tænker på om morgenen og det sidste man tænker på om aftenen. så synes jeg man er misbruger

Anmeld

29. marts 2010

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

vil mene at man kalde en for misbruger når man bruger alle sine penge (hvis det er noget der kræver penge) på det det nu er og når det er vigtiger end familie og venner.

Anmeld

29. marts 2010

Gittemor09

Anonym skriver:

kender en der ryger lidt hash, men han kan godt undværre det, og ryger da også kun i hjemmet, eller ude hos "drengene".. men nu er en af hans venner kommet på behandlings hjem fordi han ikke kunne styre detog var begyndt på lidt hårde stoffer, så der ville jeg kale det et misbrug. han har så lige meddelt at han ikke kan være sammen med andre misbruger mere. ? syntes ikke min ven er misbruger, og han ville sagens kunne varsammen med ham uden at ryge eller nævne det..

ja, så ville jeg også kalde det en misbruger når man skal på behandlingshjem..!!

men det kan være at han hurtigt bliver fristet.. og derfor har brug for en pause fra din ven.. ellers må din ven overbevise ham om at han ikke ryger eller snakker om det i nærheden af ham.. så synes jeg da godt at de kan hænge ud sammen..!

Anmeld

29. marts 2010

Lucipher

Jeg syntes man er misbruger når man ikke kan komme igennem en normal dag uden at skulle bruge hvad man nu er afhængig af.

Anmeld

29. marts 2010

Sisley

Jeg mener, at man er misbruger, hvis man ikke kan lade være, når man gerne vil eller skal.

Anmeld

29. marts 2010

otlitrom

Sisley skriver:

Jeg mener, at man er misbruger, hvis man ikke kan lade være, når man gerne vil eller skal.

Det synes jeg var en meget godt definition

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

ja, så ville jeg også kalde det en misbruger når man skal på behandlingshjem..!!

men det kan være at han hurtigt bliver fristet.. og derfor har brug for en pause fra din ven.. ellers må din ven overbevise ham om at han ikke ryger eller snakker om det i nærheden af ham.. så synes jeg da godt at de kan hænge ud sammen..!

hanskal være på hjemmet i et halvt år nok. og spurgte ham i dag om han ville komme til barnedåben, hvor efter han så skriver at han ikke kan omgåes andre misbruger, så tænker jeg lidt, at de kan da godt være jeg kender nogen der ryger lidt en gang i mellem men til en barnedåb er det jo ikke noget der kommer på tale OVERHOVEDET. men han må gerne snakke og skrive med ham.. hmm syntes det er overdrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.