Øv, jeg ved ikke hvad der skal ske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

JustAnotherName

Jeg får sådan en umådelig træls uro indeni.

Det er så tæt på nu. Tirsdag i næste uge, skal Celina starte i indkøring. Min lillebitte pige er så stor allerede, at hun skal starte i vuggestue nu

Pr. 12 april er jeg "ledig på arbejdsmarkedet" (nu hvor jeg fik afslag på min ansøgning til SOSU-hjælper uddannelsen - øv øv).
Men jeg holder så ferie i april måned ud. Det kan jeg ligeså godt få brugt!

Så pr. 3 maj er jeg i klørerne på jobcentret og A-kassen igen. Under pisken, og i færd med at finde min rette hylde - og jeg aner ikke hvad/hvor den er 

Jeg må jo forsøge at søge ind på studiet igen til maj (med start til september), og i det omfang det er muligt, så beskæftige mig med området "ældre", som er mest rellevant ift. uddannelsen, så jeg står bedre til at komme i betragtning næste gang jeg søger ind.

Samtidig har jeg det lidt sådan, at nu søgte jeg ind og fik afslag.
Så nu er mit fokus og mål, at skulle finde et job. Og så har jeg da mest lyst til at søge indenfor børn og unge + specialområdet, som er dét, som jeg hidtil har beskæftiget mig med.
Og SKULLE det så lykkes mig, at jeg fandt JOBBET så ville jeg også blive der!

Men jeg HADER uvisheden om hvad der skal ske.
Jeg synes det er så træls bare at gå og være ledig og uafklaret.

Jeg har en klump i maven ved tanken om, at den søde barselstid bare slutter nu. Jeg ELSKER at være på barsel, og være sammen med mine unger.

Og jeg gruer for, hvordan hverdagen vil komme til at se ud,, når jeg på et tidspunkt skal møde på skole eller job klokken 8:00 om morgenen - Nå at vække børnene, blive færdige allesammen og have fået morgenmad og aflevere børn, inden man selv skal ud og "være noget" et andet sted i ca.8 timer, for så at hente børnene hjem igen, lave mad, spise, bade og putte (+ evt. hjemmearbejde til næste dag), osv..... Jeg tror det bliver pisse hårdt!

Men ja, jeg kører også bare et senarie oppe i mit hovedet, i stedet for bare at tage tingene een ting af gangen, som de kommer.
For jeg ved jo som sagt stadig ingenting om, hvad der kommer til at ske efter 3 maj. Så jeg må bare håbe på det bedste....

Men øv. Jeg kommer til at savne at have barsel.
Og jeg er træt af ikke at vide, hvad jeg gerne vil, og hvad der bliver muligt.

Trængte bare til at øffe lidt 

Jeg er altid sådan lidt bøvlet, når jeg skal til at stoppe med min barsel og give slip på mine børn ...piv! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Vinker

Det ER heller ikke sjovt at gå ledig. Jeg runder nu 4 måneder som ledig. Dog fatter jeg ikke selv at der allerede er gået så lang tid.... Husker ikke rigtig hvad jeg har bedrevet tiden med (udover at være på baby.dk....) men den ene dag tar bare hurtigt den anden og jeg er kommet til det punkt hvor jeg virkelig begynder at mangle noget input i hverdagen. Synes ikke rigtig der er nok udfordringer i at ordne vasketøj, gøre rent, handle ind og lave mad. Det er som om at hjemmetspligter er blevet mit job, men med en ringe betaling.

Idag er jeg så startet på et 4 ugers kursus forløb som hedder "Job & match". Man kan godt sige at det er frivillig tvang at jeg deltager i det kursus, men dagen i dag har heldigvis været ret positiv. Har i hvert fald været ret heldig med den lærer/vejleder vi har på holdet. En spændende person som faktisk er forholdvist værd at høre på.

men jeg søger som dig også den rette hylde at falde til rette på. Jeg vil gerne finde et godt job hvor jeg føler jeg hører til og som kan fungerer med mit privatliv. Jeg ved ikke rigtig hvilket job jeg ønsker mig, men jeg ved at jeg søger nogle bedre arbejdstider end hvad jeg havde i Blåvand (de kunne snart heller ikke blive værre...)

Så ja katrine, jeg forstår godt at du er lidt fortvivlet og gerne vil vide hvad det skal ende med!

Ved ikke om det gav mening det jeg skrev.......

Nyyyd nu det sidste af din barsel ;)

Anmeld

29. marts 2010

JustAnotherName

Vinker skriver:

Det ER heller ikke sjovt at gå ledig. Jeg runder nu 4 måneder som ledig. Dog fatter jeg ikke selv at der allerede er gået så lang tid.... Husker ikke rigtig hvad jeg har bedrevet tiden med (udover at være på baby.dk....) men den ene dag tar bare hurtigt den anden og jeg er kommet til det punkt hvor jeg virkelig begynder at mangle noget input i hverdagen. Synes ikke rigtig der er nok udfordringer i at ordne vasketøj, gøre rent, handle ind og lave mad. Det er som om at hjemmetspligter er blevet mit job, men med en ringe betaling.

Idag er jeg så startet på et 4 ugers kursus forløb som hedder "Job & match". Man kan godt sige at det er frivillig tvang at jeg deltager i det kursus, men dagen i dag har heldigvis været ret positiv. Har i hvert fald været ret heldig med den lærer/vejleder vi har på holdet. En spændende person som faktisk er forholdvist værd at høre på.

men jeg søger som dig også den rette hylde at falde til rette på. Jeg vil gerne finde et godt job hvor jeg føler jeg hører til og som kan fungerer med mit privatliv. Jeg ved ikke rigtig hvilket job jeg ønsker mig, men jeg ved at jeg søger nogle bedre arbejdstider end hvad jeg havde i Blåvand (de kunne snart heller ikke blive værre...)

Så ja katrine, jeg forstår godt at du er lidt fortvivlet og gerne vil vide hvad det skal ende med!

Ved ikke om det gav mening det jeg skrev.......

Nyyyd nu det sidste af din barsel

Jeg forstod det fuldstændigt!!!! Tak for sit svar. Vi har det helt ens!

Anmeld

29. marts 2010

TbCp

Det er rigtig rigtig trist at sige farvel til sin barsel! Det er SÅ skøn en tid... Så det forstår jeg 100% og når du så ikke rigtig ved hvad du skal efterfølgende må det være endnu mere træls....

Håber der lige pludselig dukker noget op, når du mindst venter det, som bare er det helt rigtige.
Og hvis ikke, så håber jeg at du, trods trælse møder på fagforeningen mv. må få lidt godt ud af det, så du kan få lidt afklaring.

Anmeld

30. marts 2010

Barbamama

Åh jeg kan sgu godt forstå dig!!! En ting er at ens barsel slutter. Det er bare det værste. Jeg hylede rimelig meget, men så oveni at du ikke ved hvad du skal ud og i gang med. Det kan jeg da godt forstå du ikke synes er det fedeste. Og ja de der morgener er bare lidt hårde engang imellem. Vi har fundet en god rutine herhjemme. Når vi vågner går jeg i bad og imens skifter Casper Carla og giver hende tøj på. Så er jeg ved at være færdig på badeværelset (ja jeg er hurtig og Casper er en smule langsom) og så giver jeg Carla morgenmad mens jeg selv spiser lidt og så kører vi over til hendes dagplejer hvor hun så får sin flaske og kommer ud og sover. Men ja det bliver da lidt presset nogle gange. Også om aftenen hvor hun også skal i bad.....

Men det GÅR jo for det SKAL det og det bliver også rutine. Nu har jeg jo heller ikke prøvet at have TO børn, men du har jo klaret det med Bianca. Du skal også nok klare det denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.