Ked af det og virkelig skuffet :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2010

Anonym trådstarter

Hej alle

Har vist bare brug for at lufte min vrede og få mine tanker skrevet ned.

Jeg er bogholder og er på barsel og skal starte på arbejde igen i Juni. Da jeg i sin tid fik mit arbejde skulle jeg få styr på et helt bogholderi, da den tidligere bogholder var blevet psykisk syg og havde lavet MANGE fejl. Jeg får styr på det hele efter mange lange timers arbejde.

Bliver så gravid og går på barsel ca. et år efter jeg startede i virksomheden. Der blev så ansat en vikar der skulle overtage mine opgaver mens jeg var væk, så hende lærte jeg også op inden jeg stoppede. Nu er min barsel så ved at være slut, og jeg tænkte at jeg lige ville ringe til min chef for at tale ferie osv.

Hun siger så at der har været lidt omstrukturering i virksomheden, ok det lyder da godt tænkte jeg, indtil hun nævnte hvad de bestod af. Det viser sig så at hende der har mine opgaver indtil jeg kom tilbage er blevet forfremmet til regnskabschef ( det var mig der styrede bogholderiet alene inden jeg gik på barsel ) Derudover er mine arbejdstider ligepludselig ændret fra at være 8-16 til at være 10-18 hvillket betyder at jeg max får 1 time sammen med min dejlige søn hver dag. Det skal så siges at "regnskabschefen" arbejdstid er fra 8-16 og hun har voksne børn. Hvorfor er der ikke nogen retfærdighed til......

Føler virkelig at jeg bliver straffet for at have været på barsel

Tak for du gad at læse med så langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle

Har vist bare brug for at lufte min vrede og få mine tanker skrevet ned.

Jeg er bogholder og er på barsel og skal starte på arbejde igen i Juni. Da jeg i sin tid fik mit arbejde skulle jeg få styr på et helt bogholderi, da den tidligere bogholder var blevet psykisk syg og havde lavet MANGE fejl. Jeg får styr på det hele efter mange lange timers arbejde.

Bliver så gravid og går på barsel ca. et år efter jeg startede i virksomheden. Der blev så ansat en vikar der skulle overtage mine opgaver mens jeg var væk, så hende lærte jeg også op inden jeg stoppede. Nu er min barsel så ved at være slut, og jeg tænkte at jeg lige ville ringe til min chef for at tale ferie osv.

Hun siger så at der har været lidt omstrukturering i virksomheden, ok det lyder da godt tænkte jeg, indtil hun nævnte hvad de bestod af. Det viser sig så at hende der har mine opgaver indtil jeg kom tilbage er blevet forfremmet til regnskabschef ( det var mig der styrede bogholderiet alene inden jeg gik på barsel ) Derudover er mine arbejdstider ligepludselig ændret fra at være 8-16 til at være 10-18 hvillket betyder at jeg max får 1 time sammen med min dejlige søn hver dag. Det skal så siges at "regnskabschefen" arbejdstid er fra 8-16 og hun har voksne børn. Hvorfor er der ikke nogen retfærdighed til......

Føler virkelig at jeg bliver straffet for at have været på barsel

Tak for du gad at læse med så langt

Eeeej hvor træls... Det samme er næsten sket for mig, jeg var til samtale ved min chef, og han fortæller så hende der er i min stilling mens jeg er på barsel overtager den helt og jeg skal i en anden afd. Der er kommet en ny chef lige inden jeg kom på barsel, og den tidligere chef var meget hjælpsom med mig, jeg arbejdede ikke weekender og kun en enkelt "aften" om ugen. I min nye stilling skal jeg så arbejde weekender og aftener, og det kan simpelthen ikke hænge sammen med at være alene mor... Så han synes jeg skal stoppe.... TAK FOR L***. Ved at det ikke ville være sket med med min gamle chef... Min nye chef er ikke særlig god, har hverken fået julegave, invitation til julefrokost eller barselgave, og det havde en mandlig kollega der gik 14 dage på barsel...

Utroligt at sådan noget kan forekomme egentlig... Kan virkelig godt forstå hvis du er rasende....

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Der burde være regler på disse områder. Havde jeg vidst det her lidt før, så var jeg da straks gået i gang med at søge nyt job, og havde jeg ikke selv bedt om et møde, ja så havde jeg nok ikke fået noget at vide før jeg kom tilbage.

Anmeld

29. marts 2010

ekzunz

Væsentlig ændring i din arbejdstid (og det må man altså sige at det er) skal varsles med dit opsigelsesvarsel. Dvs. at hvis du har 3 mdr. opsigelse, så skal ændringen også varsles min. 3 mdr. inden.

Jeg tror jeg ville tage fat i min fagforening hvis jeg var dig...

Anmeld

29. marts 2010

qp

Znuzke skriver:

Væsentlig ændring i din arbejdstid (og det må man altså sige at det er) skal varsles med dit opsigelsesvarsel. Dvs. at hvis du har 3 mdr. opsigelse, så skal ændringen også varsles min. 3 mdr. inden.

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Ja det har jeg også tænkt på, men har altid haft et rigtig godt forhold til min chef, og vi bor i samme by, så det ville være lidt trælst at blive uvenner. Årh hvor er det altså en svær situation.

Anmeld

29. marts 2010

ekzunz

Anonym skriver:

Ja det har jeg også tænkt på, men har altid haft et rigtig godt forhold til min chef, og vi bor i samme by, så det ville være lidt trælst at blive uvenner. Årh hvor er det altså en svær situation.

Jo jo - det ville da være trist at blive uvenner med chefen, men ville det ikke være meget mere trist kun at have 1 time om dagen med din søn???

Din chef har åbenbart ikke vægtet forholdet til dig så højt, med den behandling du har fået, så jeg synes du skal kræve din ret.

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Jo jo - det ville da være trist at blive uvenner med chefen, men ville det ikke være meget mere trist kun at have 1 time om dagen med din søn???

Din chef har åbenbart ikke vægtet forholdet til dig så højt, med den behandling du har fået, så jeg synes du skal kræve din ret.

Nu må vi se hvad det ender med. Skal til personligt møde med hende i morgen, og hvis der ikke er nogen form for forståelse, ja så må jeg jo selv tage skeen i den anden hånd.

Anmeld

29. marts 2010

N&J

Anonym skriver:

Hvis det er en privat virksomhed, så er reglerne jo desværre lidt anerledes, men er nu ret sikker på man er i helle når man er på barsel, ring da til HK og snak med dem.. 

Anmeld

29. marts 2010

Chalala85

Znuzke skriver:

Skulle lige til at skrive præcis det sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.