Min søn på 2 år slår og bider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

denlille

Min yngste søn har i et godt stykke tid slået ud efter både os og min ældste søn. Nu er han så også startet med at bide´os. Vi blir selvfølgelig rigtig vrede på ham og skælder ham ud og siger " NEJ". Han bider og slår rigtig mange gange om dagen gør. Vi har aldrig oplevet dette med vores ældste søn. Vi er lidt magtesløse og ved ikke rigtig hvad vi skal gøre, og hvordan vi skal takle ham. Han er jo kun lige blevet 2 år og hvor hårde kan vi egentlig være ved ham? Han er kropumulig og ér tydligvis kommet i "jeg bestemmer" og "jeg vil selv" alderne. Han virker som om han er en tikkende bombe og bliver meget hurtig utidig. Er der nogen der har et godt råd? Mvh Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

Barbamama

spætte skriver:

Min yngste søn har i et godt stykke tid slået ud efter både os og min ældste søn. Nu er han så også startet med at bide´os. Vi blir selvfølgelig rigtig vrede på ham og skælder ham ud og siger " NEJ". Han bider og slår rigtig mange gange om dagen gør. Vi har aldrig oplevet dette med vores ældste søn. Vi er lidt magtesløse og ved ikke rigtig hvad vi skal gøre, og hvordan vi skal takle ham. Han er jo kun lige blevet 2 år og hvor hårde kan vi egentlig være ved ham? Han er kropumulig og ér tydligvis kommet i "jeg bestemmer" og "jeg vil selv" alderne. Han virker som om han er en tikkende bombe og bliver meget hurtig utidig. Er der nogen der har et godt råd? Mvh Mette

Er der sket en eller anden stor ændring i din søns liv?

Anmeld

28. marts 2010

denlille

nej det synes jeg ikke:-(

Anmeld

28. marts 2010

Barbamama

spætte skriver:

nej det synes jeg ikke:-(

Okay det er bare tit når børn begynder på sådan noget lige pludselig så er det fordi de reagerer på noget de ikke kan overskue. Han har jo ikke så meget sprog endnu så han kan forklare hvad der er galt... MÅSKE.... Det var bare en tanke

Anmeld

28. marts 2010

quity

Min første tanke er, hvordan er din søns sprog??? Man ser af og til at når børn har svært ved at udtrykke hvad de gerne vil, bliver de frustreret og bider.

Da min søn gik i dagpleje havde han en periode på ca 1 år hvor han bed. Oftets var det mig det gik ud over, men nogle gange også andre.

Jeg er sikker på at det var i frustration over ikke at kunne udtrykke sig verbalt som han gerne ville.

Det var en hård periode for alle, både min søn og alle omkring ham,for vi stod lidt magtetsløse. Vi kunne jo kun prøve og hjælpe med det sproglige så godt som vi kunne.

Anmeld

28. marts 2010

denlille

Ang hans sprog så har han et meget stort ordforråd og taler allerede i lange sætninger....I følge hans pædagoger i vs så er han ret fremmelige..så tror ikke det er derfor. elvfølgelig er han frustreret fordi han gerne ville kunne det samme som storebror. Og vil alt hvad storebror kan-men det kan han selvfølgelig ikke...Jeg håber bare sådan at han sådan snarft stopper det bideri og stopper med at slå..for der er jo ingen der vil have at ens dreng gør sådan noget:-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.