Smide pillerne midt i pakken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. maj 2008

Anonym trådstarter

Hej i skønne damer - og herre, men I kan nok ikke basvare mit indlæg ;)

Jeg er blevet hel skroll efter at blive gravid - aftalen var at jeg i juni skulle smide pillerne, nu er vi så tæt på, men jeg er midt i en pakke.

Mit spørgmål lyder som følgende:
hvad sker der, hvis jeg gør det? Skrider hele min cyklus, så jeg ikke længere har "kontrol" med den?

Hov har et mere:
Hvornår er det jeg har ægløsning? er det ikke noget med x antal dage efter første mense-dag?

Hilsen mig - den skrolle jyde:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2008

Muffinmus

Tja, der vil naturligvis gå lidt kuk i din cyklus sikkert. Men ellers sker der ikke rigtig adnet umiddelbart:)
Gjorde det selv for 5 år siden, men burde nok lige bare have ventet de sølle 14 dage altså.

Anmeld

28. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tror godt, at du bare kan stoppe med det samme. Du kan alligevel ikke regne med at få en regelmæssig og normal cyklus med det samme, så tror ikke, at det har den store betydning, om du tager de sidste piller i pakken. Men spørg din læge, hvis du vil være helt sikker. Du kan selvfølgelig godt være heldig og få ægløsning hurtigt efter p-pillestop, og er du rigtig heldig, når du slet ikke at få din menstruation, fordi du er blevet gravid. Menstruationen er jo afstødning af et ikke-befrugtet æg. Men har hørt om flere, hvor der gik et stykke tid, før deres cyklus kom i gang efter p-pillestop.

Mht. ægløsning, så er det igen svært at sige noget bestemt om, hvornår du helt præcist har ægløsning. Man siger som hovedregel, at menstruationen kommer 14 dage EFTER din ægløsning, hvis du ikke er gravid, og ikke omvendt - tidligere sagde man, at man fik ægløsning 14 dage efter menstruationens første dag, men ægløsningen falder 14 dage før menstrautionens første dag, hvis du ikke er gravid. Du finder altså en cirkaægløsningsdag ved at trække 14 dage fra din cyklulængde. Er din cyklus på 28 dage, giver det dag 14. Kvinder med en kort menstruationscyklus på 25-26 dage har tidlig ægløsning f. eks. på 11.-12. dag, mens andre med en lang cyklus på 32-34 dage typisk først får ægløsning omkring 18. - 20. dag.

Held og lykke med babylavningen :)

Karoline

Anmeld

28. maj 2008

Doktor Doolittle

Smid du bare pillerne nu, din menstruation/ægløsning skal nok regulere sig selv, men det kan godt lige tage et par måneder men måske virker det med det samme ;)
(H) fra Tina

Anmeld

28. maj 2008

Rasmine

Hvad betyder skrol?

Anmeld

30. maj 2008

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Hvad betyder skrol?

jeg vil gætte på skruk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.