Måtte sige farvel til lånehunden igår :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

mariamiss6

Igår modtog jeg et opkald fra Tyskland. Fra Trilles ejer. Beskeden lød på, om jeg ikke kunne hente hunden, hos en anden der passede den, fordi den var dårlig.
Forklaringen lød på, at den gik helt sidelæns, og havde svært ved at styre bagparten, og at de ikke kunne få den til at rejse sig, og gå ind fra haven af.

Jeg var lige hjemme hos kærestens far, og vi var lige landet, og skulle så spise der. Så jeg lovede vi ville køre 1 times tid efter vi havde spist. Lidt uhøfligt fordi det var første besøg hos de nye svigerforældre.

Nåh men vi kører hjem efter hunden. Og lige i det sekund hun så mig, spottede jeg glæde i hendes øjne. men lige efter kunne jeg se hun bare havde opgivet. Hun var træt, ked af det, og havde bare SÅ mange smerter.

For at vurdere situationen bad jeg hende rejse sig, efter små 5 minutter. Men hun orkede det simpelthen ikke. Så jeg måtte lige blive lidt bestemt, og så rejste hun sig også op. Hun luskede uden for, og lagde sig så straks ned igen.
Jeg fik hende op igen, og hun gik de sidste næsten 20 meter ud til bilen, hvor Emil så bar hende resten af vejen, og ind i bilen.

Vi kørte hjem og fik fat i dyrlægevagten, som selvfølgelig gerne ville se hende.

Da vi kom derop, ville dyrlægen tage hendes temperatur, og så væltede det bare ud af hende, med blod og puds, fra underlivet.
Det viste sig hun havde en agressiv underlivsbetændelse, som krævede en operation, og så ville hun kun have 50 % chance for at overleve alligevel.

Efter temperaturen var taget, krøb hun lige hen til mig, og lagde sig så ned. Udmattet af smerte, og helt opgivende.
Jeg ringede til ejeren i Tyskland, og de besluttede at ende hendes lidelser med det sammen.
Så dyrlægen bedøvede hend. Men fordi hun var så syg, var hendes kredsløb blevet rigtig langsomt, og hun var ca. 5 minutter om at falde i søvn. Hvorefter hun så fik den lilla'e sprøjte, som aflivede hende på et minuts tid.

Så slut prut, med fantastiske Trille. Min lånehund, som jeg savnede så meget i vinter, og glædede mig til at have igen om lidt.

Jeg er dog trods alt glad for, at jeg kunne være ved hende til det sidste. Og det var hun også glad for at jeg var, er jeg sikker på.

Ville have sat et billede ind her, men desværre er de ikke lige at finde på computeren...

Nåh ville ikke noget særligt, andet end at få det fortalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

otlitrom

Hvor trist og hårdt!

Man kommer sådan til at elske de dyr! Dejligt du var hos hende til det sidste, i det mindste!

Stort kram!

Anmeld

28. marts 2010

Barbamama

Puha..... Det er bare så hårdt og jeg kan næsten forestille mig (du beskriver det lidt for godt) hvordan den har set ud.... Stakkels hund... Godt den blev hjulpet ud af smerterne.

Anmeld

28. marts 2010

mariamiss6

tak skal i have tøser....

Hunde varer desværre ikke en menneskealder, og vi var advaret med hende her, fordi hun for snart 2 år siden fik en hjerneblødning, men kom sig igen. så vi vidste godt vi skulle nå at nyde hende den sidste tid. Nu ville hun trods alt være blevet 10 i år. og det er jo en god alder for en labrador, så det var ikke som sådan for tidligt. men rigtig sørgeligt, og under forfærdelige omstændigheder.

Men nu ha hun dog fred. og hun kæmpede ikke imod.

Anmeld

28. marts 2010

Ina33

Åhh hvor trist  Håber Trille har det godt i landet med de mange kødben...

Anmeld

28. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Åh,hvor sørgeligt,stakkels lille hund.Men godt hun har fred nu og har det godt...

Anmeld

28. marts 2010

mariamiss6

Ja det var godt hun fik fred, og at det ikke varede længere end det gjorde....

Det var hjerteskærende, at se hendes blik da hun så på mig, som om jeg var befrielsens engel, men at jeg så alligevel ikke kunne befri hende med det samme... pisse hårdt altså.... Men altså jeg tager det med oprejst pande.... Jeg har bare lidt svært ved at glemme hvor store smerter det har været for hende, og ikke en eneste gang brokkede hun sig over den lidt hårde behandling...
tværtimod, så fandt hun lige et øjeblik også kræfter til at logre lidt med halen, da jeg roste hende for selv at gå mod bilen...

ÆV altså..... kommer sgu til at savne hende, og hendes små insisterende puf på min arm, når det er sengetid eller tisse tid, eller når hun bare kedede sig... og hyleriet ved havelågen, når jeg har været i brugsen i en evighed

Glemmer aldrig dengang hun lagde sig med "neglene" lige på asfalt kanten og bare veeeeeeeeeentede på hun kunne se mig på vej hjem igen. (det var før vi fik hegn op i gårdspladsen). Eller når hun kom snigende og skubbede til mig, hver gang jeg troede hun var lusket væk, når vi var ude blandt mange mennesker, og overblikket lige kunne smutte...

Det lyder måske underligt for jer der ikke kender hende, men hun havde virkelig personlighed, og var bare verdens nemmeste hund.

Anmeld

29. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Det lyder overhovedet ikke underligt...jeg har selv en border collie på 15 år...mit "første" barnHan har da også bare så meget personlighed,og vi kan tit se i hans øjne hvad han vil og tænker(det mener vi i hvert fald selv).Han er helt bevidst om at han er gammel nu,og får lov til lidt mere end han plejer

De bliver jo en del af familien,de dejlige hunde.

og trøstende tanker herfra.

Anmeld

29. marts 2010

mariamiss6

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.