Nogen der ved...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.035 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

Anonym trådstarter

.... hvad man for i kontanthjælp når man bliver gravid/ har født? Mig og min kæreste er begge på kh. og kom til og snakke om hvor meget det ville stige og om det er os begge der stiger? vi for begge ca. 5100 kr efter skat nu....

tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

Margorie

Da Jeg var på barsel/kontanthjælp fik jeg ca. 8000kr udbetalt.. Faren får vist stadig bare den lave sats? Gjorde han ihvertfald de 3 mdr han var på kh herhjemme

Anmeld

27. marts 2010

helora

.... hvad man for i kontanthjælp når man bliver gravid/ har født? Mig og min kæreste er begge på kh. og kom til og snakke om hvor meget det ville stige og om det er os begge der stiger? vi for begge ca. 5100 kr efter skat nu....

tak på forhånd

Hvis du er under 25 kan du få en højere kontanhjælpsydelse som gravid efter 12. svangerskabsuge. Er du over 25 er der ingen forskel. Når du har født får du kontanthjælp som forsørger, hvilket er godt 13000 kr. før skat. Har i fælles forældre myndighed stiger i begge til forsørgertakst.

Anmeld

27. marts 2010

louise8723

Da jeg var uver 12 uge fik jeg 7500 udbetalt.. og nu hvor jeg har født får jeg 9500 udbetalt.. din kæreste vil få det samme da i begge er forsørgere beløbet kan selvf svinge lidt alt efter hvor stort jeres fradrag er

Anmeld

27. marts 2010

frk Jensen

helora skriver:

Hvis du er under 25 kan du få en højere kontanhjælpsydelse som gravid efter 12. svangerskabsuge. Er du over 25 er der ingen forskel. Når du har født får du kontanthjælp som forsørger, hvilket er godt 13000 kr. før skat. Har i fælles forældre myndighed stiger i begge til forsørgertakst.

Nu er jeg jo også lige nysgerrig..

Min søns far og jeg har fælles forældremyndighed over vores søn, men vi er ikke længere sammen, vil han så også få den høje kh?

Han bor sammen med en der har barn, så jeg tror han får den høje kh..

Anmeld

27. marts 2010

Honningblomst

BetinaMørk skriver:

Nu er jeg jo også lige nysgerrig..

Min søns far og jeg har fælles forældremyndighed over vores søn, men vi er ikke længere sammen, vil han så også få den høje kh?

Han bor sammen med en der har barn, så jeg tror han får den høje kh..

Det tror jeg han vil som forsørger...så ja. Og undskyld jeg lige blandende mig.. det er da lidt en god fidus på kh at få barn..

Anmeld

27. marts 2010

frk Jensen

Eva skriver:

Det tror jeg han vil som forsørger...så ja. Og undskyld jeg lige blandende mig.. det er da lidt en god fidus på kh at få barn..

Ja det giver da visse fordele ved at få et barn rent pengemæssigt hvis man er på kh.. Men sammenligner man hvad et barn koster og hvad forsøger khén er så tror jeg det vil være billigere at lade være..

Da vi producerede min søn var vi kærester og han arbejdede som en gal... (damen brugte godt med penge)
Men så skred han da vores søn var 1/2 år og flyttede ind hos den ny som han nu venter barn med.

Jeg har ikke prøvet at være på kh, så kan desværre ikke vide hvor meget man får udbetalt

Anmeld

27. marts 2010

Honningblomst

BetinaMørk skriver:

Ja det giver da visse fordele ved at få et barn rent pengemæssigt hvis man er på kh.. Men sammenligner man hvad et barn koster og hvad forsøger khén er så tror jeg det vil være billigere at lade være..

Da vi producerede min søn var vi kærester og han arbejdede som en gal... (damen brugte godt med penge)
Men så skred han da vores søn var 1/2 år og flyttede ind hos den ny som han nu venter barn med.

Jeg har ikke prøvet at være på kh, så kan desværre ikke vide hvor meget man får udbetalt

To på kh uden børn og to med...der tjener de da på at få et barn. hvis man kan sige det sådan...det er næsten dobbel op de begge får udbetalt og så meget koster et barn da ikke.. men det var nu ikke fordi jeg mener noget af det er en fidus...kh er jo helst ikke noget man skal leve på, men kun få fordi man er i nød en kort periode...

Anmeld

28. marts 2010

LivasMor

Som forsørger får du forsørger-takst underordnet alder.

Den nye sats hedder 13.096 kr. før skat og tilfalder den forældre der har forsørgerpligt.

Hvis forældrene ikke bor sammen men har delt forældremyndighed, kræver det, at den forældre der ikke har barnet stående på hans/hendes folkeregisteradresse, bidrager til forsørgelsen(eks. bidrag), ellers bortfalder retten for at få forsørgertakst.

Hvis man er under 25 og bor hver for sig vil kun den forældre som har barnets folkeregisteradresse hos sig, få forsørgertakst.

Man får ikke forsørgertakst for at bo sammen med en partner, med barn fra tidligere forhold, da men kun har forsørgerpligt overfor disse børn hvis man gifer sig

Det er noget forvirrende noget m alle de regler

Som svar på dit spørgsmål:

I vil begge få ovennævnte takst før skat, dette er nok en del mere end i er vant til, men husk også, at med højere indkomst følger lavere boligsikring og højere institutionsbetaling

Pøj pøj med det hele

Anmeld

28. marts 2010

Kløver

Anonym skriver:

tak på forhånd

kender ikke beløbet, da jeg ik kan huske det fra min veninde var på barsel, men hun fik højere sats fra 3 mdr før termin og hendes kæreste/mand fik samme sats, mener det er ca 3000 ekstra man får i måneden til den lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.