Forvirret og frustreret... hvad sker der for min krop??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.951 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

MarieR

Ok nu er det 18 dage siden jeg forventede at min mens. skulle starte (dvs. 47 dage siden sidste mens. startede) og der er bare ikke sket det mindste... Jeg er 31 og det er første cyklus efter jeg stoppede med p-piller. Da der ikke skete noget til normal tid, tænkte jeg det nok bare var cyklus der driller. Jeg ved at første cyklus kan være lidt underlig, så jeg har ikke tænkt så meget over det, vi er jo kun liiige startet.

Men hvor om alting er, så op til sidste weekend, hvor der var gået over en uge siden jeg havde forventet der ville ske noget, begyndte jeg at få menstrauationssmerter og jeg tænkte ok SÅ starter det... der skete bare ingenting jeg tager en test og den er negativ... hmm... jeg ser tiden an...

Nå, mandag opdager jeg, at sex gør ONDT, det har jeg sgu aldrig prøvet før... Jeg er øm og vi må stoppe halvvejs, for jeg synes det er mega mærkeligt og ret ubehageligt... Jeg spekuler på hvad der dog kan være galt, så jeg skriver en mail til min læge (det er så fedt at hun har den service) og spørger om det er normalt at ens mens er SÅ meget forsinket og om det er normalt at man er så øm??? Hendes svar er: kunne det tænkes du er gravid? Hmm tænker jeg men testen var jo negativ?? Jeg tager en til - stadig negativ... Det er jo nok ikke det, tænker jeg...

Mine bryster og ikke mindst brystvorder er ret ømme, jeg har stadig mens.smerter og tænker NU må der da for fanden ske noget?? Onsdag får jeg et mindre chok da jeg kommer ud af badet, mine brystvorder er NUBREDE??? De plejer at være helt glatte, nu er de hårde, lidt hævede og jeg har MEGET tydelige knopper.... Nu går jeg på nettet og søger info og læser mig til at alt det her kan være symtomer på graviditet, MEN jeg tester jo NEGATIV?!? Nu er jeg ved at være frustret, min krop føles mere og mere mærkelig for hver dag der går og jeg er irritabel fordi jeg bare ikke forstår hvad der foregår...

Jeg ringer til min mor og klager min nød og hun tror også som lægen jeg måske er gravid - ved altså ikke hvad jeg skal tro. Jo der er noget helt mærkeligt i gang i min krop, og jo det kunne være symtomer på at jeg er gravid, men jeg tester jo negativ - igen og igen, for tro mig jeg har snart taget mange af de her forpulede tests i løbet af den foragange uge.... Jeg har bestilt en tid hos lægen men pga påske, kan jeg tidligst komme til den 7/4.

Så nu sidder jeg her og er frustreret og for det ikke skal være løgn så er jeg både træt og svimmel og lidt kvalm - men det kan altså også bare være nerver og nervøsitet...

Så hjææææælp er der nogen der har prøvet at første cyklus er så frustrende? Kan jeg være gravid når jeg tester negativ? Arghhh der er langt til den 7/4...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

Kløver

Sidse Marie skriver:

Ok nu er det 18 dage siden jeg forventede at min mens. skulle starte (dvs. 47 dage siden sidste mens. startede) og der er bare ikke sket det mindste... Jeg er 31 og det er første cyklus efter jeg stoppede med p-piller. Da der ikke skete noget til normal tid, tænkte jeg det nok bare var cyklus der driller. Jeg ved at første cyklus kan være lidt underlig, så jeg har ikke tænkt så meget over det, vi er jo kun liiige startet.

Men hvor om alting er, så op til sidste weekend, hvor der var gået over en uge siden jeg havde forventet der ville ske noget, begyndte jeg at få menstrauationssmerter og jeg tænkte ok SÅ starter det... der skete bare ingenting jeg tager en test og den er negativ... hmm... jeg ser tiden an...

Nå, mandag opdager jeg, at sex gør ONDT, det har jeg sgu aldrig prøvet før... Jeg er øm og vi må stoppe halvvejs, for jeg synes det er mega mærkeligt og ret ubehageligt... Jeg spekuler på hvad der dog kan være galt, så jeg skriver en mail til min læge (det er så fedt at hun har den service) og spørger om det er normalt at ens mens er SÅ meget forsinket og om det er normalt at man er så øm??? Hendes svar er: kunne det tænkes du er gravid? Hmm tænker jeg men testen var jo negativ?? Jeg tager en til - stadig negativ... Det er jo nok ikke det, tænker jeg...

Mine bryster og ikke mindst brystvorder er ret ømme, jeg har stadig mens.smerter og tænker NU må der da for fanden ske noget?? Onsdag får jeg et mindre chok da jeg kommer ud af badet, mine brystvorder er NUBREDE??? De plejer at være helt glatte, nu er de hårde, lidt hævede og jeg har MEGET tydelige knopper.... Nu går jeg på nettet og søger info og læser mig til at alt det her kan være symtomer på graviditet, MEN jeg tester jo NEGATIV?!? Nu er jeg ved at være frustret, min krop føles mere og mere mærkelig for hver dag der går og jeg er irritabel fordi jeg bare ikke forstår hvad der foregår...

Jeg ringer til min mor og klager min nød og hun tror også som lægen jeg måske er gravid - ved altså ikke hvad jeg skal tro. Jo der er noget helt mærkeligt i gang i min krop, og jo det kunne være symtomer på at jeg er gravid, men jeg tester jo negativ - igen og igen, for tro mig jeg har snart taget mange af de her forpulede tests i løbet af den foragange uge.... Jeg har bestilt en tid hos lægen men pga påske, kan jeg tidligst komme til den 7/4.

Så nu sidder jeg her og er frustreret og for det ikke skal være løgn så er jeg både træt og svimmel og lidt kvalm - men det kan altså også bare være nerver og nervøsitet...

Så hjææææælp er der nogen der har prøvet at første cyklus er så frustrende? Kan jeg være gravid når jeg tester negativ? Arghhh der er langt til den 7/4...

hm min første mens var også meget mystisk, havde mange mærkelige symptomer de første 3 mdr efter p-pille stop, og min første mens kom efter 6 uger, og derefter har min cyklus ca ligget på de 6 uger, men synes det virker mærkeligt når du tester negativt, så tror desværre ikke du er gravid, chancerne er nok meget små. Mit bud ville være det er p-pillerne der spiller dig et puds, går jo op til et år før de er helt ude af kroppen,men tror det er meget normalt at det tager ca 3 mdr før man bliver "normaliseret" lidt igen, og når det er første mens du venter, kan det jo nok sagtens være kroppen der reagerer.

bestil da evt en tid før, hvis det er muligt

Anmeld

27. marts 2010

brumbasse

altså da jeg kom til nakkefoldsscanning (troede jeg..), viste det sig at jeg var 4 uger længere henne fordi min krop havde "været mærkelig" og jeg havde haft blødning og taget negativ test.. var efter p-pillestop så jeg kendte overhovedet ikke min cyklus og var åbenbart blevet gravid i 1. forsøg.

Kan lægen ikke tage en blodprøve?

Anmeld

27. marts 2010

MarieR

Ej er glad for jeg ikke er den eneste der er forvirret jeg har holdt pause fra p-pillerne før men har aldrig oplevet det her... Tror jeg ringer til min læge mandag og tigger om hun ikke nok vil give mig en tidligere tid, så jeg kan få en blodprøve og ro i sindet, jeg når jo at blive vanvittig inden den 7/4!

Anmeld

27. marts 2010

Blyb

Jeg tænker umidelbart det kan være fordi din krop er længe om at danne hcg - altså graviditetshormon. Det er dette hormon der viser på testene om du er gravid eller ej.

Husker du at tage test på morgen urin?

Ja og eller er det vel desværre ikke andet at gøre end at vente på den 7/4 selv om det er en ulidelig ventetid.

for dig!

Anmeld

30. marts 2010

Lou

Har lige læst dit indlæg, og er nu helt vildt spændt på at høre om der er noget nyt? Har du fået en tidligere tid hos lægen?

Jeg stoppede selv med p piller for et år og 3 mdr siden og har ikke fået min første mens endnu... men jeg har ikke oplevet så vilde symptomer som du. I starten synes jeg dog jeg havde mange symptomer og købte mig fattig i tests og blev ked da de var negative.. nu er jeg mere afslappet. Jeg er ved at blive redegjort, da der nok er en fejl i min hypofyse af en art...

Men er spændt på at høre om det er din krop der er mærkelig eller om du er blevet gravid... Louise

Anmeld

31. marts 2010

MarieR

Altså der er ikke så meget nyt, jeg tror ikke jeg er gravid, men fatter bare ikke min krop... Fik en tid hos lægen i dag, men det eneste hun gjorde var at få mig til at tisse i en kop, stoppe en graviditetstest i den og så konkludere at den var negativ... FLOT... det kunne jeg sådan set selv have gjort... Men hun havde travlt og en blodprøve er dyr og hun havde heller ikke lige tid til at lave en undersøgelse... Men kan komme igen den 7/4 og få en Klamydia test ?!?! og så gav hun mig en penicilinkur (hvor jeg så lige skulle have fået Klamydia fra og hvad det og penicilinkuren havde med sagen at gøre ved jeg så ikke).

Synes det var en pænt underlig oplevelse men ja, ja - jeg er ved at være vant til at have det sådan her, så nu skal jeg bare holde påskeferie og håbe at min mens. snart vælger at dukke op...

Anmeld

31. marts 2010

leneholst

Mange kvinder oplever uregelmæssigheder i mens efter at være holdt med p-piller. Din krop skal nu selv til at "lave" ægløsning og hormonerne kører nok lidt ekstra op og ned, indtil det falder ind i den rigtige rytme igen. Dette kan også give ømme bryster og måske mere følsom i forbindelse med sex.

Jeg havde det også mærkeligt, da jeg stoppede med p-piller og det gik nogle måneder inden det bliv regelmæssige intervaller. Jeg har inden mens. tit haft graviditets lignende gener. Efter at have brugt penge på tests nogle måneder, der alle var negative, tror jeg, at jeg valgte at acceptere li at vente en uge ekstra og så dukkede mens. som regel op.

Din læge har vel mistænkt, at du har underlivsbetændelse pga smerterne og har derfor opstartet dig i antibiotika. Chlamydia er den hyppigste årsag til dette. Det er nu også en meget god ide, at blive testet for chlamydia inden man bliver gravid, da så mange går med det uden at vide det.

Jeg håber, at din frustration tager lidt af og du kan nyde påsken. Mens. er jo tit påvirket af psyken, så hvis du kan, så glem det lidt, så skal det nok komme når din krop er klar, hvis du da ikke når at blive gravid inden  

God Påske

Anmeld

31. marts 2010

karina1980

jeg oplevede også en masse underlige symptomer da jeg stoppede med p-piller i sin tid, det første halve år gik med at vente på mens, for den kom absolut ikke regelmæssigt,

men altså man kan jo fotvente en masse underligt når man stopper med at tage p-piller, det er trods alt et hormon, man har puttet ekstra ind i kroppen,

jeg oplever ved hver eneste mens, graviditetssymptomer, jeg får ømme bryster, stikken og muren i underlivet, bliver kvalm, en anelse hysterisk(meget hvis manden ikke læser med), får øget udflåd(jep lækkert)  og så bliver jeg ekstremt træt.

men jeg ved så at det ikke er tilfældet at jeg er gravid, min krop reagere bare sådan før hver mens

men altså psyken kan jo også fremprovokere symptomer, så ud og lav noget som får tankerne flyttet hen på noget andet

Anmeld

17. august 2012

JetteSimonsen

Jeg ved tråden er gammel, men er bare blevet SÅ nysgerrig.. Var du så gravid, eller? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.