hvornår skal man give de små en rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.144 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej kloge hoveder.

Jeg sad lige og beundrede min sovende datter og kom i den forbindelse til at tænke på en ting.

I forhold til spisning, putteritualer osv, hvornår skal man så starte på det?

Laura spiser ikke på faste tidspunkter, og heller ikke lige mange måltider hver dag, men jeg gad faktisk godt forsøge, så vidt muligt, at hun skal have nogle aften/nat ritualer så hun bliver lagt til at sove på ca samme tidspunkt hver aften.

Mit spørgsmål er så: hvornår begynder man på det?

Håber I forstår mit spørgsmål

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

CarinaSB

Hejsa :)

Da Noah var 3 mdr gammel begyndte jeg at lave en rytme .. :D Han spiste ca kl 8 om morgen og fik skiftet ble.. så lå vi og hyggede .. Så lagde jeg ham i seng kl 12 hvor han sov til ca kl 15 .. Så hyggede vi ellers resten af dagen indtil at han selv faldt i søvn :)

Anmeld

26. marts 2010

Pige2009

Lige fra Laura kom hjem fra sygehuset, har jeg givet hende nattøj på ved 19-tiden, og så har jeg forsøgt at lægge hende i seng mellem 20.30 og 21.30. Nogle gange med skiftende held. Den sidste måned er det lykkes meget godt at lægge hende ved 20.30 tiden, og så lægger hun sig til at sove derefter. Hun er 5 mdr. nu.

Mht. spisetider, så har vi ikke haft nogen faste tider så længe hun blev ammet. Nu er hun så lige startet op på grød, og den får hun (stadig som smagsprøver) ved 10.30 tiden og igen ved 17 tiden.

K.h. Linda

Anmeld

26. marts 2010

Cris

Det kommer næsten af sig selv. I de fleste 3 måneder skal du ikke forvente ikke særlig meget mht rytme, der er bare rod   Og når du tror, at du har forstået hende, så ændrer hun på det hele. Efter 3 måneder (circa) Så starter de at blive trætte på samme tidspunkt om aftenen. Hvis du stadig ammer, så ammer de, når de har behov og du skal ikke tage det så tungt, at det ikke altid bliver på de samme tidspunkter, for deres behov ændrer sig hele tiden, når de vokser. Efter 3 måneder kommer der en bedre rytme, og når man starter med faste måltider, så kommer der også automatisk en rytme. Din lille Laura er så lille, at du skal bare hjælpe hende med at vokse, blive mæt, sove og ikke så meget med rytme.

Anmeld

26. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

tusind tak for svarene

Tror vi vil lade hende være spædbarn lidt endnu og vente til hun selv forsøger at finde en rytme

Knus Caroline, med en nu vågen og sulten Laura

Anmeld

26. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Helt fra da Astrid blev født a havde vi en rytme. Mht natten. Imens vi var på sygehuset sov hun fra ca halv 11/ 11 og helt indtil imellem halv 5 og halv 7 hver nat- så den kørte jeg videre hjemme. Resten af dagen afhang af hva vi skulle og sådan, så længe hun altså fik bryst. Da hun begyndte på grød fik hun det omkring halv 11 og halv 12 til middag. Og senere da der så kom kartofler inde i billeder kom de på skemaet imellem 5 og 6 om aftenen.. Så rytmen har hele tiden været her, har dog ændret sig med tiden- pga de jo bliver større og sover mere sammenhængene:-)

Anmeld

26. marts 2010

Skouboe

Det tror jeg er et "religionsspørgsmål"

Nogle siger 3 måneder, nogle siger 6 måneder, nogle siger at det kommer helt af sig selv og nogle indfører den bare.

Herhjemme kørte jeg fast skema med Freja fra hun var ca 8 uger, dvs. puttes, vækkes og spise på faste tidspunkter (i en 3 timers rytme) - det var kun om natten hun selv styrede hvornår hun vågnede.

Det betød for vores vedkommende at Freja (som var diagnosticeret med kolik af både SP og læge) pludseligt ikke skreg fra 17-22 hver eneste aften mere, men blev lagt 19.30 og sov derefter til kl. 3 - vågnede og fik flaske og sov igen uden brok til 7 om morgenen.

Anmeld

27. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder.

Jeg sad lige og beundrede min sovende datter og kom i den forbindelse til at tænke på en ting.

I forhold til spisning, putteritualer osv, hvornår skal man så starte på det?

Laura spiser ikke på faste tidspunkter, og heller ikke lige mange måltider hver dag, men jeg gad faktisk godt forsøge, så vidt muligt, at hun skal have nogle aften/nat ritualer så hun bliver lagt til at sove på ca samme tidspunkt hver aften.

Mit spørgsmål er så: hvornår begynder man på det?

Håber I forstår mit spørgsmål

Knus Caroline

Hej
vores SP rådede os til at vække Nikoline hver tredje time om dagen, det gjorde vi:0) så hun ammede hver tredje time.. Fra hun var godt 3 mdr sov hun natten igennem... Jeg synes faktisk først vi har fået en fast rytme efter hum begyndte i DP, indtil da har den hele tiden været skiftende:0)
knus

Anmeld

27. marts 2010

Mathilde

Da Celina var 4mdr forsøgte vi sådan rigtigt at køre hende ind i en rytme, men det var bare ikke let og det lykkedes ikke!

Nu er hun 8½mdr og da hun var 8mdr og 1dag (meget præcist) kom rytmet og rutinen helt af sig selv så hun var nok ikke klar før nu her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.