Hvad giver jeg min 7 mdr. gamle datter at spise når hun har

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.663 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Leneur

meget tynd mave?

Jeg har most en banan men hvad kan jeg ellers give hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

nogle siger revet æble...

Kun noget jeg har hørt, da Frederic ikke har prøvet at have den virus endnu...

Anmeld

26. marts 2010

Lone Jakobsen

ristet brød og sød saftevand. kiks er også godt

Anmeld

26. marts 2010

Knudsen

Nu ved jeg ikke hvor meget flaske/amning hun får i løbet af dagen. Min søn på 7½ mdr får to flasker i løbet af dagen, men det er jo meget individuelt i den alder.

Jeg ville skifte nogle måltider ud med flaske/amning, så hendes kost ikke er alt for varieret, for at få ro på hendes mave. Altså hvis det er virus.

Hvis hun ikke er syg, men bare har tyndmave, kan det være at hun reagerer på noget af det hun får i løber af dagen. Vores datter får meget tyndmave af bl.a vindruer og appelsiner/mandariner.

Anmeld

26. marts 2010

Leneur

Knudsen skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget flaske/amning hun får i løbet af dagen. Min søn på 7½ mdr får to flasker i løbet af dagen, men det er jo meget individuelt i den alder.

Jeg ville skifte nogle måltider ud med flaske/amning, så hendes kost ikke er alt for varieret, for at få ro på hendes mave. Altså hvis det er virus.

Hvis hun ikke er syg, men bare har tyndmave, kan det være at hun reagerer på noget af det hun får i løber af dagen. Vores datter får meget tyndmave af bl.a vindruer og appelsiner/mandariner.

Ja hun havde feber i går, så nu må vi se hvordan hun har det i morgen. Jeg har mistanke om det muligvis er kiwi hun reagerer på, så det undgår vi i et par dage for at se om det er det, selvom hun ikke har reageret på det før. Hun har fået moset banan og en flaske at gå i seng på, så håber hun er min glade pige igen i morgen.

Anmeld

26. marts 2010

<3

Pas på med kiwi, det gav min dreng tynd tynd mave! Det er helt tydeligt når det er kiwi-bæ for den er fyldt med sorte korn

Giv masser af væske, ymer og så ellers hvad hun har lyst til at spise. Lidt brød eller rugbrød er godt. Revet æble eller lidt banan er også godt, min læge fortalte mig at frugt godt kan forlænge en tynd mave men det er jo svært med de helt små

Anmeld

26. marts 2010

Pia

Louise er 9 mdr og har diarre og opkast.. Har været ved lægen med hende, da hun har været syg næsten non stop i  4 uger med snot, host, feber og nu har hun så fået opkast og diarre....
Lægen undersøgte hende fra A til Z, men måtte konstatere at det er virus hun er ramt af og at hun åbentbart får den ene efter den anden..
Jeg har givet Louise brød og vand og så lidt æblejuice.. Det blir nede, men alt andet kommer op igen..
Men hun har forsat meget meget  tynd mave og skider igennem flere gange om dagen..
Lægen anbefalede også brød ( evt let ristet) sød saft og så et par tuc kiks om dagen for og bevare salt balancen..
Revet æble kan også været godt og ymer/A38...
Lægen sagde så også en lille smule cola til os, men nu er Louise jo også ældre end dit barn..

Jeg har ikke givet hende det endnu og prøver og undgå det..
Ikke fordi jeg er hys med sukker osv, det er vi meget afslappet til her hjemme...
Men vil da gerne at det lige er en af defå ting hun ikke behøver smage endnu...

Til hverdag arbejder jeg som ssh'er og hverken vi har været ramt på plejehjemmet af roskilde syge har lægerne også anbefalet cola og ymer/A38 til de ældre og det fungere godt hver gang..

God bedring med den bette..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.