Uhhha nogle hundeejere Grrrrr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

Ranarupta

"Bare rolig, den gør ikke noget..." Næ, men tænk nu, hvis barnet var allergisk? Eller hvis barnet rent faktisk får gjort noget, hunden ikke bryder sig om og laver udfald? Eller at det bare slår klik for hunden?

Og så er der altså masser af mennesker, der ikke bryder sig om hunde. Store og små. 
Min venindes kæreste er virkelig bange for hunde, og det ser virkelig fjollet ud, når han står og er bange for vores mopser. Men sådan noget er man nødt til at respektere, synes jeg.

Og mht. hunde på legepladsen, så synes jeg, at det er naturligt, at man samler op - det er desværre bare ikke alle, der synes det. 
Men helt ærligt, det er sgu da klamt.
Hvad gør ejeren, hvis hunden pludselig har tynd mave? Eller hvis hunden synes, at den skal tisse op af el. i sandkassen?

I min verden er det ok, at hunden er med på selve legepladsen, men den skal have tisset/skidt af inden.

/Karina - der synes, at der er alt for få indhegnede hundelegepladser til fælles brug.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

TbCp

Jeg vil lige tilføje at jeg ser og kender rigtig mange hundeejere der er super gode til at tage hensyn.
De to episoder her i denne uge gjorde mig bare så sur!

Anmeld

26. marts 2010

Michael healer

AnnePedersen skriver:

jeg er fuldstændig enig med alle omkring hunde skal være i snor og man skal samle lortene op efter sig. Det er sku da det mindste man kan gøre.

Men har i prøvet at komme i sandkassen med unger og det er bare så hyggelig, indtil ungerne graver kattelort frem. Synes sku katte altid kravler i sandkasserne og skider. Det er sku også klamt...

helt enig

Anmeld

26. marts 2010

Risen

Maja84 skriver:

kan huske dte fra jeg var barn, og det er sgu klamt, kan godt værefolk brokker sig over hunde, men ja katte skider sgu overalt

vi har lidt rest sand liggende i indkørslen og er en meget lille bunke fra da den blev lagt og der er næsten mere kattelort end sand nu så det skal vi ha fjernet, så er da næsten værre, så ser jeg da hellere en hund i snor med på legepladsen

! Enig .. Folk glemmer desværre alt for ofte at der findes andre fritgående dyr end hunde.. 

Anmeld

26. marts 2010

TbCp

Jeg er slet ikke uenige med jer der også fremhæver katten

Men lige det med "lorterne" var mere en sidebemærkning, til det egentlige "problem"

Anmeld

26. marts 2010

N&J

Zette skriver:

Først vil jeg sige at det da er nogle kedelige situationer du oplever og at det selvfølgelig ikke er iorden.

Herefter vil jeg lige tilføje hvad sker der så når hundeparken pludselig bliver inddraget til trælegeplads til børnehaven som aldrig gider bruge den? Det er hvad der skete i vores by.

Vi havde en lukket park til vores hunde som vi kunne gå ned og lege i med dem. Kaste bold, pinde, øve lydighed eller hvad man nu havde lyst til. Fra den ene dag til den anden stod der pludselig en grim trælegeplads og et stort skilt på hegnet "hunde ingen adgang"...

Så bliver jeg sku en anelse harm....Især fordi jeg har hunde der ikke kan rende uden snor uden at de er pist borte (pga racen).

Og omvendt kan jeg ikke fordrage at voksne mennesker lader deres børn klappe hunden ude foran brugsen hvor den sidder tøjret. Og det ser jeg altså RET tit. For tænk nu hvis (som du selv skriver) den gjorde noget - ligemeget om den så ALDRIG har gjort det før.

Sådan nogle ærgelige situationer altså.

Vil nok bare frem til det samme som dig - det er ikke hundens skyld, det er ejerens.

KH
Zette

Tak fordi du lige fik opklaret for mg hvad en hundeskov var..

Altså den de med at gå hen til en tøjret hund, det må da være nogen der aldrig selv har haft hund, for alle ved vel at en hund kan føle sig truet i den situation og derfor bide selvom den aldrig har bidt før..

derudover må jeg sige at selvfølgelig skal hunden i snor, et sted hvor der er børn eller andre mennesker, altså er der ingen så kan man da godt lade hunden løbe frit såfrem man kan kalde sin hund til sig.. jeg er så en af dem, der efter mange år med hund, gik hen og fik angstanfald for hunde, løse hunde eller hunde der kom for tæt på, og det handler vel om a folk netop ikke tænker over at nogen kan have en irrationel frygt for hunde, som gør at de er bange for alle hunde, ligemeget hvor søde de er, og der er helt bestemt mange børn der er bange, de skal jo først lære at omgås dyr, så selvfølgelig skal man respektere det, derfor burde der faktisk være et kursus som alle skulle igennem, stod det til mig.. fandme ikke sjovt at være bange for hunde og så skulle undskylde hele tiden at man er bange for lille søde fido.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.