Øjen betændelse.. kig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Orkide86

Hej.. nu har Natasja haft øjen betændelse noget tid, fik noget i mandags jeg skulle dryppe øjet med, det har så ikke virket og har så lige snakket med lægen og vi skal der ind kl ti og ha det poddet(staves), hva gør han når han podder det? og hva er det for?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

BinaMor

er det ikke bare en vat pind de tager snask på for at undersøge det?

Anmeld

26. marts 2010

MORJESPERSEN

Mirjam123 skriver:

Hej.. nu har Natasja haft øjen betændelse noget tid, fik noget i mandags jeg skulle dryppe øjet med, det har så ikke virket og har så lige snakket med lægen og vi skal der ind kl ti og ha det poddet(staves), hva gør han når han podder det? og hva er det for?

God bedring men Natasja...

Mine piger er blevet podet for nået tid siden, lægen tager en vadtpind og gnider på det betændte øje, og sender det til dyrkning. Og så kan de på den måde finde ud af hvilken slags betændlse i øjet hun har, så hun kan få den rette medicin. Det tager to sek., hvis hun vil side stille til det. Mine piger opdagede det ikke engang..... Håber hun tager det i stiv arm....

Anmeld

26. marts 2010

Valle81

Mirjam123 skriver:

Hejsa,

Jeg tror bare han tager en vatpind og tager noget af betændelsen fra øjenkrogen og så bliver det sendt til dyrkning eller sådan noget.

Da min datter var lille havde hun også øjenbetændelse, fik sådan en fed creme som skulle lægges ind i øjet osv, men det var død umuligt og det virkede ikke. Så jeg ringede til lægen og sagde at jeg var nødt til at få noget helt flydende dråber.

Han var ikke sådan lige til at overtale da de ikke virkede lige så godt, men fik dem dog, og vupti, så var øjenbetændelsen væk, for det lykkedes jo at få medicinen i øjet og ikke alle andre steder:0)

Bare et tip

Christina¨

41+4

Anmeld

26. marts 2010

Orkide86

Tak for jeres svar..

Anmeld

26. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Mirjam123 skriver:

Tak for jeres svar..

hej søde

der er to former for øjenbetændelse... den ene er reel smitsom øjenbetændelse, ved denne er det hvide i øjet rødt...

den anden form er ikke smitsom og skal ikke behandles, man drypper bare med saltvand...

Nikoline´s nevø, har sent udviklede tårekanaler, dvs. der kommer meget gult snask og det ligner en ikke smitsom øjenbetændelse, han er 1 år lige om lidt og har haft det siden han blev født:0)

ved en podning, tager man en prøve af f.eks. puds (snask) og dyrker dem. dvs man opdyrker bakterierne der er i, med det formål at identificere hvilke bakterier det er. sådan at man kan målrette en behandling.

Anmeld

26. marts 2010

Orkide86

Så har vi været ved lægen og få poddet natasjas øje, og fået noget nyt salve, så får vi svar på Tirsdag om hva det er for en slags bakterie hun har i øjet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.