Hvor meget må man....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

858 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

fit_fys

løfte når man er gravid?

Jeg er selv 8+6 og har fået at vide at jeg ikke rigtig må løfte noget. Jeg har normalt et højt aktivitetsniveau og har trænet meget styrketræning, har det noget at sige?

Hvad har i hørt?

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Ansemusen

Hvis du er sund og rask mener jeg gerne du må løfte en del, så længe det ikke giver smerter eller ubehag. Har dog selv været meget påpasselig med løft hele graviditeten. Men har også været smadder bange for at tabe min baby!

Men vi kan tåle meget mere end vi tror og det kan de små også

Anmeld

25. marts 2010

lollandpigen

Hejsa....

Hvis du ikke er længere henne og ikke haft problemer før i en tidligere gradivitet eller har smerter nu ville jeg mene du godt kan løfte selvføgelig lytte til din krop....

Jeg kørte brænd eog løftede på min 2 årig datter der vejer 14 kg fra jeg blev gravid og gør det stadig i dag hvor jeg er i 22 uge så lyt til din krop er nok mit bedtse råd....

Held og lykke med maven....

Anmeld

25. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor meget eller hvor lidt man præcist må løfte når man er gravid, det ved jeg ikke. Men udmiddelbart tænker jeg, at man gerne må løfte ting såfremt det ikke gør ondt?

Anmeld

25. marts 2010

B&J

Men jeg var gravid arbejde jeg i foderland og jeg lyftede nogle gang 25-30 kg sække med foder og korn

Anmeld

25. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da jeg ventede mig første gang trænede jeg 2-3 gange om ugen. Jeg lyttede til min krop og på et tidspunkt sagde den selv fra. Jeg trænede helt frem til 3 dage før jeg fødte

Anmeld

25. marts 2010

Skouboe

T.K. skriver:

løfte når man er gravid?

Jeg er selv 8+6 og har fået at vide at jeg ikke rigtig må løfte noget. Jeg har normalt et højt aktivitetsniveau og har trænet meget styrketræning, har det noget at sige?

Hvad har i hørt?

Tine

Hvis jeg var dig ville jeg holde inde med selve styrketræningen til efter NF i uge 12-13 stykker, da det er frem til der, fostret er mest skrøbeligt. 

Jeg synes du skal i øvrigt holde dit høje aktivitetsniveau ellers, motion skader ikke barnet, men ifølge min kiropraktor kan tunge løft mv. inden 12. uge øge risikoen for abort en lille smule.

Efter 12. uge synes jeg du skal træne som du har lyst, men selvfølgeligt lytte til din krop. 

Anmeld

25. marts 2010

Bare mig..

Det er noget med, at hvis man har styrketrænet før man blev gravid, og det er "normalt" for en selv, kan man godt fortsætte. Jeg MENER det er hen engang i 20'erne man ikke længere må helt så meget.. Men dog stadig en del...

Men hvis jeg husker rigtigt, så er det kun hvis man aldrig har styrketrænet før, og man pludselig, når man bliver gravid, begynder og gøre det, at det kan få konsekvenser..

Ellers som de andre skriver, - Lyt til din krop...

Anmeld

25. marts 2010

Cecilie1988

Hej:-)

Jeg var til læge i dag, hvor jeg spurgte om det med løft.

Og han sagde bare at når jeg ikke fik ondt, så måtte jeg gerne løfte.

Men jeg tør nu ikke at løfte en hel masse , da jeg er bange for at jeg taber barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.