Lidt jura-hjælp ønskes:o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

ekzunz

Min kærestes x-kone har for mange år siden optaget et lån hos Ikano og forfalsket hans underskrift. Vi fandt først ud af det noget senere. De har ca. en gang om året sendt et brev ud hvor de bad os betale hele gælden og vi har så forklaret sagens rette sammenhæng hvorefter de har henvendt sig til hende igen. Det er nu 3 år siden vi sidst har hørt fra dem og igår kom der så endnu et brev. Jeg har lige talt med en og hun påstår at vi skal politianmelde x-konen og indtil hun bliver dømt - eller hvad man nu bliver, så hæfter vi for gælden. De mener jo så også at her ca. 8-10 år efter så vil politiet ikke røre sagen så vi kan lige så godt betale med det samme.

Jeg synes det lyder helt hen i skoven. Jeg ville da mene at det må været udlåner der skal bevise at vi skylder dem penge? Og så må de politianmelde hende for at optage lån på falsk grundlag.

Jeg har googlet og googlet, men google er ikke min ven i denne sag....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Sofia

Jeg læser jura, og vil gerne hjælpe dig. Synes dog det er lidt svært at give et svar på det du skriver, tror du må søge rådgivning, enten hos en advokat eller du kan starte med at kontakte en retshjælp. Jeg kan give dig nogle tips: dokumentfalsk er strafbart, men det skal jo bevises, straffelovens § 171 regulerer dokumentfalsk. Når man indgår en låneaftale på falskt vilkår, er det er stærk ugyldighedsgrund, men igen, I skal på en eller anden måde igang med sagen. Jeg ved godt jeg ikke er til megen hjælp, men jura er ikke altid sort-hvidt, og man er nok nød til at gå dybere ind i sagens konkrete forhold for at kunne give dig et svar. Eller ja, jeg kan i hvert fald ikke komme det nærmere på stående for - måske der er andre der kan  Håber det hele løser sig. 

Anmeld

25. marts 2010

Sofia

http://themis.dk/searchinclude/Lovsamling/Straffeloven_kap_19.html

Anmeld

25. marts 2010

Fines mor

Vi har stået i samme situation for små 7-8 år siden med min mands x. Det endte med, at vi måtte betale det hele ud, da vi stod og ville købe hus. VI var hos en gratis advokathjælp dengang, og det eneste råd de kunne give var at betale og efterfølgende oprette et civilt søgsmål;-(((

Det er røv surt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.