Sukker i urinen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.390 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Anonym trådstarter

Hej, har været til jordmoder og fået konstateret for meget sukker i urinen og skal til undersøgelse på sygehuset, for at finde ud af om jeg har graviditets betinget sukkersyge eller om det bare er falsk alarm. Jeg er 32 uger henne.

Hvor mange af jer har prøvet det og hvad var resultatet? Skal man frygte en masse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hej, har været til jordmoder og fået konstateret for meget sukker i urinen og skal til undersøgelse på sygehuset, for at finde ud af om jeg har graviditets betinget sukkersyge eller om det bare er falsk alarm. Jeg er 32 uger henne.

Hvor mange af jer har prøvet det og hvad var resultatet? Skal man frygte en masse?

bare rolig, det er ikke slemt...

jeg gætter på at du skal have lavet en glukosebelastning.

du skal møde fastende, og så får du taget en blodprøve. Dernæst skal du drikke en væske som indeholder en hvis mængde sukker (det er MEGET sødt), efter to timer tager de så en ny blodprøve.

i de to timer skal du forholde dig i ro, men du må ikke sove.

så måler de dit blodsukker og dernæst tager man stilling til om du har udviklet graviditetsdiabetes..

har du det, så er det muligt du skal ændre visse ting i din kost. men lad være med at bekymre dig om det før det er aktuelt

Anmeld

25. marts 2010

LRJ

Anonym skriver:

Hej

Jeg har graviditets betinget sukkersyge, jeg fik det konstanteret i uge 30 og er i uge 38 nu der er ikk noget at frygte det eneste der er at du skal tænke over hva du spiser efter du har fået det konstanteret, men du skal møde ind til sukkerbelastning som  Ka-ri-na skriver og det er præcis som hun skriver at det foregår

men lad være med at frygte det De Skal Nok informere dig ned til mindste detajle om det, hvis du har det 

Anmeld

30. marts 2010

Anonym trådstarter

Hej igen.

Jeg har så idag fået konstateret graviditetsbetinget sukkersyge, desværre. Så nu kan jeg se frem til en masse ekstra undersøgelser. Og jeg som troede at graviditet ikke var en sygdom.

Anmeld

30. marts 2010

LinLin

jeg var til glukosebelastningstest da jeg var gravid med david - men det var fordi min bedstefar havde det. En anden har skrevet hvad det går ud på. Der var mange den dag, så tror egentligt det er forholdsvis almindeligt...

Min var i øvrigt negativ/normal!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.