butiksløn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

SHERO

Kruse90 skriver:

men som elev??

Det her er hvad der står på www.ug.dk :-)

"Uddannelsen er gratis. Du får elevløn fra den dag, din uddannelsesaftale træder i kraft, altså både i praktik- og skoleperioderne. Begyndelseslønnen er ca. 9.000 kr. om måneden, slutlønnen ca. 11.500 kr."

Min veninde steg i elevløn efter første år og så igen efter 1½ år... :-)

Håber det hjalp lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Kruse90

Tullen85 skriver:

Det her er hvad der står på www.ug.dk :-)

"Uddannelsen er gratis. Du får elevløn fra den dag, din uddannelsesaftale træder i kraft, altså både i praktik- og skoleperioderne. Begyndelseslønnen er ca. 9.000 kr. om måneden, slutlønnen ca. 11.500 kr."

Min veninde steg i elevløn efter første år og så igen efter 1½ år... :-)

Håber det hjalp lidt...

okay, men det er desværre ikke nok til jeg kan klare mig for det, nu hvor vi bor i hus osv.
Må takke pænt nej tak pga økonomien

Anmeld

25. marts 2010

Mira0911

Kruse90 skriver:

men som elev??

Jeg tror det er mellem 15000 og 18000,-

Anmeld

25. marts 2010

Kruse90

MoarJ skriver:

Jeg tror det er mellem 15000 og 18000,-

så meget for en elev under 25??

Anmeld

25. marts 2010

SHERO

Kruse90 skriver:

okay, men det er desværre ikke nok til jeg kan klare mig for det, nu hvor vi bor i hus osv.
Må takke pænt nej tak pga økonomien

Nej det er ikke særlig meget...

Men tror faktisk heller ikke det kan betale sig at tage en butiksuddannelse, jeg har arbejdet som afd. leder i en elgiganten (eller gør egentlig stadig til efter barsel) uden en uddannelse, fik ikke en elevplads efter hg og fik tilbudt den stilling samme sted jeg havde haft studie job. 2/3 af dem fra min hg klasse som er uddannet siger nu at de ikke gider arbejde i butik alligevel. Og når man "sagtens" kan få job til samme løn i butik så synes jeg uddannelsen er lidt overflødig... tror de kigger mere på erfaring end uddannelse i de fleste butikker....

Anmeld

25. marts 2010

Kruse90

Kruse90 skriver:

altså det er jo som elevløn ( ikke uddannet )

Anmeld

25. marts 2010

SHERO

Kruse90 skriver:

Nej det er kun over 25... Min kusine endte på 12500 (under 25) men det var kun fordi hun fik en lønforhøjelse, som er ret sjældent man får som elev...

Anmeld

25. marts 2010

Kruse90

Tullen85 skriver:

Nej det er ikke særlig meget...

Men tror faktisk heller ikke det kan betale sig at tage en butiksuddannelse, jeg har arbejdet som afd. leder i en elgiganten (eller gør egentlig stadig til efter barsel) uden en uddannelse, fik ikke en elevplads efter hg og fik tilbudt den stilling samme sted jeg havde haft studie job. 2/3 af dem fra min hg klasse som er uddannet siger nu at de ikke gider arbejde i butik alligevel. Og når man "sagtens" kan få job til samme løn i butik så synes jeg uddannelsen er lidt overflødig... tror de kigger mere på erfaring end uddannelse i de fleste butikker....

det tror jeg som også du har ret i.
Men jeg har ''kun'' med folskeskole og så en 10. klasse

Anmeld

25. marts 2010

Mira0911

Kruse90 skriver:

altså det er jo som elevløn ( ikke uddannet )

Her er lidt... Men ikke for 2010...

1. marts 2007

1. marts 2008

1. marts 2009

1. år

8.872

9.047

9.222

2. år

9.941

10.116

10.291

3. år

10.637

10.972

11.322

4. år

11.305

11.775

12.265

Anmeld

25. marts 2010

Kruse90

tak for jeres svar.
Jeg takker nej tak til det.
Dels pga økonomien.
Men også jeg tænker en uddannelse som jeg ikke vil blive glad for i længden.
Så hellere finde et arbede indtil jeg er 25, og så se om jeg så ved hvad jeg vil. og evt. gå i voksen lære. Så er Jan også færdig med hans vvs uddannelse.

Og takker også nej pga når jeg ønsker at blive gravid, hvis det så sker forhåbelig snart. Så vil jeg være træt af at skulle arbejde til kl 6 hver aften. Får jo aldrig mulighed for at hente i dagpleje eller børnehave. og ser ikke bebs mere en 2-3 timer vågen pr. dag. Hvilket jeg vil være rigtig ked af.

Men hvis nogle som kender nogle som søger folk. så sig endelig til.
Det kan være indenfor hvad som helst.
Dog noget som man kan være ufaglært til
Og gerne i Randers, Hobro eller viborg Bor nemlig lige midt i mellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.