Behandling af fobi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

SHERO

Nogen der har fået en eller anden form for behandling mod en fobi som har lyst til liiige at dele sin erfaring?

Nu er jeg blevet mor så tænker jeg måske burde få nogen hjælp til de fobier jeg har, for vil så nødigt gøre min søn bange for alle åndsvage ting jeg selv er bange for uden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Michael healer

Tullen85 skriver:

Nogen der har fået en eller anden form for behandling mod en fobi som har lyst til liiige at dele sin erfaring?

Nu er jeg blevet mor så tænker jeg måske burde få nogen hjælp til de fobier jeg har, for vil så nødigt gøre min søn bange for alle åndsvage ting jeg selv er bange for uden.

Hej

Jeg ved en del har gode resultater med hypnose og tft, det skulle være nogle gode chancer for at slippe af med det, via disse ting.

mvh Michael

Anmeld

25. marts 2010

Mathilde

Tullen85 skriver:

Hmm systematisk desensibilisering indenfor kognitiv terapi skulle være effektivt til behandling af angst og fobier...

Rigtig god ide at få hjælp til dine fobier. Jeg er selv unaturligt angst for regnorme... jeg kan faktisk knap nok se på et billede af en regnorm i en bog burde også at gøre noget ved det!

Knus

Anmeld

25. marts 2010

Tjuls

Hvilken slags fobi er det?

Jeg fik noget beroligende mod min agorafobi + kognitiv Terapi.. Begge dele hjalp fantastisk, og er næsten heeeelt af med fobien nu

Anmeld

25. marts 2010

Skouboe

Jeg så noget for nyligt i TV2's program Praxis om tankefeltterapi. Det virkede super godt på de 2 de testede det på (bl.a. Cecilie Frøkjær).

Det var en fyr der hedder Lars Mygind der udførte det.

Anmeld

25. marts 2010

Laulund87

Jeg har gået ved psykiater, fået medicin og kognitiv terapi mod agorafobi og socialfobi. Kognitiv terapi vil jeg anbefale, det hjalp her

Anmeld

25. marts 2010

SHERO

Jamen jeg har en overdreven fobi for hvepse, bier og brumbasser, som efterhånden bare er blevet til alle insekter der flyver, fordi jeg tror det er en bi, så voldsomt at jeg helst ikke går uden for om sommeren, og kommer der en bi ind i stuen, jamen så sidder jeg i soveværelsen i 2 timer inden jeg tør kigge ind i stuen igen... Vil allerhelst undgå medicin, tænkte mere på hypnose, men det er bare ret dyrt, og hvis det ingen virkning har er det lidt spild...

Anmeld

25. marts 2010

Laulund87

Tullen85 skriver:

Jamen jeg har en overdreven fobi for hvepse, bier og brumbasser, som efterhånden bare er blevet til alle insekter der flyver, fordi jeg tror det er en bi, så voldsomt at jeg helst ikke går uden for om sommeren, og kommer der en bi ind i stuen, jamen så sidder jeg i soveværelsen i 2 timer inden jeg tør kigge ind i stuen igen... Vil allerhelst undgå medicin, tænkte mere på hypnose, men det er bare ret dyrt, og hvis det ingen virkning har er det lidt spild...

prøv kognitiv terapi på fobiskolen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.