Anbragte børn havner i en svingdør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Nyhedsavisen

Masser af århusianske børn, som kommer hjem til deres forældre efter en anbringelse, bliver fjernet igen. Politikere og Børns Vilkår er enige om, at børnene er i klemme mellem forældrene og systemet.

En anbringelse uden for hjemmet er hård kost for et barn, og det bliver ikke mindre hårdt, når det sker flere gange i livet. Alligevel oplevede 103 århusianske børn i 2006 og 2007 at blive fjernet fra hjemmet, komme hjem igen og derpå blive fjernet igen. I år 2006 var det således hvert fjerde af de hjemgivne børn, som igen blev fjernet fra forældrene.

Hos formanden for Børns Vilkår, Peter Albæk, får oplysningerne de røde lamper til at blinke.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2008

H+S Skjolgborg.

Kender jeg alt til desværre selvom jeg er fra sjælland....... Men vildt det er så mange bare der.. Jeg er jo en af dem der fik midtiligt fejre min søn i 5 mdr det skulle kun havde været 3 mdr.. Jeg hente ham hjem igen sammen med min svoger den 18 juli 07...DEJLIGTTTTTTTTTTTTTTTTT og han skal bor her selv kommunen kan se det nu og er ked af de fejl behandle min sag og bla bla..' KORT FORTALT LIDT..... Jeg blever indlagt med 40.1 i feber den 24/2-07 havde bløden tarm mega smerter.. Min søn far ringede derop og fortalt det og opfattet det helt forkert. Så den 27/2-07 om aften snakker jeg med min den gang veninde som opholde sig hos mig vi komme ind på aftensmad og hun siger de søn har nogle sjove sætte samme mader.. Oki siger jeg hvad hun fortælle nået sjov han spiste kan ikke lige huske hvad det var og jeg stille ? hvad skal i have til aftensmad i dag så også bryder hun sammen og fortælle benjamin ikke er der og han er hente af en fra kommunen HVAD SIGER JEG ja siger hun forstoder heller ingen ting af det om der ikke var en sagsbehandler der har ringe til mig og fortalt det NEJ siger jeg ingen har ringe hmm forstå hun ikke lov de ellers.. kort sagt mega uloveligt fordi kommunen osv havde nr til min søster hvis der var nået.. Du kan læse meget mere om alt sammen på vores hjemmeside hvis du har lyst.....Så kan du bare lige skrive... Mvh Henriette31 som er lykklig over af havde min søn hos mig dog stadig lidt sur på den sagsbehandler vi havde sidste år de par mdr.. p,s

Anmeld

27. maj 2008

MorCamilla

Hvor er det forfærdeligt.. For det er jo kun børnene der er tabere i det spil... :(

Anmeld

27. maj 2008

H+S Skjolgborg.

nemliggggg:'(:'(:'(:'(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.