Hej.
Tag ham hjem.
Du behøver muligvis ikke at vente med at sende ham ud til han er i børnehavealder, men måske han er klar når han er 2/2½ år. Det med at lege med andre børn kan han gøre på legepladsen og måske i en legestue.
Jeg er selv dagplejer og jeg tror altså bare at nogle små børn ikke kan klare savnet og den hektiske hverdag der er i en dagpleje. Ved godt det er upopulært at mene sådan.. Hverdagen er hektisk for de helt små, selvom vi voksne synes at det er stille og roligt.
Jeg har også fuld forståelse for at de fleste forældre ikke har noget valg i sådan en situation. Og så må barnet bare lære det (hvilket det jo også altid gør med tiden), men tror ikke altid det er godt for sådan et følsomt intelligent barn. På trods af at dagplejeren hopper på tungen for at stille barnet tilfreds.
Du har et barn der er stærkt knyttet til dig og er meget intelligent følelsesmæssigt. Værn om ham og nyd det tætte forhold du får til ham ved at være sammen med ham 24/7 .
Det bliver dig der lærer ham alt. At gå, snakke, forstå egne følelser og andres følelser, at udtrykke egne følelser og behov, at blive renlig, være kreativ, opføre sig ordentligt osv og til sidst: At mor kan undværes og at mor altid kommer igen.
Det er så stort. Og besværligt at man selv står for al opdragelse og læring. Men først og fremmest er det kæmpestort.
Og jeg er sikker på at din dreng vil værdsætte det.
Dette er min personlige mening. Ikke min professionelle mening
... Hvis du forstår.
Som førnævnt er jeg sikker på at han med tiden, nok skal finde sig til rette i dagplejen. Men om det er det bedste, er jeg ikke sikker på.
Og desuden skal du måske høre på en masse kommentarer om at du er overbeskyttende og lign. Men det er du ikke. Du er bare en god mor, der har mulighed for at give dit følsomme barn en god start.
Anmeld