Her på det seneste har Martin virket en smule irrerteret og der skal ikke ret meget til før han bliver sur og går og snerrer af mig. Det er især når jeg har snakket om at nu må Ida godt snart komme ud. Det har gjort at jeg har fået et indtryk af at han ikke glæder sig og at han har fortrudt at vi skal have hende, hvilket ikke er det bedste at gå med når man er højgravid

Derfor valgte jeg at konfrontere ham med det, da jeg blev nød til at vide hvad der er ivejen. Han blev enormt ked af det, og sagde at han godt vidste han var små irrirteret for tide,men at han bestemt ikke havde fortrudt at vi skal have hende og at han glæder sig meget til hun kommer. Jeg blev så ved med at spørge hvad det så var ivejen, for det er helt tydeligt der er noget galt.
Efter et stykke tid fortalte han at mens jeg ser frem til fødslen går i gang, så frygter han den. Han fortalte at han sidste gang, havde haft det ganske forfærdeligt, og det havde været ulideligt at se mig i så store smerter i så mange timer. Flere gange mens jeg lå med veer, smuttede han lige hurtigt, enten fordi han skulle ringe eller fordi han skulle på toilettet. Det viser sig så nu at Martin flere gange under fødslesforløbet havde været ude og kaste op, fordi det simpelthen blev fomeget. Jeg blev bare så rørt

.
Vi har nu fået snakket tingene igennem, så både Martin og jeg ved hvor vi har hinanden. Han insistere på at være med til fødslen, og jeg har så også fortalt ham at selv om det gør ondt, så gør jeg det jo gerne.
Anmeld