Migræne med aura..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.870 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. marts 2010

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer der kender til det??

Hvor man får zigzag flimmer for sine øjne i en halv time og så får man den slemmeste hovedpine.. nogle gange får man ikke hovedpine..

Er der andre end mig der til tider har det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Anonym

Ja, det lider jeg også af. Rigtig ubehagligt og meget irriterende når den flimren er der, så man ikke kan se noget.

Jeg plejer at drikke en masse vand når det kommer og så tage tre piller, så er det til at holde ud når høvedpinen indfinder sig.

VH.

Anmeld

24. marts 2010

jillkolsbjerg

Anonym skriver:

Hvor man får zigzag flimmer for sine øjne i en halv time og så får man den slemmeste hovedpine.. nogle gange får man ikke hovedpine..

ja det har jeg selv lidt en del af i mine yngre år og nu her hvor jeg er gravid. Førhen fik jeg slem hovedpine efter det, men nu kender jeg symptomerne og kan tager det i opløbet. Drik en masse vand og læg dig lidt.......mine symptomer er at inden anfaldet kommer kan jeg ligesom fornemme at jeg jeg langsomt bliver trukket ind i en osteklokke....med blinde plettet i perforien( staves ) og jeg bliver let irriteret;-(

Jeg er optiker og har i den forbindelse haft meget omkring det, det har som sådan intet med synes at gøre ( altså det er ikke fordi man behøver briller og sådan ) men det er kar i hjernen der udvider sig, og der er faktisk ikke rigtig noget at gøre ved det....men du skal selvfølgelig være opmærksom på de symptomer der er ved svangerskabsforgiftning da det kan give synsforstyrrelser sammen med andre symptomer jo selvfølgelig;-)........i slemme tilfælde kan man få medicin, men kan man tage det i opløbet er det det bedste jo. nu tager jeg ikke noget for anfaldene.....kun vand og hvile;-)

knus jill

Anmeld

24. marts 2010

Bondepigen

Ja kender det godt. Havde det meget førhen og under første halvdel af min graviditet. Jeg begyndte at tage gravikalk, og der var magnesium i... Det har jeg flere gange læst, der kan have en positiv effekt på migræne, og det har det haft på min. Når jeg så får de første tegn på hovedpine igen, køber jeg en bøtte mablet og tager én hver dag til der ikke er flere, så holder det rigtig længe, og jeg køber en bøtte igen, så snart jeg mærker det sniger sig ind på mig igen...og gør så det samme. Det virker for mig!

Jeg plejede at få lidt mærkeligt syn, som at være i en osteklokke nærmest og blev forvirret, og kunne ikke huske så godt... Men nu har jeg det fint.

Håber du finder en løsning der virker for dig, for det er noget af det værste. Migræne piller har aldrig virket på mig...

Anmeld

24. marts 2010

MM1987

Ja...puha... vil helst glemme det...

Når jeg har migræne starter det med at jeg får tunnel syn, så det flimrer og jeg kan slet ikke se ud til siderne, kan kun se lige frem...

Det eneste der virkede for mig var at sove, så jeg fik nogen gange noget at sove på, og så sov jeg i 10 timer, og så var det væk...

Det kom tit hvis jeg have fået for lidt søvn mange dage i træk...

Anmeld

24. marts 2010

Corn

Anonym skriver:

Jeg har også fået konstateret migræne med Aura for ca 6 år siden.

Jeg er så heldig, at jeg kun har 2-3 omgange om året, tilgengæld tager det så som regel et par dage.

Mit starter med synsforstyrrelser, flimmer, og "blinde" pletter.

Så kommer talebesvær og jeg lyder som en der har drukket. Jeg taler uden sammenhæng og kan have svært ved at huske. (mere end jeg plejer)

Til sidst kommer hovedpinen og den er faktisk en lettelse, for så er jeg ovre det værste.

Første gang jeg havde det, blev jeg kontrolleret i alle ender og kanter fordi de troede jeg havde en haft en blodprop eller hjerneblødning i en alder af 22-23 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.