Happy skriver:
Hej, jeg er i uge 37 og er begyndt at få nogen meget kraftige niv i underlivet, det føles faktisk som om at der står én for neden og prikker en nål op. Det kommer en gang imellem, havde det i går aftes og igen her til aften og det gør bare rigtig ondt. Er det bare et led i at blive klar til at føde eller skal jeg være nervøs? Det skal siges at jeg har haft ekstra ondt i maven - som meget stærke mens-smerter - i morges og i løbet af dagen.
Hej med dig:-)
Vi er nogenlunde lige langt (er i uge 37+1) og jeg har hvert flad nogle af de samme symptomer som dig.
det der ed niv i underlivet, det oplever jeg også, det er sådan nogle ubehagelige jag og følelsen er centreret omkring skambenet. Det er fordi barnet her til sidst i graviditeten synker længere ned og skruer hovedet ned i bækkenet så det står klar til fødslen. Min jordemor har konstateret at min baby står med hovedet fast nede i bækkenet, dvs han er klar til fødslen. men det betyder også et øget pres på bækkenet og det mærker jeg bl.a. ved at de der "kniv-jag" omkring skambenet er blevet stærkere og jeg har flere af dem end før. Vralter faktisk efterhånden lidt pga dem:-)
Det er også helt normalt at dine plukveer bliver kraftigere og kan gøre lidt ondt her til sidst. Det er livmoderen der trækker sig sammen og "øver" sig til fødslen og det er jo disse plukveer der på et tidspunkt går over og bliver til rigtige veer. Så måske er det bare plukveer du oplever som "ondt i maven". Men jeg har hørt andre beskrive at da deres fødsel gik i gang var de første tegn sådan nogle mens-lignende smerter, og det skriver du jo også at du har. Så det kan da også være at du er ved at blive klar til at føde nu her:-)
Men det tror jeg nu ikke du skal bekymre dig så meget over. Når du har nået 37 fulde uger (36+6) så er der ikke længere tale om for tidlig fødsel, så er barnet fuldbårent. Dvs du føder ikke for tidligt nu, hvis altså din fødsel er ved at gå i gang. Så jeg tror da bare du stille og roligt skal afvente og se hvordan det hele udvikler sig. Rygtet siger at man i hvert fald kke er i tvivl når de rigtige veer kommer, og er det ikek det der er ved at ske, så synes jeg de ting du oplever svarer meget præcist til hvordan graviditeten opleves sidst i forløbet. Så jeg siger "no worries" :-)
Anmeld