Milka skriver:
nu hvor tigerspringet er forbi havde jeg håbet på at søvnen ville gå i orden igen af sig selv, og det har den også gjort om natten (puttes kl. 18 og sover 12-14 timer hvor jeg kun sjældent hører noget til dem) – men dagslure, dem har vi bare altid problemer med! 
Her er det lige omvendt... Emma sover rigtig godt til middag, og hun sover med det samme.... Men til aften gider hun ikke altid sove... Det tror jeg dog osse har noget at gøre med, om vi tumler om aftenen i sengen inden putning. Det har vi egentlig gjort lige siden hun fik gips på...men så har der været en periode, hvor vi ikke har gjort det, og hun falder altså nemmere i søvn, når hun har tumlet rundt og grinet i 15 min. til ½ time inden...
jeg har aldrig haft held i at lade pigerne sove udenfor, og af den grund har jeg en enkeltbarnevogn som har overvintret ude på altanen, nu ubrugt og ødelagt. troede jeg! var ved at smide den ud i går og så til min forbløffelse at den var helt tør indeni, selvom den kun har været tildækket af et regnslag hele vinteren. så jeg halede den ind, vaskede den og lagde lilja i den til eftermiddagslur i dag.
så stod jeg der og ventede. og ventede. intet! barnet faldt i søvn omgående og sov næsten to timer. ligeledes gjorde luca, som lå inde i sin seng. utroligt!
Jamen det er da fantastisk!!! Godt den var god endnu barnevognen!
og så er jeg begyndt at praktisere et nyt putteritual om aftenen, det går ud på at jeg smider alle de dyner og puder jeg overhovedet kan opmønstre på gulvet inde hos pigerne, dæmper lyset og sætter lidt blød musik på. tanken var at så kunne vi alle ligge der og læse godnathistorie og komme sovestemning – NOT! hvad tror i der sker? pigerne vælter bare rundt i de der dyner og puder, kaster sig bagover, tumler rundt med hinanden (og med mig) og fyrer så meget krudt af at når de endelig bliver puttet falder de i søvn omgående
ind i mellem al tumleriet får de børstet tænder, og tager det lidt pænere end de plejer 
til sidst – men ikke mindst – vil jeg gerne bande skouboe langt væk for at introducere pigerne til juicebrikker. godt nok er de blevet gode til at drikke af sugerør, men jeg siger jer, bare de SER sådan en juice ting begynder de at hyle op. og så gjorde jeg den fejl at jeg efterlod dem alene med en juicebrik hver mens jeg gik ud i køkkenet og begyndte på aftensmaden. da jeg kom tilbage var der juice allevegne, inkl. på væggene, i en bunke nyvasket tøj samt i bøtternes nyvaskede hår 
knus fra milka, nu med et meget tilklistret trægulv
Hahaha, åååh det er noget klistret stads det juice der... Emma synes osse det er lidt sjovt at drikke med sugerør... Men det er ikke altid at jeg synes det er lige sjovt. Jeg går i hvert fald aldrig fra hende, når hun sidder med drikkevarer... For hun har osse haft en rigtig træls mani med at vende sit glas på hovedet når der var noget i. Men det håber jeg, hun har glemt alt om.
Men hvor er det skønt, at du fandt en løsning til at få bøtterne til at sove om dagen... Håber det bliver lige så vellykket i morgen!