Stres...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. maj 2008

Janep

hey allesammen :)

Det forholder sig sådan at Jeg er gravid i 9 måned. (termin den 20 juni)

Samtidig ska Jeg og min kæreste flytte Nu på lørdag.

Det er ikke mig der har stres men Min kæreste.. Han han ikke rigtig overskue det hele, Og nu er det nået dertil hvor han os har svært ved at passe sin uddannelse.

Nogen der har nogen råd imod stres???

Jeg selv har det meget fint Men jeg går heller ikk og tænker så meget over tingende som min kæreste gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2008

Mathilde

Hej Janep

Først vil jeg sige tillykke med maven:) Det bliver da rigtig spændende...

Hvis din kæreste for alvor har stress, skal han søge lægehjælp...
Men ellers kan det være noget med at strukturere dagene og lave nogle overskuelige mål og opgaver. Det hele skal ikke nåes på en dag. Det handler om, at han skal føle han har kontrol over de ting der sker i hans liv og ikke omvendt.
Det kan også hjælpe at gå en tur og få tankerne lidt væk eller sætte sig ned og lave en afspændingsøvelse eller lytte til noget stille musik... Det kan være svært at tage sig tid til at slappe af, men det er vigtigt, at holde fri når man har fri.
Ind imellem skal man også bare prøve at acceptere, at man ikke kan overskue tingene. Når man kan acceptere situationen er det også nemmere at være i den.

Håber du/i kan bruge det:)

(H)Mathilde

Anmeld

27. maj 2008

Janep

Jeg siger Mange tak :)

Jah det jo li det .. det er jo ikk sikkert han har stres .. Kan jo os godt være han bar har brug for en lille ferie ..

Så er det jo så bar det at det blir ret svært at sige til ham at han ikk ska lave noget Da vi jo står midt i en flytning..

Men det ku da ihvertfald bruges ..

Mange tak :D

Anmeld

27. maj 2008

Mathilde

Det var så lidt:)

Det handler ikke om, at han ikke skal lave noget, men at han skal tage nogle velfortjente pauser:)
I kunne f.eks. gå en lille tur sammen eller sidde og få en is sammen osv. Bare få tankerne lidt væk engang imellem.

Held og lykke med flytningen:)

(H)

Anmeld

27. maj 2008

bette

du kunne også give ham en omgang ansigts massage.. eller nakkemassage..(du kan også tage hovedbunds massage.. åhh det er lækkert mod stress) alt efter hva din ryg tillader dig...
sæt noget berolignede musik på og brug noget lækkert massageolie som også er godt for dine hænder..

det hjælper ihvertfald på mig når jeg er stresset.. det er min mand ret god til at tilbyde..

Anmeld

27. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Tillykke med mawsen :D

Altså spørgsmålet er om det er stress-stress eller om det er jeg-har-travlt-stress.

Det første havde jeg en snert af sidste år, hvor jeg fik seriøse hukommelsesproblemer, ikke kunne fokusere på ting eller samtaler, hjertebanken, hænderne rystede, søvnløshed og jeg var enorm lydfølsom. Hvis jeg skulle multi-taske gik det helt i fisk, og det var selvom det var simple ting som at snakke i telefon mens jeg lavede mad. Så er det på tide han snakker med lægen. Og der skal lave en organiseret list over hverdagens gøremål, men at der kun skal laves 2-3 af dem efter eget valg. Det hjalp meget her.

Hvis det er jeg-har-travlt-stress er det en helt anden snak. Så er det et spørgsmål om at priotere opgaverne, lave en realistisk to-do liste og holde fri når man har fri. En lang gåtur i det gode vejr og som bettemouse siger massage. Det er guld værd at slappe af på og få et bedre overblik. Og lave de sure pligter til noget mere sjovt (jeg har hørt det kan lade sig gøre ;)) Ang. studie..har han mulighed for at skyde en eksamen? Eller er det bedst at få det overstået nu?

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.