Scanning hvis man er nervøs .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.046 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

morethanperfect

Er der nogle der ved om man kan komme til scanning hvis man er nervøs for barnet ? .. Jeg har blødt lidt hist og her , og er rigtig bange for der er noget galt. Har snakket med min læge og han siger bare det er normalt den første tid. Jeg er 7+2 i dag .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

E.T

Jeg ved det ikke, men jo det er vist meget normalt at bløde lidt i de perioder hvor man skulle have haft sin mens.

Du kan jo altid tage på en privat klinik, det gjorde vi i 10 uge og det var dejligt at se at hjertet slog og bare at vide at alt er okay :-)

www.scanningsjordemoderen.dk

Håber du finder en løsning!

Knus

Anmeld

23. marts 2010

Bavianis

Jeg blødte selv i 6. uge, og kom til undersøgelse, hvor min læge sagde, at jeg helt sikkert havde aborteret. På sygehuset fandt de nogle uger senere ud af, at det havde jeg slet ikke... Om du skal være nervøs eller ej, kan man ikke sige, men hvis du blot har pletblødt lidt, så er der ingen grund til at være nervøs, hvilket selvfølgelig er lettere sagt end gjort.

herfra, og bare spørg hvis der er noget, jeg har selv blødt igennem hele min graviditet.

Anmeld

23. marts 2010

Rikkemor89

Jeg synes du skal prøve at snakke med din jordemor om det, hun vil sikkert gerne sende dig til en ekstra scanning..

Anmeld

23. marts 2010

Faith

morethanperfect skriver:

Er der nogle der ved om man kan komme til scanning hvis man er nervøs for barnet ? .. Jeg har blødt lidt hist og her , og er rigtig bange for der er noget galt. Har snakket med min læge og han siger bare det er normalt den første tid. Jeg er 7+2 i dag .. 

Da jeg blødte i uge 6+6 (1. juledag) ringede jeg til vagtlægen og han sendte mig direkte til skanning hvor de fandt ud af at jeg venter tvillinger.

Men ja som andre osse siger så er det vidst meget normalt at bløde lidt i starten. Men det fjerner jo ikke ens nervøsitet.

Håber du finder en løsning.

Anmeld

23. marts 2010

morethanperfect

Ja okay .. Tak for svarene alle sammen .. Hvis det blir ved ringer jeg nok til lægen i morgen

Anmeld

23. marts 2010

Muffinmus

betalte selv.

Første gang havde jeg kun en dråbe svagt farvet udflåd og den var altså død derinde. Ikke for at skræmme dig, men JEG har lært at lægerne ikke ved en skid om alt er ok eller ej, de håber det bare. og det var det altså ikke hos mig.

Og efter den oplevelse betale jeg selv mine scanninger d e næste gange jeg var gravid, og mistede igen den ene af gangene,m men det var heldigvis inden jeg havde fået en scanning.

Men i hvert fald så tror jeg ikke på lægen når de siger alt er ok hvis man selv har en modsat ide. En scanning kan ofte fås for 600 kr og er super godt givet ud for at få vished.

Anmeld

23. marts 2010

Vial

Jeg har blødt flere gange i min graviditet. Det er SKRÆKKELIGT! Første gang lige da jeg havde testet. 4+0. Der kunne jeg intet gøre andet end at få taget en blodprøve der viste, at jeg var gravid..

Da jeg kom til 8+0 så kunne jeg endelig blive scannet - og forvente at se noget. Der skal der være hjerteblink.

Da jeg var 10+et eller andet blødte jeg igen. Der blev jeg sendt til scanning af vagtlægen. Blødte igen et par uger efter og blev igen sendt til scanning af vagtlægen.

Alle gange var der godt gang i mine tvillinger.

Det er helt normalt med sarte slimhinder, når man er blevet gravid. Lige i starten kan det være en menstruation, der endnu ikke er blevet helt undertrykt.

Jeg har KUN gode erfaringer med læger. De har alle taget mig alvorligt. Er nu også ret insisterende som person

Køb en scanning her om et par dage, når du er 8+0, så kan du få ro i sindet.

Anmeld

24. marts 2010

Kaufie

Jeg ville også være nervøs - jeg begyndte at bløde ganske lidt da jeg var 9+0, tog til lægen, som efter lidt overtalelese og et par tårer sendte mig til "tryghedscanning" - Her fandt de ud af at graviditeten var gået til grunde i uge 5.

Efterfølgende fik jeg den besked, at jeg vil vil blive tilbudt tidlig scanning hvis jeg bløder i starten af næste graviditet - ellers vil de tage blodprøver jævnligt for at tjekke at HCG-niveauet stiger som det skal.

Anmeld

24. marts 2010

Liljesilas

morethanperfect skriver:

Hej. Jeg har ikke læst de andres svar, men da jeg allerede var i ugge 6, blev jeg tjekket til en scanning, på en privatklinik, som jeg selv betalte for. Tror jeg gav 600 kr. og de så om hjertet slog, og om graviditeten lå uden for livmoderen mm. Jeg synes da helt sikkert du skal invistere i en scanning, hvis du er nervøs. Det er rart at se den bette lever - jeg gjorde det selv fordi jeg var nervøs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.