påskedage, barsel, mænd....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.264 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

Sara.

Hej

Er der andre af jer med termin ca nu der har tænkt over jeres mands barsel?

Jeg spørger fordi min mand jo har ret til 2 sammenhængende ugers barsel.

Men er det 2 uger? eller 10 arbejdsdage?

Hvis jeg føder nu så vil hans 2 uger gå over påske helligdagene, sån han "mister" dem..... (ved ikk om i kan følge mig?)

Men hvis jeg føder i helligdagene kan han vælge at starte hans barsel efter dem først og får så en lidt længere barsel...

Andre der har tænkt over det? Eller ved hvordan det forholder sig?

Knus fra Sara, med termin d.26 marts

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er arbejdsdage, at man tæller - så hvis du føder lige inden påsken har I flere dage sammen

Dejlig dato du har termin - det er min fødselsdag

Anmeld

23. marts 2010

trine3112

På mit arbejde er det altså 14 dage efter fødslen - og der er man ligeglad med om det er helligdage eller ej.

/Trine

Anmeld

23. marts 2010

Tulle28

trine3112 skriver:

På mit arbejde er det altså 14 dage efter fødslen - og der er man ligeglad med om det er helligdage eller ej.

/Trine

Den har jeg også hørt - men er faktisk ikke helt inde i reglerne? Temmelig unfair, hvis helligdage tæller som barsel...

Anmeld

23. marts 2010

Pia

Det er forskelligt fra sted til sted..
Men mener altså ikke helligedage må tælle med som arbejds dage i følge div overnskomster.
Men ring og tjek det med jeres fagforening.

Men skulle du nu føde den 26, kan din mand så ikke bare holde ferie i dagene der inde påske og så sige at han vil starte sin barsel efter påske? Der er jo ingen der siger at han skal starte sin barsel præcis den dag du føder..
Mange vælger først og starte på barsel når mor og barn er kommet hjem fra sygehuset..
Ved min den første fødte jeg en onsdag..Blev så på sygehsuet til fredag og min mand staretde først barsel fra om mandagen...

Anmeld

23. marts 2010

Lady Marion <3

lærkes_mor skriver:

Hej

Er der andre af jer med termin ca nu der har tænkt over jeres mands barsel?

Jeg spørger fordi min mand jo har ret til 2 sammenhængende ugers barsel.

Men er det 2 uger? eller 10 arbejdsdage?

Hvis jeg føder nu så vil hans 2 uger gå over påske helligdagene, sån han "mister" dem..... (ved ikk om i kan følge mig?)

Men hvis jeg føder i helligdagene kan han vælge at starte hans barsel efter dem først og får så en lidt længere barsel...

Andre der har tænkt over det? Eller ved hvordan det forholder sig?

Knus fra Sara, med termin d.26 marts

Jeg var også sat til den 26 marts 09   Jeg fødte den 5 april og det gør du også ... Fniss ,,,   Det var faktisk et par dage inden påske sidste år så vi fik ekstra barsel sammen   Krydser fingre for du føder før jeg gjorde ..

Anmeld

23. marts 2010

Sara.

Tak for alle jeres svar

Han har allerede taget fri mandag, tirsdag og onsdag inden påskedagene da vores piges vuggestue har lukket (der er dog fællespasning, men det skal hun ikke i). Så hvis jeg føder fra på fredag (termin) så starter han barsel han ferie efter påskedagene hvilket ville være helt perfekt...

Jeg synes også det lyder lidt unfair hvis helligdagene tæller med, men samtidig... når jeg har ret til X antal ugers barsel, så tæller helligdage jo også med... min barsel bliver ikke forlænget pga. dem.

Til MoarHvidovre : tillykke lige om lidt så dejlig dag

Til Trine 3112 og Tulle28 : Mener min mand har ret til 2 uger inden for barnets første 14 uger (eller det har hans arbejde sagt!) De skal bare være sammenhængende...

Til Pia : Jeg er anden gangs fødende så kommer hjem med det samme

Til Muffi . : Jeg vil meget gerne føde inden 5 april.. hehe... har selv fødselsdag d.6 april nemlig. Min mand har fødselsdag d.9 okt og min pige har d.13 okt.... så glemmer folk jo at gi mig fødselsdagsgave.. det dur ikke

Tak for jeres svar....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.