vennepar får barn og smider mig væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

Anonym trådstarter

jeg har et venne par som har fået et barn og jeg var der hele vejen gennem hindes graviditet da den ikke var nem  og da hun fødte

vi var beste venner snakket sammen dagligt og var sammen tit 

hvilket jeg godt ved er svært med et lille barn

men efter at barnet er kommet er det som om at jeg ikke dur mere fordi jeg ingen børn har selv og alt drejer sig om børn hos dem og nye venner er kommet til med børn hvilket jeg godt kan forstå men ikke hvorfor jeg lige nu skal væk efter 6 år venskab

bliver alle sådan når de får børn ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Mutti2

Anonym skriver:

jeg har et venne par som har fået et barn og jeg var der hele vejen gennem hindes graviditet da den ikke var nem  og da hun fødte

men efter at barnet er kommet er det som om at jeg ikke dur mere fordi jeg ingen børn har selv og alt drejer sig om børn hos dem og nye venner er kommet til med børn hvilket jeg godt kan forstå men ikke hvorfor jeg lige nu skal væk efter 6 år venskab

Åhh det er da ikke en rar situation at stå i!!

Nej alle er ikke sådan..... Men en stor del!!

Når man bliver forældre sker der en voldsom forandring for en. Og ALT går op i amning og indholdet i bleerne!! Det er svært at forstå når man ikke selv står, eller har stået i den situation!

Jeg er selv en af dem, der havde voldsomt svært ved at have en samtale uden at baby, var indblandet!! Og selv om min næreste veninde støttede mig under graviditeten, så gik der ikke mange uger før hun var helt ude af billedet  - desværre!!

Min omgangskreds blev nærmest cuttet ned til dem der havde børn!!

Det er sørgeligt at det skal være sådan!! Men børn fylder bare uendeligt meget

Det bedste du kan gøre, efter min mening, er at forsøge at lytte til det hun har at fortælle om barnet, og acceptere at det fylder de fleste samtaler de næste mange måneder!!! Det aftager igen på et tidspunkt

Knus Pernille, som blev en elendig veninde den dag hun blev MOAR  

Anmeld

23. marts 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

hos min er det omvendt. der gik veninder der jeg fødte. men lige som mor er bare anderledes som den anden også skriver man taler ikke lige om hvem man scorede i byen og hvor mange shots man drak. nu er det der kører i hovedet ens lige pus og om de spiser nok og skider som de skal

men jeg synes hvis du virkelig gerne vil være en del af hendes nye liv, så synes jeg du skal gøre det klart for hende at du gerne vil være der ( hvis du ikke har gjort det? ) jeg ville elske hvis mine veninder stadig var der.

Anmeld

23. marts 2010

Anonym trådstarter

problemet er det er ikke mig der ikke lytter til hinde er godt klar over at barnet fylder alt og alt drejer sig om baby og høre og taler også om det men det er hinde der smider mig væk og har snakket om det med hinde og hun siger at selvfølgelig skal jeg være der og alt muligt men hun gør det modsatte af hvad hun siger

eks

hun køre over til en ny veninde 3 gange på en ugen men her ikke været her siden hun fødte 

jeg skal ringe skriv besøge hinde hvis der skal være noget kontakt

hun ringer kun hvis hun skal køres

fatter ikke man kan være sådan men må vel bare acepter det var det venskab

Anmeld

23. marts 2010

Becks

Anonym skriver:

Jeg var og så med fra start af, var der da hun testede positiv, var med till scanninger og undersøgelser osv.. Siden mit gudbarn blev født (han bliver 2 på fredag) har jeg været sammen med dem mindst. 3 gange om ugen (pånær når jeg har været ude og rejse)
Min veninde og jeg snakkede meget om, imens hun var gravid, om hvordan det ville påvirke vores venskab.. Jeg fortalte hende, at jeg var bange for det måske ville glide ud, fordi jeg ikke har børn og at når vi så hinanden, at det måske ikke ville blive det samme som før hun fik børn... Men der er ikke noget der er ændret, jo vi er tættere på hinanden nu..

Måske din veninde, føler du ikke vil dem fordi du ikke har børn endnu selvom det ikke er tilfældet, måske hun er bange for at du vil blive irriteret fordi de første mange måneder kun vil handle om baby og at I ikke vil få det samme venskab som før? Jeg synes du skulle tage en snak med hende, om hvordan du føler, uden at klandre hende.. Sige til hende, at det er okay hun snakker baby hele tiden osv. Tag en snak med hende søde ano, det er mit råd

Anmeld

23. marts 2010

Rikkemor89

Årh jeg forstår godt at det gør ondt efter så mange år .. Da mange af mine veninder fandt ud af at jeg var gravid, begynde de at lade vær med at kontakte mig for så kunne jeg jo ikk tage med i byen på samme måde  & der er oss meget baby snak imens man er gravid, men man kan altså oss snakke om andet end baby, så det sker oss den anden vej a dem uden børn vælger veninder fra med børn :/

Anmeld

23. marts 2010

LotteGabriella

Anonym skriver:

nej det gør vi ikke

Jeg har 2 rigtig go'e veninder som ikke selv har nogen børn og den ene har jeg kendt lige siden 2. klasse Det er faktisk de 2 jeg snakker mest og bedst med, selvom jeg kun har kendt den anden af dem i 2 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.