Kender i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. marts 2010

Betteisen

Så har mor her igen igen stået i sit ansigts fodsved og kokkereret... men ungen vil intet spise... Hvad gør man lige???

Min datter er halvandet år og har fra hun begyndte med skemad fået lov til, at smage alt. Det meste røg dengang ned i forhold til nu, hvor hun stort set ikke spiser. Dvs... hun kan sagtens spise frugt og grønt, yoghurt og havregrød. Til morgenmaden ryger der en rimelig portion havregrød ned, men til de 2 andre hovedmåltider stikker hun bare til maden eller spiser de rå grøntsager.

Hun får kun tilbudt mellemmåltid om eftermiddagen i håb om at hun er sulten nok til at spise lidt brød til middag. Inden sengetid får hun yoghurt med havregryn i for at være sikker på at hun ikke kommer sulten i seng.

Nu har det stået på i flere mdr... kan man forvente det bliver ved sådan.... at jeg har et kræsent barn??.... OMG eller er der håb endnu??

Det skal siges, at min pige ikke mangler noget... hun er godt i stand og trives fint. Det er nok bare mor her der er irriteret og bekymret.

Jeg modtager gerne gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

trunte89

Det går over igen

Vi har også haft mange og lange perioder hvor Sara intet spiste.

Men pludselig begynder hun igen. Så bare bliv ved med at tilbyde hende noget, og gerne ngoet forskelligt, så skal hun nok tage hvad hun vil have. ( det har hvertfald virket herhjemme)

Anmeld

22. marts 2010

Betteisen

Hejsa... det er jeg ski glad for, at høre. Din pige er lidt ældre end min, så du må vide, hvad du snakker om.

Tak for svaret

Anmeld

22. marts 2010

Cris

Det er min bedste råd: sådan er det bare

Som babier spiser dem rigtigt meget, for de skal vokse hurtigt. Men bagefter har de ikke længere så meget behov for så mange kalorier og så spiser de ikke mere så meget. Det samme med mit barn og jeg har hørt det mange mange gange. Når de bliver netop mellem ca 14 og 18 måneder så er det op og ned hele tiden... desværre. Min den ældste spiser hellere ikke så meget. Men en gang i mellem får han pludseligt så meget lyst til mad. Det råd jeg har fået at vide er, at man skal tilbyde dem noget mad og måske hjælpe dem lidt med at spise men ellers skal man ikke presse for meget. Man skal ikke lave for meget ud af en måltid så det bliver til noget negativt. Self. hvis de overhovedet ikke spiser noget, er sløve og der er næsten ingen afføring, så er der et problem. Men ellers kan man ikke rigtigt lave noget...

Anmeld

22. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi kender det også herhjemme...

Vi har Frederic på 1½ år og han har altid været småtspisende. Han har aldrig og viser stadig ikke tegn på sult.

Hans vægt kan stå stille i flere mdr, selv da han var mindre.. Til 1 års undersøgelsen var han 82 cm og 9,9 kg - nu er han som sagt 1½ år 86,3 cm og 10 kg.. Så vi bliver fulgt på børne amb...

Så kender det alt for godt. Han kan leve på 2-3 mundfulde morgenmad en hel dag og flere dage i streg. Vi ser det ikke som et problem, men som en opgave der skal løses hver dag. Det er da hårdt at se ham nægte det vi ved han har behov for. Men igen, når han ikke føler sult, er det jo svært at spise. Nogle måltider starter opgaven bare ved at få ham hen til sin stol...

De 'kloge' siger at hvis de blot spiser et godt solidt måltid om dagen, kan de sagtens klare sig dén dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.