Reaktion på unoder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

325 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. marts 2010

Ina33

Min søn på 4 år, var i lørdags ude og lege med en af gadens andre drenge, en dreng på 5 år.

Vi bor i sådan et lille lukket parkligende område, alle kender alle, og vi er trygge ved de fleste her i området.  Her bor flest pensionister og enlige mødre...

I lørdags sker der så det, at først løber drengene langt væk fra vores område, bagefter gemmer de sig, fordi ingen af dem vil ind.

Den anden drengs mor og jeg leder længe efter dem. Til sidst finder vi dem i en ældre dames have. De har sat sig i hendes bed, hvor de roder rundt i jorden. Vi skælder naturligvis ud, og siger at de skal komme ud i en fart. I det samme får damen øje på drengen, hun banker på ruden og ser meget vred ud. Hvilket er fuld forståeligt.

Efterfølgende får jeg "indfanget" min søn, som ingen prøver at stikke af.

Den anden drengs mor banker på hos den ældre dame, for at undskylde episoden! Den ældre dame er rasende . Hun tager ikke imod undskyldningen, men bliver ved med at brokke sig over episoden, og gør klart at det bestemt ikke skal ske igen.

Den anden drengs mor, forsøger at forklare hende at de jo ikke er så gamle, og først lige er ved at lære hvad man må og hvad man ikke må.

Den ældre dame er stadig vrede på os. Jeg er egentlig ret rystet, for jeg har ofte talt med hende, og jeg har aldrig haft den opfattelse af hende, jeg har altid synes at hun virkede så sød og tålmodig.

Men er det en okay reaktion? Ville i reagere på samme måde?

Hmm nogen gange ville jeg nok bare ønske at vi som mennekser var lidt mere rummelige og lidt mere positive.

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Honningblomst

Tja, det tror jeg ikke jeg ville.ikke på den måde,...men det er dælme synd at dit barn får skæld ud eller irettesættelser for jeg synes faktisk han er alt for lille til at løbe rundt på egen hånd og det vidner episoden også om.

Tror faktisk også jeg var blevet muggen på dig hvis det var sket i min have, men kun fordi jeg ville have været så skide bange for hvad der ellers kunne have været sket...der er haver med bassiner i og andre farer.

Så jeg tror som også jeg ville have kommet til at sige noget, i ren frustration over hvad pokker der kunne være sket.

Knus..

Anmeld

22. marts 2010

Ina33

Ja du fik da sat nyt perspektiv på sagen. Jeg har bare aldrig set det som et problem, at min søn løber rundt alene her i området, hvilket han i øvrigt har gjort siden han var 3½ år. Vi kigger selvfølgelig ofte ud til ham. De andre børn her på vejen, render også ude alene.

Men det kan da godt være at vi er lidt for letsindige her i Nordjylland.

Anmeld

22. marts 2010

Michael healer

Loppe skriver:

Min søn på 4 år, var i lørdags ude og lege med en af gadens andre drenge, en dreng på 5 år.

Vi bor i sådan et lille lukket parkligende område, alle kender alle, og vi er trygge ved de fleste her i området.  Her bor flest pensionister og enlige mødre...

I lørdags sker der så det, at først løber drengene langt væk fra vores område, bagefter gemmer de sig, fordi ingen af dem vil ind.

Den anden drengs mor og jeg leder længe efter dem. Til sidst finder vi dem i en ældre dames have. De har sat sig i hendes bed, hvor de roder rundt i jorden. Vi skælder naturligvis ud, og siger at de skal komme ud i en fart. I det samme får damen øje på drengen, hun banker på ruden og ser meget vred ud. Hvilket er fuld forståeligt.

Efterfølgende får jeg "indfanget" min søn, som ingen prøver at stikke af.

Den anden drengs mor banker på hos den ældre dame, for at undskylde episoden! Den ældre dame er rasende . Hun tager ikke imod undskyldningen, men bliver ved med at brokke sig over episoden, og gør klart at det bestemt ikke skal ske igen.

Den anden drengs mor, forsøger at forklare hende at de jo ikke er så gamle, og først lige er ved at lære hvad man må og hvad man ikke må.

Den ældre dame er stadig vrede på os. Jeg er egentlig ret rystet, for jeg har ofte talt med hende, og jeg har aldrig haft den opfattelse af hende, jeg har altid synes at hun virkede så sød og tålmodig.

Men er det en okay reaktion? Ville i reagere på samme måde?

Hmm nogen gange ville jeg nok bare ønske at vi som mennekser var lidt mere rummelige og lidt mere positive.

Louise

Hej

Du skriver det er sådan et lukket parkområde, altså det er lukket af ud til trafik, skal det forstås sådan ?

Inde i dette lukket parkanlæg, findes der så en masse forskellige have, til dem de bor i stuen ?

Hvordan er disse haver afskærmet, altså med hæk, hegn og havelåge eller hvordan ?

mvh Michael

Anmeld

22. marts 2010

Honningblomst

Loppe skriver:

Ja du fik da sat nyt perspektiv på sagen. Jeg har bare aldrig set det som et problem, at min søn løber rundt alene her i området, hvilket han i øvrigt har gjort siden han var 3½ år. Vi kigger selvfølgelig ofte ud til ham. De andre børn her på vejen, render også ude alene.

Men det kan da godt være at vi er lidt for letsindige her i Nordjylland.

Jamen det er da også fint nok, det er bare ikke hans skyld det der skete, det er din og dit ansvar.. min pointe er bare at det i hvert fald da ikke skal være ham der skældes på.

Jeg ville stadig ikke lade min 4 årige løbe rundt selv der kan jo ske meget når man ikke lige kikker, sæt det var et havebassin de to havde fundet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.