Vægt scanning (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.238 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. marts 2010

Rikkemor89

Ja som overskriften siger, så skal jeg til vægt scanning på Fredag, pga, bette mand i maven er den stor baby.. Ville hører om der er andre der har vært til vægt scanning & hvad i synes om det, om det passer nogen lunde den vægt i har fået af vide eller, man slet ikk kan regne med dem ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

smokin

ThulinJust skriver:

Ja som overskriften siger, så skal jeg til vægt scanning på Fredag, pga, bette mand i maven er den stor baby.. Ville hører om der er andre der har vært til vægt scanning & hvad i synes om det, om det passer nogen lunde den vægt i har fået af vide eller, man slet ikk kan regne med dem ?

Hejsa, 

Jeg var til vægtscanning i torsdags og synes det er alle tiders. De er ligesom til MD og NF, computeren udregner hvad barnet vejer, så jeg stoler blindt på resultatet.

Og det er jo altid dejligt at se sit guld på skærmen og få bekræftet at hjertet banker derudaf... 

KH
Zette

28+5 (med baby der vejer 1425 gram i maven)

Anmeld

22. marts 2010

Rikkemor89

Zette ..

Det bar fordi jeg har fået så meget negativt af vide, jeg var selv til scanning for en månede siden, der vejde han oss godt, men der er nogen der mener a når de når 3kg så kan de ikk regne rigtigt ud hvor meget de vejer .. De mener han er op på omkring 3,5kg nu .. Jeg er 36+5 i dag ..

Anmeld

22. marts 2010

Lulle25

Tillykke med graviditeten.

Uha jeg har været til vægt scanning ved 2 af mine børn.

Mathilde som jeg fødte i 07 blev jeg vægtscannet med i uge 33 hvor hun blev scannet til at være meget stor, tænkte bare åh nej. Blev scannet igen 37+3 hvor de scannet hende til at vejer 2600g så ret lille, tænkte bare endnu mere åh nej. Fødte dagen efter 37+4, en smuk prinsesse 3500 g og 50 cm. Fik og vide mit bækken var meget smalt og jeg ikke kunne føde store børn. Men så fødte jeg også en dreng ved en sædefødsel, så det kunne jeg)

Min dreng blev jeg vægt scannet fordi han er født ved en sæde fødsel og ikke måtte veje mere end 4 kg. Samme dag(37+6) jeg fødte scannede de til 3700 og han vejede 3950g, så det var mere præcis.

Men mange har jo født store børn, så du skal ikke være nervøs, du skal nok klare den sammen med din baby.

Kh Louise -som kender nervøsiteten, tag det som det kommer det er lettere

Anmeld

22. marts 2010

Rikkemor89

Louise..

Tak skal du have .. Jeg er nu heller ikk så nervøs over at han er en stor baby, men det kan være at jeg skal sættes igang i næste uge allerede, pga jeg er har sukkersyge, så hvis han vejer 3.5kg nu, må han ikk være for længe inde i maven endnu, for så blir han så stor at de mener jeg ikk kan føde ham normalt..

Anmeld

22. marts 2010

smokin

ThulinJust skriver:

Zette ..

Det bar fordi jeg har fået så meget negativt af vide, jeg var selv til scanning for en månede siden, der vejde han oss godt, men der er nogen der mener a når de når 3kg så kan de ikk regne rigtigt ud hvor meget de vejer .. De mener han er op på omkring 3,5kg nu .. Jeg er 36+5 i dag ..

Okay, men jeg er jo ikke så langt som du er, så jeg kan ikke rigtig svare på om man kan stole på det når man når over 3 kg. Jeg har også hørt rigtig mange steder at så har de den ene uge målt barnet til at være 2500 og næste uge er det kun 2200 gram. Og har da også hørt om skrækhistorier hvor de satte kvinder igang fordi barnet var stort, og da det så kom ud var det lige som det skulle være. 

Jeg tror bare at man er nødt til at stole på dem ligemeget hvad, selvom det er svært. Og at de nok skal gøre hvad de kan for at træffe den rigtige beslutning. 

Jeg skal selv sættes i gang før tid eller senest på min termin da jeg fik konstateret sukkersyge i sidste uge. Og jeg skal scannes med en måned mellemrum som det ser ud pt. 

Knus

Anmeld

22. marts 2010

Vidunderligeunger

min JM fortalte at så længe det ikke er over 4500 gram så er det intet at være nervøs for. Det handler om at barnets hoved får banet sig vej gennem bækken og livmoder på den rigtige måde, og det kan man hjælpe babyen med ved at gå ind i smerten, og ikke modarbejde den.. det var hvad hun fortalte mig sidst, i uge 28, da jeg spurgte om det var sværere at føde store børn.

Anmeld

22. marts 2010

Mette.

Jeg ved heller ikke lige hvor meget man kan stole på vægt scanning.. Vi var afsted for 3 uger siden, i dag, hvor de sagde hun vejede knap 2100 gram.. 

2 uger senere ved min JM, sagde hun 2600-2700 gram, hvilket jo var ret meget på to uger, og da vi så kom til vægtscanning igen i fredags (5 dage efter JM), sagde de hun var lille og nok kun vejede 2200 gram. Så, jeg ved ikke lige hvor godt det passer med de vægt scanninger ..

Anmeld

22. marts 2010

Honningblomst

De har ikke været så heldige med mine unger.. men ved at det er næsten umuligt at skanne den rigtige vægt når barnet vejer over 3500g...

Knus..

Anmeld

22. marts 2010

Koen.

hejsa..

Kan godt forstå du er lidt skeptisk om det passer eller ej, men det kan man jo først finde ud af når bebs kommer ud Jeg har gået til vægtskanninger igennem hele graviditeten pga. der mangler en arterie i navlestrengen, og jeg ser sådan på det at jeg bare er nød til at stole på de skanner rigtigt for ellers ville jeg bekymre mig alt for mget

Men i uge 34 skønnede jordmoderen bebs til at være 2500g men i dag 36 + 2 til vægtskanning sagde vægten 2353g så en lille pjevs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.