indkøring af jeres børn i vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. marts 2010

saxa

Hej de damer. Jeg skal nu igang med min pæd/kol opgave - og mit emne går bla. ud på indkøring af nye børn i vuggestue.

Mit spørgsmål er så: Hvordan oplevede i som forældre at jeres børn blev modtaget og kørt ind i vuggestuen, og hvordan var pædagogerne i forhold til det?

Er der nogle af jer derude der har gode og dårlige erfaringer med indkøringen af jeres børn, og hvad kunne der evt. have blevet gjort anderledes??

Kom Frisk sådan en dejlig mandag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

businesstigger

Vi var fint tilfredse. Alexander startede allerede kort før han blev 8 mdr. men selvom han var så meget yngre end de fleste andre følte vi os ganske trygge.

Anmeld

22. marts 2010

saxa

businesstigger skriver:

Vi var fint tilfredse. Alexander startede allerede kort før han blev 8 mdr. men selvom han var så meget yngre end de fleste andre følte vi os ganske trygge.

Hvordan fik i ham kørt ind - var i der og hvor længe? Var det efter eget ønske som indkøringen foregik eller var det efter pædagogernes planlægning.

Dejligt i følte jer trygge

Anmeld

22. marts 2010

lion

Da Cassandra startede i vs 10 mdr blev der taget godt imod hende.

De første par dage gik ok, så begyndte hun at græde efter 1½ time alene i vs og de ringede og sagde jeg skulle hente hende. Efter 14 dage var der ingenting. Du har nu snart gået der i 10 mdr og hun har ikk grædt siden dengang.

Hun er så glad for at være der, og den pædagog som tog imod hende da hun startede er også den, hvis navn hun har sagt først selvom det er sværer at lære. Nilla= Pernille. Hun løber selv hen til hende hvis hun er der når hun bliver afleveret

Anmeld

22. marts 2010

businesstigger

saxi skriver:

Hvordan fik i ham kørt ind - var i der og hvor længe? Var det efter eget ønske som indkøringen foregik eller var det efter pædagogernes planlægning.

Dejligt i følte jer trygge

De havde en 14 dages rutine som selvfølgelig var flexibel i forhold til det enkelte barn. Vi startede med at bare komme på besøg på stuen. Og næste skridt var at vi sad i pædagogstuen mens Alexander var på stuen. Derefter var det at han blev lagt til at sove i sin egen barnevogn dernede og de ringede når han vågnede. Dernest at han blev og spiste med.

Vi var meget velkomene til at blive der længe ved aflevering for at give ham en blødere overgang, ligeledes når vi hentede. Vi kunne også komme med ønsker eller input.

Vores søn var fra start meget glad for at være der hvorfor der reelt set ikke var behov for fulde 14 dage. Plus at vi havde fået plads før behovsdato hvilket gjorde at vi kunne starte blødt ud med korte dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.