Stiger huslejen til lejeboliger hvert år??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2010

Honningblomst

ViolaFie skriver:

Det fremgår af lejekontrakten, hvis der er en årlig stigning:-) 

Jamen, min stiger ikke...men tænkte mere på om den skulle...altså boligsikring stiger jo....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Mette.

De fleste steder stiger den, dog er grænsen for årlig stigning 3 % af nuværende husleje.. Boligstøtten vil altid stige tilsvarende årligt, fordi der som udgangspunkt altid er huslejestigning..

Du er bare en af de heldige at være sluppet for det

Anmeld

22. marts 2010

Honningblomst

LillePommes :) skriver:

De fleste steder stiger den, dog er grænsen for årlig stigning 3 % af nuværende husleje.. Boligstøtten vil altid stige tilsvarende årligt, fordi der som udgangspunkt altid er huslejestigning..

Du er bare en af de heldige at være sluppet for det

Ok, tak.

Var bare nervøs for om de så trak i min boligsikring, for så må jeg jo bede om stigning.

Anmeld

22. marts 2010

Mette.

Nej, det må de ikke.. Kommunen har selv adgang til at indhente oplysninger om stigninger i husleje, og eftersom du har angivet en husleje da du søgte om boligstøtte er det deres egen pligt at holde sig ajour med det.

Anmeld

22. marts 2010

Pia.

Eva skriver:

Jamen, min stiger ikke...men tænkte mere på om den skulle...altså boligsikring stiger jo....

Min stiger ... - Stiger boligsikringen også ? med hvor meget... jeg ser ikke de penge, de går jo bare ind som hjælp til min husleje ved bare jeg får den højeste sats...

Knus...

Anmeld

22. marts 2010

Mette.

Din boligsikring skulle gerne stige tilsvarende hvert år Selvfølgelig aldrig helt det samme beløb, som huslejestigningen, men noget i retningen deraf..

Børnepenge, Su og andre offentlige tilskud stiger jo også hvert år Så det hele følges ad, så man i sidste ende gerne skulle have samme rådighedsbeløb som året forinden..

Anmeld

22. marts 2010

Sofia

Eva skriver:

Min stiger heller ikke, og det gjorde lejen i min sidste bolig heller ikke. Så det tror jeg er meget forskelligt, alt efter hvor mange penge udlejeren lige har lyst til at tjene Der er ingen bestemmeler i Lejeloven der påbyder en årlig stigning.

Anmeld

22. marts 2010

Munder

Som gammel ejendomsadministrator kan jeg da fortælle, at vi arbejdede med omkostningsbestemt husleje. Dengang jeg arbejdede med det (ca 7 år siden) lavede vi beregningen en gang årligt, for at se om der var baggrund for at hæve lejen.

Har lige fundet nedenstående til orientering:

Huslejen bliver i de fleste private udlejningsejendomme fastsat på baggrund af de driftsudgifter og det afkast, der er på den enkelte ejendom. Din husleje er altså bestemt af, hvad det koster udlejer at drive ejendommen - og hvor meget han tjener på at eje den.

Driftsudgifterne er f.eks. skatter og afgifter til det offentlige, renovation, administration, udgifter til vand, fællesbelysning, forsikringer, vicevært og anden rengøring. Driftsudgifter er også penge, som udlejer ifølge loven skal sætte til side til vedligeholdelse o.l. (hensættelser).

Når ejendommens driftsudgifter stiger, kan udlejer forhøje huslejen med 3 måneders varsel. Denne forhøjelse af huslejen varsles som regel i september. Derefter gælder huslejestigningen fra den efterfølgende 1. januar.

Udlejer kan dog varsle lejeforhøjelse på et hvilket som helst tidspunkt af året, hvis driftsudgifterne stiger. Udlejer kan også varsle huslejstigning flere gange om året.

Dorte

Anmeld

22. marts 2010

Ox.

kiroo skriver:

jeg er altid steget et sted mellem 150 og 300 hvert år,, alle det forskellie steder je har boede

Samme her ...

Anmeld

22. marts 2010

Mira0911

Den boligforening vi er i, stiger den hvert år.. Endda så man slet ikke har råd til at bo her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.