MariaJ skriver:
til dig, og jeg vil også gerne pive lidt. Jeg er altså også supertaknemmelig over at være gravid og lykkelig over det lille væsen der møver i maven, men det er godt nok tungt nu. Jeg har haft smerter i hænderne hver nat i en måned nu og sover aldrig mere end to-tre timer i sammenhæng, og ud på natten tit bare ti minutter eller et kvarter af gangen. Mange dage føler jeg mig fuldstændig zombieagtig og orker bare ingenting. Jeg går stadig på arbejde, er godt nok 50% sygemeldt, men må trods alt op og afsted næsten hver dag, og havde aldrig troet jeg skulle glæde mig så meget til at gå på barsel. Jeg havde en supernem graviditet de første syv måneder, så har egentlig ingenting at klage over, men du godeste hvor kan man få ondt af sig selv, når man bare er SÅ træt hele tiden. Jeg får også manden til at massere mig, så tit jeg kan overtale ham til det, men har lige fået en henvisning til en fysioterapeut, så fik faktisk professionel massage i fredags. Det var nok noget af det bedste jeg har været med til længe.

Maria 35+5
Vil også gerne pive lidt med:-)
Jeg har tre uger til termin og synes også det er liiige hårdt nok nu. Jeg har netop beskrevet det sådan for min mand, at det ikke længere føles "naturligt" at bære på maven, som om den slet ikke er en del af min krop mere - bare et KÆMPE fremmedlegeme:-). Næsten uanset hvad jeg laver og hvordan jeg sidder, ligger, går eller står, så er maven bare øm og i vejen og der er simpelthen ikke plads til mere derinde, meget af tiden føles det bare som om den skal springe:-) og så synes jeg også at jeg igen er i en periode hvor jeg er helt ekstremt TRÆÆÆT...
Og så er jeg vældig utålmodig nu her. På én og samme tid er jeg meget tæt på og alligevel synes jeg tre uger er en uendelighed og tanken om at gå over tid kan slå mig ud...
Jeg føler virkelig med dig i forhold til at du kke er gået på barsel endnu - det havde jeg ganske enkelt ikke kunne klare. Jeg gik fra 8 uger før. Det må være fordi du er i det norske at du ikke kan gå fra før? Egentlig ikke særlig typisk norsk, synes jeg ikke... Men jeg håber virkelig for dig at du kun har få dage igen.
Men når så jeg har fået luft for piveriet, så er det jo også på samme tid en helt fantastisk og meget særlig tid her tæt på fødslen. Jeg glæder mig så ubeskriveligt til at møde min lille dreng og jeg føler jeg "kender ham" mere og mere for hver dag der går, fordi han er blevet så stor og jeg mærker så meget til ham hver dag og næsten føler jeg kan "snakke med ham" via berøring gennem maveskindet. Også forholdet til min mand er noget helt særligt i denne tid. Det er virkelig stort at gå forældreskabet i møde sammen og vi er mere tætte end nogensinde.
Så det er en tid der både er præget af at være møg hamrende hård men også bare helt fantastisk.
Og vel må vi pive derudaf
Kærlige hilsner til jer alle,
Tina