Vi står i den lidt trælse situation, at Anna sover ad h......til
. Siden hun smed sutten
i julen, har vi skullet ligge med hende, til hun sov.................og nogle aftener er det altså længe...........ja, faktisk hænder det flere gange ugentligt, at den af os, der ligger med hende, ikke kommer op igen, og har en voksenaften. 
Ida sover fint, og sover i eget værelse.........
...........som oftest 11-13 timer i træk, uden at vi høre noget.
Men Anna.............hun sover i sin juniorseng, i vores soveværelse.........
......lige klods op af min seng. Hun vågner tit, og har drømt...........og skal så op til os, og ligge i "smørhullet". Vi har således ikke fået en god nats søvn i umindelige tider........
.................og ej heller en god voksenaften, hvor vi kan få snakket. 
Det er begyndt at påvirke vores forhold, og vi er begyndt at skændes
(noget vi aldrig har praktiseret før). Ligeledes synes jeg at vi hele tiden skælder Anna ud.........
.........især Jan har ikke særlig lang snor til hende. Og nogle gange må jeg faktisk lige minde ham om, at han er den voksne. Uhhhhhh....................det er nogle følsomme ting, jeg her tager hul på. 
Anna er meget konfliktsøgende for tiden............
......og hun spytter, råber og slår ud efter os. Hun er uartig HELE tiden.........
........næsten. Og siger ting som................"du bestemmer ikke over mig"..................." Du er dum".........."jeg vil ikke lege med dig".................." Jeg gider ikke dig".
Faktisk kan man næsten komme derud, hvor man ikke er særlig pædagogisk
. F.eks sagde jeg til hende, i går da vi kørte hjem fra biblioteket. " Skal jeg sætte dig af, her midt på vejen, så du selv skal finde hjem??". Havde svoret at jeg ALDRIG ville sige sådan til et af mine børn. 
Det er jo voldsomt angstprovokerende for en 3 årig, at blive truet med at blive forladt. Gisp............får det vildt skidt nu. Men hun blev bare ved med at sidde og spytte inde i bilen.................og sparke på sædet foran...............og var sgu' helt i afmagt til sidst.
Nå, men søde piger............................hvad synes i vi skal gøre ved "damen"?
? Skal vi bortadoptere hende?? Sætte hende op i skunken...............indtil hun er ovre sin trods-periode?? Eller "glemme" at hente hende i børnehaven....................og være flyttet??
Aj...............det er alvor..............vi er ved at gå op i limningen.
Knus Mette