Astma??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

..

Hej.

Min søn på 9½ måned har igen igen besværet vejrtrækning. Hver gang han bliver forkølet så sætter det sig på luftvejene. Har en del gange ladet være at give ham noget for det og en del gange har han fået hhv airomir og spirocord inhalator.

Nu er mit spørgsmål, han piver når han trækker vejret for tiden og hoster en del. Jeg giver ham begge slags medicin og jeg ved at airomir virker med det samme og den anden kan det tage op til 3 uger før den virker helt. Men der er ingen effekt? Begyndte at give dem i forgårs og der er ingen ændring i hans piveri?

Nogen kloge råd til hvordan jeg kan hjælpe ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Jordbærpigen

Er du HELT sikker på at det er astma?

I mit arbejde som pædagog oplever jeg rigtig rigtig tit, at forældre kommer og siger at deres barn nok har astma eller bronkitis, fordi de hoster osv., og ofte viser det sig blot at være en sej omgang forkølelseder sætter sig i bronkierne..

Anmeld

20. marts 2010

..

Nej det er jeg nemlig slet ikke.. Det er derfor jeg spørger for jeg tænker at hvis det er astma så burde de masker virke..?

Anmeld

20. marts 2010

Knudsen

Vores datter har atsmatisk bronkitis, og fik det da hun var omkring din søn's alder.

Det startede med at hun gang på gang blev forkølet og hostede og det satte sig med det samme til lungebetændelse.. Vi blev sendt hjem fra så mange vagtlæger, som sagde at det bare var en forkølelse og når vi så kom til vores egen læge sad der en lungebetændelse. Vores datter kan nemlig sagtens få lungebetændelse uden feber..

Vi bruger i perioder maske med både den brune og blå. Hun er nu tre, så vi har lært hendes symptomer at kende og kan tit nå at fange det i opløbet.

Det er svært at vide hvad I har fået at vide ved jeres læge men vi er bl.a. nogen gange nødt til at give den blå, en gang i timen og den brune tre gange om dagen i en periode indtil der er bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.