Av av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

MarleneH

Hej alle skønne kvinder  Jeg er gravid i uge 14 og har simpelhent så ondt lige over skambenet Specielt når jeg har været ude at gå.. Er der nogen der har prøvet det samme?? eller måske ved hvad det kan være???

Knus Marlene 14+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

tinekj

Jeg synes det lyder som begyndende bækkensmerter (før i tiden kaldet bækkenløsning). Jeg havde det og det endte med en sygemelding, da jeg har et fysisk arbejde. Det er ikke farligt, men yderst ubehageligt. Det skyldes dels at du måske ikke har været i super form inden du blev gravid, og så hormonet relaxin. I langt de fleste tilfælde forsvinder det igen efter fødslen.

Tag en slapper på sofaen når du har ondt og lad være med at gøre bevægelser, der gør ondt. Det med at man ikke må krydse benene osv. er lidt en skrøne når det ikke er meget slemt. Som tommelfingerregel, må du gøre alle de bevægelser, der ikke gør ondt.

På Hvidovre Hospitals hjemmeside, under fysioterapien, kan du se en masse gode øvelser samt læse lidt om det.

Er det ikke blevet bedre på mandag, så synes jeg du skal snakke med lægen og få en henvisning til en fysioterapeut.

Anmeld

20. marts 2010

stinedm

Det kan også være blærebetændelse...

Syntes lige meget hvad, at du skal kontakte din læge!

Anmeld

20. marts 2010

Koen.

MarleneH skriver:

Hej alle skønne kvinder  Jeg er gravid i uge 14 og har simpelhent så ondt lige over skambenet Specielt når jeg har været ude at gå.. Er der nogen der har prøvet det samme?? eller måske ved hvad det kan være???

Knus Marlene 14+0

jeg havde/har ondt i skambenet, lænden og helt ned i benene så har været sygemeldt siden uge 16 med bækkenløsning men du kan have ondt fordi det hele gir sig, det behøver ikke være BL.

God bedring til dig

Tanja 36 + 0

Anmeld

20. marts 2010

MarleneH

Tusind tak for jeres svar  må hellere få kontaktet lægen på mandag

knus

Anmeld

20. marts 2010

Banditten´s mor

Det er bækkenløsning... Jeg havde nøjagtig det samme, dog ikke så tidligt i min graviditet. Jeg fik en ganske god folder af min jordemoder, hvor der er gode råd. Den har din helt sikkert osse. Der er osse en hjemmeside: www.baekkenloesning.dk 

Jeg holder mest af det råd, hvor man skal undgå at stå foroverbøjet... dvs. man må ikke støvsuge og vaske gulv

Jeg har stadig smerter over skambenet, selvom jeg har født for snart 8 uger siden og det bliver værre, når jeg går lange ture. Så jeg kan godt skyde en hvid pil efter løb, øv.

Pas på dig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.