Arghhh! Skal bare af med noget damp - min mor er så mega pres nogle gange og har bare lyst til at bede hende om at lukke røven!
Et fuldstændigt billede er for omfattende og umuligt at give, men hun har grundlæggende bare så travlt med at tale om sig selv og gøre opmærksom på sig selv hele tiden.
Fx sad vi "hele familien", dvs. mig, kæresten og mine forældre, og så X Factor sammen her til aften og hun skulle hele tiden ævle løs, så vi andre ikke kan følge med på fjernsynet. Og hun gør det udelukkende for at provokere, fordi "hun skal i hvert fald ikke være stille, når det er det vi andre gerne vil have hun er" - så skal hun lige demonstrere, at hun taler, når og hvis hun vil. Og det er selvfølgelig mig hun skal tale til, for drengene giver hende ingen respons - men jeg får gradvist dårligere og dårligere samvittighed over ikke at svare, så til sidst svarer jeg et eller andet kortfattet for at lukke munden på hende og så er det hun rigtig giver den gas, fordi så har vi jo lissom indledt en samtale, der skal færdiggøres. Og når emnet endelig er udtømt finder hun på noget nyt ligegyldigt lort at spørge mig om.
Hvis jeg nogensinde bliver sådan, skyder jeg fandme knoppen af mig selv! Jeg kan nogle gange høre mig selv gentage ting hun har sagt og det er simpelthen forfærdeligt!
Sisley
- der frygter at blive som sin mor
Anmeld