Må have hjælp fra de gravide :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.916 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

Anonym trådstarter

Nå.. jeg er godt nok stadig i tvivl.

Har MEGET uregelmæssig menstruation og ægløsningen er spredt ud over HELE perioden i måneden (både i starten og i slutningen af cyklus), så det er rigtigt svært at finde ud af, hvornår jeg skal tage en graviditetstest og stole på resultatet...

Efter hvor lang tid, kan jeg regne med testen? Kan ikke bruge den med "når menstruationen udebliver", for den er jo så uregelmæssig..

Altså hvor længe efter samleje, kan jeg regne med at teste? Er virkelig i tvivl, så håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

mrsMary

hmmm...jeg synes du burde gå til din læge og få undersøgt det!

Jeg kunne godt ønske for min veninde, at hun i sine unge dage havde fået undersøgt sit underliv. I dag er det ikke muligt for hende at få børn.

Jeg vil ikke skræmme dig, og der er sikkert en god forklaring, men tag det seriøst, hvis du mener det ikke er 'normalt'.

Anmeld

19. marts 2010

Anonym trådstarter

Jeg er normal, har fået det undersøgt :-)

Men tak for råddet

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Anonym skriver:

Nå.. jeg er godt nok stadig i tvivl.

Har MEGET uregelmæssig menstruation og ægløsningen er spredt ud over HELE perioden i måneden (både i starten og i slutningen af cyklus), så det er rigtigt svært at finde ud af, hvornår jeg skal tage en graviditetstest og stole på resultatet...

Efter hvor lang tid, kan jeg regne med testen? Kan ikke bruge den med "når menstruationen udebliver", for den er jo så uregelmæssig..

Altså hvor længe efter samleje, kan jeg regne med at teste? Er virkelig i tvivl, så håber nogle kan hjælpe

Hejsa:0)

Har ikke meget erfaring inden for det med meget uregelmæssig mens osv, men tænker at jeg ville teste første gang ca 4 uger efter sidste mens 1 dag og så afvente resultat:0) Hvis test er negativ ville jeg vente en uge og så teste igen......

Anmeld

19. marts 2010

Anonym trådstarter

Sidste mens. var d. 13. februar. Og  hvis jeg er gravid, blev jeg befrugtet d. 10. marts. VEd det så præcist, fordi min kæreste var væk i 3 uger og det var  første  gang vi havde samleje og jeg havde ægløsning d. 10. marts... Uhh gav det mening?

Så jeg kan ikke rigtigt bruge den med at jeg skal teste 4 uger efter sidste mens... hmmm

Anmeld

19. marts 2010

Anonym trådstarter

Dvs. i dag er det 9 dage siden, vi havde samleje.. Har testet negativ i dag... Bør den vise rigtigt kun 9 dage efter??

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Anonym skriver:

Sidste mens. var d. 13. februar. Og  hvis jeg er gravid, blev jeg befrugtet d. 10. marts. VEd det så præcist, fordi min kæreste var væk i 3 uger og det var  første  gang vi havde samleje og jeg havde ægløsning d. 10. marts... Uhh gav det mening?

Så jeg kan ikke rigtigt bruge den med at jeg skal teste 4 uger efter sidste mens... hmmm

Hmm, jamen hvis du ved hvornår du har ægløsning denne gang så ville jeg teste 2-3 uger fra denne dato af:0) Så vil jeg bestemt mene at der skulle komme et korrekt resultat.

( vil lige sige at fordi du have ægløsning den 10 så kn befrugtningen godt have sket dage senere da sæden kan leve og befrugte i op til 72 timer efter det er kommet op)

En "normal cyklus" er jo ca  på 28 dage, altså fra sidste mens 1. dag og til den næste skulle starte og ind i mellem ligger ægløsningen så sådan ca 14 dage +- kan man jo teste efter ægløsning:0)

Anmeld

19. marts 2010

Anonym trådstarter

ja, det ved jeg godt...

Vi havde så også samleje dagen efter men der havde jeg ikke ægløsning..

Nå, men så venter jeg pænt til d. 23-24. marts, så er der måske en chance for at resultatet er sikkert???

En kollega sagde i går, helt uden jeg havde sagt noget som helst, at jeg lignede jeg vat gravid.. hun kunne se det i mine øjne.. Håber, hun har ret

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Anonym skriver:

ja, det ved jeg godt...

Vi havde så også samleje dagen efter men der havde jeg ikke ægløsning..

Nå, men så venter jeg pænt til d. 23-24. marts, så er der måske en chance for at resultatet er sikkert???

En kollega sagde i går, helt uden jeg havde sagt noget som helst, at jeg lignede jeg vat gravid.. hun kunne se det i mine øjne.. Håber, hun har ret

Nej ægløsning har man jo kun en dag, og det er jo på dets andring at ægget bliver befrugtet, hvis ikke det når at blive befrugtet på det vandring i æggelederen, så bliver det jo "bare til mens":0)

Jeg krydser alt hvad jeg har i mig for at du får en positiv test og at din kollega har ret:0)

Held og lykke og husk at holde os opdateret:0)

Anmeld

19. marts 2010

Anonym trådstarter

Hmm ja ok...

Skal så siges, at jeg aldrig har haft sådan en lang cyklus... Er gået 7 dage over "forventet" mens.. så håber, der er en bebs :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.