Freja har lige haft 3 dage i denne uge, hvor hun var HELT vildt snottet. Hun havde ikke feber, men hun hostede og snottet stod bare i stænger ud af hovedet på hende, så hun var hjemme fra DP mandag-onsdag. Hun havde det ikke skidt på nogen måde - udover en smule pyller- , men jeg er sikker på at hun smittede, så jeg ville ikke sende hende afsted af hensyn til de andre børn..
Tirsdag havde vi så lidt planlægningskaos herhjemme - jeg havde nogle møder, der ikke kunne rykkes, og det havde manden også, så svigermor tilbød at babysitte i 3 timer (hendes aftaler den dag lå heldigvis på et andet tidspunkt end vores), så Rune kunne nå sine møder og jeg kunne nå mine.
Svigermor har altid haft en lidt overbærende holdning, når vi har syntes det var hårdt - HUN havde jo tvillinger, og værre var det altså heller ikke (underforstået - hold op med at pive)
Hun har med jævne mellemrum måttet æde sine ord igen, men hun har ikke rigtigt lært af det. I sidste uge måtte vi aflyse en aftale med dem, fordi jeg mente at der trængte til at blive lavet noget herhjemme (huset ligenede et bombekrater) og det er noget nær umuligt at lave noget som helst i øjeblikket når man er alene med Freja - ungen er i en alder hvor hun skal mandsopdækkes... hvilket betyder at den ene af os er nødt til at lege med hende, så hun ikke laver ulykker, mens den anden rydder op/gør rent. Dette medførte en del kommentarer...
Nå - svigermor kom og overtog Freja og far kørte til møde.. da han kom hjem var svigermor totalt udmattet og super stresset. Hun havde haft planer om at hænge vores vasketøj op (selvom jeg har frabedt mig det 117 gange, men det er en anden sag) men hun havde ikke kunnet nå det.
Freja havde i hurtig rækkefølge tømt skuffen med viskestykker, fortsat til skuffen med plasticbøtter, og derefter det hun kunne hive ud af skuffen med skåle.
Mens svigermor ryddede op i køkkenet, havde hun ryddet den del af bogreolen hun kunne nå, skuffen med børne-DVD'er var blevet tømt (det vidste svigermor ikke at hun gerne måtte) og hun havde fået åbnet skabet med alle farens PS3 spil og hevet dem ud hun kunne nå.
Og mens svigermor ryddede op i stuen, var frøknen fortsat ud i bryggerset (der er en låge, men svigermor havde glemt at lukke den) og spredt kattemaden og kattenes vandskåle ud over det hele. Derefter var hun fortsat ud på badeværelset og havde tømt skabet under vasken for klude, svampe, børster mv, havde ryddet hylderne med håndklæder og var så gået i gang med at jagte kattene. Svigermor fandt hende på trappen 2 trin oppe (vi har en låge der skal sættes op, men låger og vindeltrapper kræver en meget kreativ løsning, og det har jeg ikke haft tid til)...
Hun opgav at rydde op på badeværelset og satte sig ned og legede med Freja istedet...
Jeg tror ikke der kommer flere kommentarer om hvor svært det kan være i den nærmeste fremtid...