At gøre noget i stedet for at brokke sig..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

..

Jeg har tænkt meget over det her og vil gerne høre jeres meninger og høre hvad I gør, om I brokker jer eller gør noget ved det?

Jeg er den type menneske som gør noget ved det hvis der er noget jeg er utilfreds med. Hvis jeg er træt af tingene på mit job, så gør jeg noget ved det, tager fat i chefen og ser om der kan gøres noget - kan der ikke det, så søger jeg efter et andet arbejde. Jeg har mødt rigtig mange mennesker som brokker sig lystigt men så snart der er snak om at gøre noget ved det så bakker de ud. Har enddag prøvet at sidde sammen med mine 2 eneste kollegaer og så da jeg endeligt tog fat på det vi havde snakket om i meget lang tid til et møde med chefen så¨sagde de ingenting

Det samme med min vægt, jeg er træt af den men brokker mig ikke over det med mindre jeg gør noget ved det. Jeg er bare så træt af alle de mennesker som er træt af det ene eller andet og ikke gør andet end at brokke sig. Hvis ikke de forsøger at ændre det så bliver det jo ikke bedre. Der kommer jo ingen og gør tingene for os..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Lone Jakobsen

tror faktisk nogen har det bedst hvis de kan brokke sig lidt. for tænk hvis de ændrede på alt det negative i deres hverdag....hvad skulle de så brokke sig over....og hvis de ikke havde noget at brokke sig over....hvordan sku de så ku forsvare at de var sure en dag, eller skældte ud en anden....spiste en stor flødekage den 3. dag....eller tog et ekstra glas rødvin  til maden den 4. dag

nej ved godt det kom til at lyde lidt tåbeligt....og du må endelig ikke tro at jeg gør nar af dit indlæg....jeg synes bare det virker så ufatteligt bekendt. at man ligger ører til en masse brok, men ber man folk ændre på tingene....så har de ikke lige tid/overskud/energi eller mod på det lige nu.

Anmeld

19. marts 2010

Lone Jakobsen

super sødt profil billede forrresten

Anmeld

19. marts 2010

..

nutche skriver:

super sødt profil billede forrresten

Taaaaark

Anmeld

19. marts 2010

Siber

Macrolf skriver:

Jeg har tænkt meget over det her og vil gerne høre jeres meninger og høre hvad I gør, om I brokker jer eller gør noget ved det?

Jeg er den type menneske som gør noget ved det hvis der er noget jeg er utilfreds med. Hvis jeg er træt af tingene på mit job, så gør jeg noget ved det, tager fat i chefen og ser om der kan gøres noget - kan der ikke det, så søger jeg efter et andet arbejde. Jeg har mødt rigtig mange mennesker som brokker sig lystigt men så snart der er snak om at gøre noget ved det så bakker de ud. Har enddag prøvet at sidde sammen med mine 2 eneste kollegaer og så da jeg endeligt tog fat på det vi havde snakket om i meget lang tid til et møde med chefen så¨sagde de ingenting

Det samme med min vægt, jeg er træt af den men brokker mig ikke over det med mindre jeg gør noget ved det. Jeg er bare så træt af alle de mennesker som er træt af det ene eller andet og ikke gør andet end at brokke sig. Hvis ikke de forsøger at ændre det så bliver det jo ikke bedre. Der kommer jo ingen og gør tingene for os..

jeg kan kun give dig ret!

Knus SIber, der ikke gider at bruge tiden på brok, men får da luft ind i mellem! for så ka jeg gøre noget ved det!

Anmeld

19. marts 2010

..

Er der virkeligt ikke flere der har en mening om dette emne?

Anmeld

19. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er nok meget en af dem der brokker mig (for at få sympati og ynk), men i de fleste tilfælde giiider jeg ikke gøre noget ved det, eller også er øjeblikket forpasset og der er ikke noget man KAN gøre ved det... Som f.eks. gamle damer foran en i køen som tager tuuusind år - DEM må man gerne voldbrokke sig over uden at behøve at gøre noget ved det... Og man må også gerne brokke sig over ens forældre/søskende uden af forpligte sig på at gøre noget ved det... Der er forskel på brok og brok synes jeg... Og så tror jeg også bare jeg tit hyggebrokker mig lidt 

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Jeg er nok kombinationen. Som Rosa hyggebrokker jeg mig også, men jeg kan også brokke mig over noget og så gøre noget ved det. Kender kun alt for godt det med at sidde til et møde på jobbet og være den eneste der siger noget - Jesus.

K.h. Linda

Anmeld

19. marts 2010

CamillaT89

Hvis man aldrig brokker sig, har man vel heller aldrig noget at glæde sig over 

Jeg tror da, at alle mennesker brokker sig - Om ikke andet, så bare for sig selv uden at belaste andre med det, hvis man har dén holdning?! 

Anmeld

19. marts 2010

CamillaT89

ct skriver:

Hvis man aldrig brokker sig, har man vel heller aldrig noget at glæde sig over 

Jeg tror da, at alle mennesker brokker sig - Om ikke andet, så bare for sig selv uden at belaste andre med det, hvis man har dén holdning?! 

Hov, svarede vist ikke helt på indlægget. Brokker man sig ikke for det meste altid,  inden man gør noget ved det?? Sådan har jeg det nok. Hvis det så bliver ved at irritere mig grusomt, gør jeg noget ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.