Kanonkur til mænd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
8 svar
1 synes godt om
18. marts 2010

kvinde84

Er der andre der har erfaring med evt. kanonkur eller kosttilskud til mænd?

Vi tager begge multitab. i forbindelse med "projektet", men jeg har i hu at smide min kæreste på zink, selen og måske Q10 også. Det kan næppe gøre nogen skade

Min kæreste har fået tid til en blodprøve i morgen, en sædprøve på mandag, og så en igen om ?? uger! Så tænker jeg, at hvis vi prøver med ekstra kosttilskud fra mandag af, at vi måske ser om det ændres noget i løbet af ?? uger.

Nu ved jeg hverken hvor længe det tager at se en virkning, eller hvor langt der skal være mellem sædprøverne! Men vi prøver

Men hvad siger I. Har nogen erfaringer at dele? Har hørt om en der gik fra næsten 0 til 60 mill Det lyder da utroligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Miss BananaHammock

Jeg overvejede også at starte på kuren og sætte manden på den, men valgte lige at forhøre mig hos en af underviserne på min skole (læser ernæring og sundhed), og hun sagde at hun ikke ville anbefale at jeg tog en masse ekstra. Mest fordi der ikke er evidence baseret forskning der viser at alle de ekstra ting ikke kan have indflydelse på et kommende foster eller kroppen i det heletaget. Der er selvfølgelig heller ingen beviser på at det skulle være skadeligt, men jeg vil nu hellere være sikker end forsøge..

Så kan desværre ikke hjælpe dig med erfaring, men ville bare lige dele den viden jeg har! 

Anmeld

18. marts 2010

kvinde84

Tak tak, alle gode råd er velkonmne Jeg er selv af den holdning, at det er bedst at få det hele ind med kosten, og har aldrig været typen der har proppet mig med vitaminer o lign, for meget af nogle slags kan jo være direkte skadelige.

Jeg har brugt hele dagen på at læse side op og side ned om henhold. Zink, Selen og Q10. Alle forskere er jo ikke enige om alt, så man må klø på for at komme til en konklusion Ang. zink, så er der inge skade der, selvom man skulle komme til at tage fo meget, det er lidt ligesom men c-vitamin, stort set uskadeligt. Nogenlunde det samme med selen. Da min kæreste så også lider af blodmangel (han blev afvist som bloddonor) så er det også nærliggende at han måske hellere ikke har nogen høj konc. af zink!

Ang. Q10, så har jeg ikke helt bestemt om det er nogen ide eller ej. Det må jeg surfe lidt mere om  

Anmeld

18. marts 2010

oo

vi havde prøvet i næsten 3 år og været igennem 6 IUI behandlinger og da jeg blev gravid i januar (naturligt vel at mærke) var den eneste forskel at Søren var begyndt på zinktabletter

Anmeld

18. marts 2010

kvinde84

Tjuhl skriver:

vi havde prøvet i næsten 3 år og været igennem 6 IUI behandlinger og da jeg blev gravid i januar (naturligt vel at mærke) var den eneste forskel at Søren var begyndt på zinktabletter

Tillykke med det  3 år er jo lang tid at prøve, så det kan man sige er en rigtig solskindshistorie, og at det gælder om at bare klø på  Er selv nået til 11 mdr nu

Som jeg sagde længere oppe, så er jeg helt sikker på at min kæreste skal starte på zink, det kan efter alt at dømme ikke skade noget.

Hvor meget zink tog din mand dagligt? Og ved du om han også lider af blodmangel? Det er tilfældet med min kæreste, og da (har jeg læst) er det ikke helt usansynligt at han måske også mangler lidt zink!!

Anmeld

18. marts 2010

oo

kvinde84 skriver:

Tillykke med det  3 år er jo lang tid at prøve, så det kan man sige er en rigtig solskindshistorie, og at det gælder om at bare klø på  Er selv nået til 11 mdr nu

Som jeg sagde længere oppe, så er jeg helt sikker på at min kæreste skal starte på zink, det kan efter alt at dømme ikke skade noget.

Hvor meget zink tog din mand dagligt? Og ved du om han også lider af blodmangel? Det er tilfældet med min kæreste, og da (har jeg læst) er det ikke helt usansynligt at han måske også mangler lidt zink!!

oooh...jeg ved ikke hvor meget han fik dagligt...en tablet om dagen ("nok åbenbart" siger han kækt inde fra stuen )

han lider ikke af blodmangel, så det ved jeg desværre ikke noget om...men nej, det kan da helt sikkert ikke skade nogen vegne!!

held og lykke med projektet

Anmeld

18. marts 2010

Miss BananaHammock

Nej zink skader ikke...    men jeg kæmper med bare at få en multitabs i min mand, så ved ikke om jeg skal forsøge med flere tabeletter. Han er sku ligesom et barn  

Anmeld

18. marts 2010

kvinde84

Miss BananaHammock skriver:

Nej zink skader ikke...    men jeg kæmper med bare at få en multitabs i min mand, så ved ikke om jeg skal forsøge med flere tabeletter. Han er sku ligesom et barn  

Hehe, nej, de er ikke altid sådan til at overbevise, de mænd Men da det eneste vi på nuværende tidspkt ved, er at hans sæd ikke er god nok, så er han nok villig til at sluge hvad som helst, bare argumenterne er gode nok

Anmeld

19. marts 2010

Sofiedk

Jeg ved ikke om det er minde indlæg du har læst, men jeg vil til en hver tid anbefale kanonkuren, min kærestes kvalitet gik netop fra at være 0 i november til et brangende 60 mill denne gang. Han er dog stoppet med at tage dem her den sidste måneds tid, men det har virkelig sat gang i hans små venner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.