et lille spørgsmål (ang mælk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

silden85

jeg har hørt at det er vigtigt at man drikker ½ litter mælk om dagen? må det godt være kærnemælk? for jeg kan ikke rigtigt lide andet mælk og tæller yoghurt med ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

jlp90

Hej.

Det handler ikke så meget om mælk, men at du skal have kalcium. Så bare du får det anbefalede niveau er det ligemeget hvilket produkt du vælger. Man kan også få det som til skud på apoteket, hvis det kniber med at nå den ønskede mængde.

Mvh. Julie

Anmeld

18. marts 2010

Vidunderligeunger

min jordemoder sagde at lige meget hvor meget man spiste grøntsager med højt kalcium indhold eller drak mælk (hvilket ikke har særlig højt indhold af nævnte!!) så er det ikke nok, og for at forebygge knogleskørhed efter endt graviditet var det en god ide at supplere med gravikalk... det var i hvert fald hvad jeg fik af vide.

Håber du kan bruge det lille råd.

knus Mitzie 29+3

Anmeld

18. marts 2010

silden85

jlp90 skriver:

Hej.

Det handler ikke så meget om mælk, men at du skal have kalcium. Så bare du får det anbefalede niveau er det ligemeget hvilket produkt du vælger. Man kan også få det som til skud på apoteket, hvis det kniber med at nå den ønskede mængde.

Mvh. Julie

hvad er det anbefale mængde?

Anmeld

18. marts 2010

silden85

BlyViol skriver:

min jordemoder sagde at lige meget hvor meget man spiste grøntsager med højt kalcium indhold eller drak mælk (hvilket ikke har særlig højt indhold af nævnte!!) så er det ikke nok, og for at forebygge knogleskørhed efter endt graviditet var det en god ide at supplere med gravikalk... det var i hvert fald hvad jeg fik af vide.

Håber du kan bruge det lille råd.

knus Mitzie 29+3

hvornår skal man begynde på det kalk? jeg er kun 5+6

Anmeld

18. marts 2010

Fyn

Min svigermor på de 60 drikker en halv liter kærnemælk hver dag og hun har det skønneste "kalkindhold"... Så hvis du godt kan lide det, ville jeg hoppe på den vogn.

Jeg er dog ikke liiige til kærnemælk eller mælk for den sags skyld, så jeg er hoppet på kalkpillerne....

C.

Anmeld

18. marts 2010

oo

jeg var hos lægen for en uge siden og vi snakkede netop om, at jeg ikke har kunnet holde mælkeprodukter i mig. hun sagde så, at man simpelthen ikke kan få for meget kalk, så derfor anbefalede hun mig at tage dem der hedder "unikalk Forte" med kalk og d-vitamin. jeg var i 9. uge der og hun sagde at det ikke skadede nogen steder, så jeg tror du bare kan starte nu

jeg tager også gra-vitamin ved siden af, og der sagde hun at gra-vitaminerne er tilpasset graviditetens forskellige måneder/faser, så der var det vigtigt man tog den vitaminpille der passede til den måned man var i

Anmeld

19. marts 2010

silden85

Tjuhl skriver:

jeg var hos lægen for en uge siden og vi snakkede netop om, at jeg ikke har kunnet holde mælkeprodukter i mig. hun sagde så, at man simpelthen ikke kan få for meget kalk, så derfor anbefalede hun mig at tage dem der hedder "unikalk Forte" med kalk og d-vitamin. jeg var i 9. uge der og hun sagde at det ikke skadede nogen steder, så jeg tror du bare kan starte nu

jeg tager også gra-vitamin ved siden af, og der sagde hun at gra-vitaminerne er tilpasset graviditetens forskellige måneder/faser, så der var det vigtigt man tog den vitaminpille der passede til den måned man var i

hej det sidste forstod jeg ikke lige jeg har bare købt en pakke gravitamin på apoteket hvor der er folsyre i

Anmeld

19. marts 2010

oo

silden85 skriver:

hej det sidste forstod jeg ikke lige jeg har bare købt en pakke gravitamin på apoteket hvor der er folsyre i

okay...den spiser jeg også, men derudover er det en god ide at tage kalk

gra-vitaminerne er tilpasset forskellige stadier i graviditeten, fx er den med folsyre beregnet til de første 3 måneder og så kommer der en ny slags derefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.