Fødselsforberedelse - skal/skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

309 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

trine3112

Som overskriften siger - skal/skal ikke til fødselsforberedelse?

Jeg skal føde på Rigshospitalet, hvor der er et tilbud om fødselsforberedelse. Som jeg kan læse det på nettet, så er der 3 "lektioner" og det er det. Man tilmelder sig til den dato, der nu passer bedst og det er så det.

Hvad sker der med at gå på et hold og lære andre at kende samtidig og måske have glæde af det? Er det kun ved egenbetaling at det kan lade sig gøre? Måske er jeg naiv, men havde lidt en forestilling om fødselsforberedelse var at sidde stor, fed og mægtig i en sal med andre kvinder - også store, fede og mægtige.

Kh

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Corn

Jeg fik ikke tilbudt noget og har derfor ikke gået til det. Men ville da nok have takket ja til de tre gange.

Majken 24+ med baby3

Anmeld

18. marts 2010

nuggie

Jeg tror desværre at det er blevet sådan at man selv skal betale for at få et mere indholdsrigt fødselsforberedes hold. 

Da jeg var gravid sidst ( det er 11 år siden)  gik jeg til fødeslsforberelse på riget, det var super godt, vi lavede gymnatisk og snakkede en masse, det var vist 7-9 gange.  men nu har man vist sparet det væk.  det jeg har fået tilbud denne gang er 4 gange med en JM hvor man sidder og snakker en time om div. emner, og nogen steder hvor man slet ikke noget tilbud mere.

Der var forledende dag en JM fra Riget som beklagede at man have fjernet det gode forløb, da hun mente at det var med til at flere valgte at få kejsersnit, da der manglede den gode samtale hvor man lære hinaneden at kende og kan snakke om sine tanker om fødselsen.

Anmeld

18. marts 2010

Bayze

Tag da endelig imod det! Det er nemlig rigtigt at undersøgelser peger på at mange kvinder går for dårligt forberedet ind til fødsler i dag efter at fødselsforberedelsen er blevet sparet væk under jordemorforløbet. Der er intet tilbud fra det offentlige om fødselsforberedelse her hvor jer er, og derfor har jeg selv betalt for et hos FOF og det synes jeg absolut har været værdifuldt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.