Er jeg den eneste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

Gaia

der har svært ved at sove??

Nu er jeg 37+2 henne, og oplever i stigende grad at have svært ved at falde i søvn.. I starten var det bare de natlige ture på toilettet men det er ligesom at repitoriet af natlige aktiviteter er øget her på ddet sidste.

Fødderne er urolige, halsbrand, ondt i lænde, lille piges spark og den evige nat vandring til toilettet.

Nogle gang er jeg bare frisk midt om natten.

Tænker at selvom det er træls, så prøver jeg at tage det positivt for bliver om ik andet vænnet til afbrudt nattesøvn, og det kan vel et eller andet sted være en fordel når vores pige kommer.

Nogle der har gode tips mod uro i fødderne?? Jeg prøver at sove med strømper på, har fået at vide at det skulle hjælp. det gør det også lidt men tager gerne imod gode råd, hvis nogle skulle sidde inden med sådan nogle.

Tror jeg vil gå ind i seng igen og se om søvnen kigger forbi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Mira0911

Da jeg var gravid - Midten af graviditeten havde jeg rigtig svært ved at sove om natten... Det gik mig på nerverne til sidst..

Jeg døjede med halsbrænd.. Såvar tit oppe og tømme 1 l mælk...

Anmeld

18. marts 2010

Mathilde

Det husker jeg tydeligt...sådan var det også for mig (og sikkert for mange andre også).

Jeg mener faktisk, at kroppen kan begynde at indstille sig på at skulle op om natten og blive afbrudt i sin søvn hele tiden. Selvom det ville være bedre at få hvilet sig!

Jeg har ikke direkte nogle råd mod uro i fødderne...men jeg har faktisk generelt lidt uro, så jeg ligger tit og vipper lidt med fødderne når jeg skal sove eller hvis jeg sidder i sofaen og slapper af det virker beroligende for mig.

Anmeld

18. marts 2010

Gaia

Ja de vip med fusserne laver jeg også. Synes bare ikke de altid virker lige effektivt. Jo måske imens jeg vipper med dem, men når jeg så skal sove kommer krilleren i fødderne tilbage.                

Anmeld

18. marts 2010

RumlesMor

Sover, men ikke særlig tungt...jeg vågner hver gang jeg har brug for at flytte et ben (har SÅ ondt i mit bækken om aften/natten), vågner for at skulle tisse og må ind i mellem stå op for at strække ud i ryg/lænd som bliver ømt.

Tror nok det er begyndt at irriterer kæresten en smule, jeg ligger nemlig inderst - og skal altså møve mig forbi ham hver gang jeg skal ud. Men vil han bytte side? NEJ!

Så kan han lære det! He he...

Anmeld

18. marts 2010

*may-girl.2010*

Kender det godt. Hvis man ligger for meget på ryggen, får man ondt i lænden og hvis man ligger for meget på siden for man ondt i maven...

Jeg sover med to dyner. En til at have som støtte til maven, når jeg ligger på siden eller til at lægge fødderne op på, når der er uro i benene, så synes jeg det hjælper at få fødderne lidt op. Og så en nummer 2 dyne til at have over mig...

Hehe min kæreste ryster på hovedet af mig og mine fjollede opfindelser og det helt store projekt at komme til at ligge godt om natten....

Anmeld

18. marts 2010

Gaia

RumlesMor skriver:

Sover, men ikke særlig tungt...jeg vågner hver gang jeg har brug for at flytte et ben (har SÅ ondt i mit bækken om aften/natten), vågner for at skulle tisse og må ind i mellem stå op for at strække ud i ryg/lænd som bliver ømt.

Tror nok det er begyndt at irriterer kæresten en smule, jeg ligger nemlig inderst - og skal altså møve mig forbi ham hver gang jeg skal ud. Men vil han bytte side? NEJ!

Så kan han lære det! He he...

hehe Ja så kan han jo lære det. Min mand vågner heldigvis ikke så ofte, hvilket jeg ikke kan forstå for jeg får sku sengen i bevægelse som var det en vandseng vi lå i Lidt snyd han sover så godt.

Anmeld

18. marts 2010

Gaia

*Charlotte* skriver:

Kender det godt. Hvis man ligger for meget på ryggen, får man ondt i lænden og hvis man ligger for meget på siden for man ondt i maven...

Jeg sover med to dyner. En til at have som støtte til maven, når jeg ligger på siden eller til at lægge fødderne op på, når der er uro i benene, så synes jeg det hjælper at få fødderne lidt op. Og så en nummer 2 dyne til at have over mig...

Hehe min kæreste ryster på hovedet af mig og mine fjollede opfindelser og det helt store projekt at komme til at ligge godt om natten....

Vores mænd skulle egentlig prøve hvad det vil sige at manøvre rundt i sengen med ondt alle vegne og en maven der siger spar to

Anmeld

18. marts 2010

RumlesMor

Gaia skriver:

hehe Ja så kan han jo lære det. Min mand vågner heldigvis ikke så ofte, hvilket jeg ikke kan forstå for jeg får sku sengen i bevægelse som var det en vandseng vi lå i Lidt snyd han sover så godt.

Ja - min kæreste sover normalt også meget tungt, og da vi fik vores datter hørte han hende ALDRIG om natten. Hvilke var praktisk på hverdage, hvor han skulle arbejde - men død irriterende i weekenden, hvor jeg havde chancen for at sove igennem. He he.

Man vænner sig til det, og det gør de kære mænd jo også. Faktisk er han begyndt at vågne hvis vores datter kalder på os om natten... Men det er helt nyt, og hun er altså 3½ år nu.

Anmeld

18. marts 2010

Maise

Gaia skriver:

der har svært ved at sove??

Nu er jeg 37+2 henne, og oplever i stigende grad at have svært ved at falde i søvn.. I starten var det bare de natlige ture på toilettet men det er ligesom at repitoriet af natlige aktiviteter er øget her på ddet sidste.

Fødderne er urolige, halsbrand, ondt i lænde, lille piges spark og den evige nat vandring til toilettet.

Nogle gang er jeg bare frisk midt om natten.

Tænker at selvom det er træls, så prøver jeg at tage det positivt for bliver om ik andet vænnet til afbrudt nattesøvn, og det kan vel et eller andet sted være en fordel når vores pige kommer.

Nogle der har gode tips mod uro i fødderne?? Jeg prøver at sove med strømper på, har fået at vide at det skulle hjælp. det gør det også lidt men tager gerne imod gode råd, hvis nogle skulle sidde inden med sådan nogle.

Tror jeg vil gå ind i seng igen og se om søvnen kigger forbi

de sidste 3-4 måneder sov jeg først et sted imellem 2 og 3 om natten. kunne ikke sove uanset hvor meget jeg havde lavet om dagen. gik straks over jeg havde født.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.